Újabb részletek a Hyundai eM villany-platformjáról

Az elektromos járművek állandóan változó és fejlődő világában a Hyundai a hamarosan bemutatkozó „eS” és „eM” platformokkal kívánja forradalmasítani a villanyautók piacát, amelyek közül ez utóbbiról derültek most ki további részletek. 

A Hyundai Motor 2025-ben tervezi bemutatni a villanyautóknak szánt E-GMP platformot felváltó vadonatúj Intelligens Moduláris Architektúra (IMA) platformcsaládját, amely két változatban kerül forgalomba és az „eS” és „eM” jelölést kapta.  


Az „eM” platformot olyan személygépjárművekhez tervezték, mint a készülő Hyundai IONIQ 3, a Kia EV8 vagy a Genesis GV90, míg az „eS” platform a célalapra épített járművek (PBV) padlólemeze lesz. Ez a kétplatformos megközelítés a Hyundai azon elkötelezettségét mutatja, hogy a különféle piaci igényeket és preferenciákat ki tudják elégíteni.

Az „eM” platform egyik kiemelkedő tulajdonsága a biztonságra helyezett hangsúly. A Hyundai elnök-vezérigazgatója, Jaehoon Chang a 2023-as vezérigazgatói befektetőnapi előadáson kiemelte az AI-alapú valós idejű diagnosztika integrálását az akkumulátorbiztonság érdekében. Ez az innováció a meglévő E-GMP platform biztonsági szabványain is túlmutat.

Az „eM” platform számos úttörő funkciót ígér, amelyekre nem volt példa eddig az elődökben. Ilyenek a B oszlop nélküli és lengőajtók, a felugró kijelzők, az első sorban elhelyezett forgatható ülés, a második sorban hosszan eltolható ülés, a beépített légtisztító, az L3+ autonóm vezetés, a 3. generációs tárirányítású parkolási rendszer (RSPA3) és a vezérlő firmware OTA frissítései. Bár költségmegfontolások miatt lehetnek bizonyos korlátok, az IONIQ 3 várhatóan újraértelmezheti a vezetési élmény fogalmát is.

SangYup Lee, a Hyundai formatervezési vezére megerősítette, hogy az „eM” platformra épített járművek kategóriájukban a leghosszabb tengelytávval büszkélkedhetnek majd. A dedikált elektromos járművek platformjai, mint például az „eM”, hosszabb tengelytávot tesznek lehetővé a hasonló méretű belsőégésű motorral szerelt modellekhez képest. Ez a tervezési megközelítés nemcsak a belső teret bővíti, de új lehetőségeket is nyit a tervezők előtt, ami kulcsfontosságú szempont a fejlődő elektromos járművek korszakában.

Az „eM” platform új Cell-to-Pack (C2P) akkumulátorrendszert is bevezet, kiiktatva ezzel a hagyományos akkumulátormodulokat. Ez a technológiai ugrás növeli az energiasűrűséget, miközben csökkenti a költségeket és javítja a töltési időt. A Hyundai terve, hogy kilenc változatban szabványosítsa az akkumulátorcsomagokat a különböző modellekben, stratégiai lépést jelez a hatékonyság és a költségcsökkentés felé.

Az „eM” platform lítium-vas-foszfát (LFP) cellákat tartalmazó akkumulátorcsomagokat hordoz majd magában. A Hyundai 2024-re kifejleszti saját LFP-akkumulátorait, amelynek stratégiai célja, hogy csökkentse a Kínában gyártott akkumulátoroktól való függőséget, így nagyobb ellenőrzést biztosítson az ellátási lánc felett.

A Hyundai előrelátó megközelítése egy moduláris motorrendszerrel a hajtásláncra is kiterjed, amely ötféle erőforrást tartalmaz. A vállalat azt állítja, hogy ez a rendszer nemcsak az energiaveszteséget, hanem a költségeket és a súlyt is csökkenti, hozzájárulva az általános hatékonysághoz és fenntarthatósághoz.

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését