Jövő nyáron kezdődhet a Hyundai IONIQ 7 sorozatgyártása

A helyi sajtó értesülései szerint a Hyundai Motor jövő év júliusában kezdi meg az IONIQ 7 tisztán elektromos nagyterepjárójának sorozatgyártását, miután a vállalat és a szakszervezet megegyezett a gyártási ütemtervről. 

A meg nem nevezett iparági forrásokra hivatkozó értesülések szerint a Hyundai Motor és a vállalat foglalkoztatás-stabilitási bizottsága a közelmúltban egy hosszú tárgyalássorozatot tartott az IONIQ 7 gyártási ütemtervének meghatározása érdekében. Habár vannak még véglegesítendő részletek, a jelentés szerint az elektromos terepjáró szériagyártása a Hyundai Motor déli Chungcheong tartományban található Aszan gyárában kezdődik meg.

Hozzáteszik, hogy az autógyártó még az idei év végén megkezdi az Aszan üzem átépítését annak érdekében, hogy az IONIQ 7 sorozatgyártásához szükséges eszközöket, létesítményeket felállítsák. Ez a gyártóüzem ugyanaz, mint ahol több más, belsőégésű motorral szerelt modell (pl. Sonata) mellett tavaly óta a Hyundai díjnyertes IONIQ 6 elektromos Streamliner limuzinja is készül. 

Ezen friss értesülésekkel kapcsolatban a Hyundai Motor annyit árult el, hogy az IONIQ 7 gyártását illetően nem véglegesítettek még konkrét ütemtervet. A koreai elektromos járművek piacának növekedése idén érezhetően lelassult, így az ország vezető autógyártója az IONIQ 7 bevezetésével áttörést vár ezen a téren. A Koreai Automobil és Mobilitási Szövetség adatai szerint idén augusztusban mindössze 9 624 darab elektromos autót adtak el az országban, ami meredek csökkenés a februári 30 670 darabos eladási számhoz képest.

A Hyundai Motor 2021 novemberében a Los Angelesi Autószalonon Seven néven mutatta be először az IONIQ 7 koncepcióváltozatát. A tanulmányautó nagy feltűnést keltett az autós világban, az utasülés melletti B oszlopának eltávolításával, az egymással szembe nyíló ajtóival, forgatható üléseivel, L-alakú hátsó kanapéjával és teljes üvegtetejével.

Nyilván a Seven néhány innovatív megoldása, így pl. az egymással szembe nyíló ajtók, az IONIQ 7 szériamodellben nem válik majd valóra. Azonban a Kia EV9, amelyet szintén ugyanezen a rendezvényen mutattak be tanulmányként és hasonló megoldásokkal rendelkezett, jó irányt mutat arra, hogy mire számíthatunk az IONIQ 7 szériaváltozata esetében.

Ahogyan a Seven tanulmány esetében is látható volt, a frontrészen a vízszintes fényforrásokon és lökhárítóban elhelyezett fényszórókban megjelenített parametrikus pixelmintázat a prototípusok alapján valószínűleg továbbra is a Hyundai Motor formatervezési filozófiájának alapját jelenti és így azt az IONIQ 7 terepjárón is alkalmazni fogják. Figyelembe véve, hogy a már létező és gyártásban lévő IONIQ modellek végül olyan külső dizájnnal jelentek meg, amely a koncepcióautókhoz nagyon hasonló kialakítással és specifikációval rendelkeznek, így nagy valószínűséggel az elektromos nagyterepjáró is ugyanezt az utat fogja követni.

Fentiek alapján a Hyundai IONIQ 7 tengelytávja a Seven tanulmányhoz hasonlóan 3 200 milliméter lesz, amely a mozgó társalgó témáját igyekszik a szériába továbbvinni és óriási belső terekkel rendelkezik majd. Összességében az IONIQ 7 lágyabb, kevésbé dobozos formájú kialakítást kap, mint a konszerntestvér Kia EV9, amelynek tengelytávolsága 3 100 milliméter.

A Hyundai Motor tájékoztatása alapján a Seven modellt úgy tervezték, hogy több mint 480 kilométeres hatótávolságot kínáljon (a szigorúbb koreai mérési ciklus szerint), és 350 kilowattos villámtöltővel körülbelül 20 perc alatt képes 10-ről 80 százalékra feltölteni. A már megjelent Kia EV9 99,8 kWh-s bruttó kapacitású akkumulátorával WLTP szerint 541 km-t tud megtenni egy feltöltéssel, így az IONIQ 7 esetében is hasonló számokra számíthatunk.   

Forrás: koreaherald.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését