A Hyundai bemutatta forradalmi „Uni Wheel” hajtásrendszerét

A Hyundai Motor és a Kia vállalatok bemutatták legújabb univerzális kerékhajtási rendszerüket „Uni Wheel” néven, amely paradigmaváltó járműmeghajtási rendszer forradalmasíthatja a jövőbeli mobilitási eszközök tervezését.

Az Uni Wheel egy funkcionálisan integrált kerékhajtás, amely drámaian megnöveli az elektromos járművekben rendelkezésre álló teret azáltal, hogy a hajtásrendszer fő alkatrészeit a kerékagyon belüli üres térbe helyezi el. Ezen folyamat során a Hyundai Motor és a Kia egy teljesen új szerkezetet tervezett a hajtásrendszerhez.

A belsőégésű motorral felszerelt járművekben a teljesítmény a motortól a sebességváltón keresztül, a hajtótengelyeken és az állandó sebességű csuklókon keresztül jut el a kerekekhez. Az elektromos járművekben a motort és a sebességváltót motor és reduktor váltja fel, de a kerekekre való átvitel végső módja ugyanaz.

Az Uni Wheel új lehetőségeket nyit meg és lehetővé teszi a síkpadlós konfigurációt azáltal, hogy az elektromos járművek redukciós fogaskerekét a kerékagyon belülre helyezi és minden egyes kerékhez közel egy kompakt, önálló motort helyez el, csökkentve ezzel a hajtótengelyek hosszát. A rendszer lényegesen több belső teret szabadít fel a hagyományos hajtásrendszerekhez képest, lehetővé téve az olyan jövőbeli mobilitási termékek megjelenését, amelyeket különféle felhasználási területekhez optimalizálnak, lásd például a PBV járművek.

„Örömmel mutatjuk be azon innovatív ötleteinket, amelyek a jövő mobilitási piacának változásait idézhetik elő. A technológia tökéletesítését folytatjuk azért, hogy az ügyfelek teljesen más és új módon tapasztalhassák meg a mobilitást a jövőben" – mondta Jongsool Park, a Hyundai Motor Group Fejlett Technológiai Fejlesztési Intézetének főmunkatársa.

A villamosítás, az autonóm járművezetés és a kapcsolódási technológiák terén elért legújabb fejlesztések a mobilitási termékeket leginkább lakóterekké alakítják át. A Hyundai Motor és a Kia a jövőbeli járműarchitektúráinak helykihasználására összpontosítva tovább növeli az ügyfelek felé nyújtott szolgáltatásainak értékét és ennek eredményeként gazdagabb felhasználói élményt biztosíthatnak a tulajdonosok számára.

Az Uni Wheel egy speciális bolygókerekes hajtómű-konfigurációt használ, amely középen egy napkerékből, mindkét oldalon négy fogaskerekes fogaskerékből és ezt az elrendezést körülvevő gyűrűs fogaskerékből áll össze. A motor által termelt teljesítmény a napkerékhez jut, amely viszont bekapcsolja a fogaskerekeket a gyűrűs fogaskerék forgatásához. Ez a kerékhez csatlakoztatva a jármű hajtásáért felelős. Az Uni Wheel fogaskerekei egymással összekapcsolva két rudazatot alkotnak és ez a többlengőkaros mechanizmus lehetővé teszi az Uni Wheel többtengelyes mozgását azért, hogy a felfüggesztés csuklóinak széles skáláját tegye lehetővé.

A hagyományos állandó sebességű csuklót használó hajtásrendszer hatékonysága és tartóssága csökken, amikor a hajtótengely elhajlási szöge nő, ha göröngyös, hullámos felületeken halad át. Az Uni Wheel a kerék mozgásától függetlenül szinte változtatás nélkül képes átadni az erőt, így biztosítva nagy tartósságot és kiváló menetkényelmet. Elektronikus légrugózással kombinálva, amely a vezetési helyzetnek megfelelően állíthatja a magasságot, ezzel a megoldással együtt növelhető a jármű stabilizálása egyenetlen utakon, vagy nagy sebességű haladásnál az erő és a stabilitás javítása érdekében.

Azáltal, hogy a reduktort a kerékagyra helyezi, az Uni Wheel magas redukciós aránya jelentős nyomatékot biztosít és kompaktabb villanymotor beépítését teszi lehetővé. Az akár négy hatékony elektromos meghajtóegység független vezérlésével az Uni Wheel a dinamikai képességek fokozása, valamint a magas szintű kormányzás és menetstabilitás biztosítása érdekében példátlan mértékű nyomatékvektorálást tesz lehetővé.

Az Uni Wheel koncepció olyan helyeket szabadít fel egy járműben, amely korábban nem volt elérhető a felhasználók számára. A hajtásrendszer számos alkatrészének a kerékagyra történő áthelyezésével és az elektromos motor teljesítményének befolyásolása nélkül történő leépítésével a jármű karosszériájában rendelkezésre álló többletteret további raktérként, például nagyobb csomagtartóként vagy „frunk”-ként lehet hasznosítani.

Az is lehetséges, hogy eltávolodjunk a hagyományos, a vezető köré tervezett üléselrendezésektől és a teljesen önvezető technológiák korszakához igazodva új belső elrendezéseket és dizájnt hozhatunk létre. Ezen helykihasználás akár az akkumulátorkapacitás növelésére felhasználása a hatótávolságot is növelheti, ami azt jelenti, hogy a felhasználók egy nagy elektromos jármű hatótávolságát érhetik el anélkül, hogy a jármű fizikai mérete is megnövekedne.


Az Uni Wheel által lehetővé tett fejlesztések jelentősen megnövelik az utastér méreteit is. Az elektromos járművek akkumulátorai hagyományosan alacsonyan helyezkednek el a jármű karosszériájában, ami megnövelt hasmagasságot igényel, így ez az utasteret az akkumulátor térfogatával gyakran csökkenti is. Az Uni Wheel azonban optimalizálja az akkumulátor csomagolását, és minimálisra csökkenti az utastér veszteségét.

Ez értékes tulajdonság lesz a PBV modellek számára, amelyeknek maximalizálniuk kell a belső teret alacsony, lapos padló kialakításával. Az Uni Wheel által lehetővé tett síkpadlós platform a PBV-k esetében nagy rugalmasságot és skálázhatóságot tesz elérhetővé, lehetővé téve a tervezett felhasználási területtől függő különböző karosszériatípusok tervezését.

Az Uni Wheel rendkívül rugalmas és könnyen adaptálható minden típusú elektromos járműre, beleértve a normál személyautókat és a nagyteljesítményű elektromos járműveket is, mivel a rendszer ugyanazokat az erőátviteli és redukciós funkciókat tudja megvalósítani, amelyek a hagyományos elektromos járművekhez szükségesek.

A különböző méretű járművek mellett az Uni Wheel más típusú mobileszközökhöz is alkalmazható, mint például kerekesszékek, kerékpárok és kézbesítő robotok. A mobilitás e különböző formáinak követelményeitől függően az Uni Wheel méretezhető úgy, hogy akár 4 collos, illetve 25 collos vagy annál nagyobb méretű kerekekkel is működjön. Ezen túlmenően, az Uni Wheel a kerék forgástengelyét mozgató képessége lehetővé teszi a személyes mobilitás olyan formáinak létrehozását, amelyek ugyanolyan simán tudnak megmászni egy lépcsőt, akár egy mozgólépcső.

A Hyundai Motor és a Kia különféle tesztekkel folyamatosan ellenőrzi az Uni Wheel stabilitását, hatékonyságát és tartósságát azért, hogy tovább tökéletesítsék a rendszer fejlesztését és a redukciós áttétel beállításával, valamint a kenő- és hűtőrendszer korszerűsítésével továbbra is erőfeszítéseket tesznek hatékonyságának javítása érdekében. A vállalatok összesen nyolc szabadalmat kért és jegyeztetett be az Uni Wheel-hez Dél-Koreában, valamint az Egyesült Államokban és Európában.

Forrás: hyundai.news

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését