Hosszabb változatban érkezik Európába az elektromos Hyundai Casper

A Hyundai is belép jövőre a tisztán elektromos kisautók európai szegmensébe, ahol a koreai piacra szánt Casper kisautó enyhén módosított (és valószínűleg átnevezett) változatával jó eséllyel indulhat a vásárlók kegyeiért. 

Annak ellenére, hogy a Hyundai Casper kisautóról korábban azt pletykálták, hogy Indiában is bevezethetik, valójában ott az i10-alapú Exter kisautót dobták piacra. Közben, a Hyundai Motor Europe marketingfőnöke, Andreas-Christoph Hofmann úgy nyilatkozott, hogy az autógyártó egy megfizethető árfekvésű elektromos autót kíván hamarosan bevezetni Európában. A 20 ezer eurós megcélzott irányárával az új modell az elektromos járművek spektrumának költséghatékony oldalát célozza meg. 

Aztán 2023 szeptemberében feltűnt egy parányi álcázott kisautó és az első fotók megerősítették, hogy a szóban forgó kompakt a Casper tisztán elektromos változata. A tesztöszvért előbb Koreában, majd Európában is tesztelték, most pedig a hivatalos debütálás előtt nem sokkal ismét felbukkant a kisautó, amely nem megerősített importőri pletykák szerint nem Casper, hanem egy másik néven fog megjelenni a Hyundai európai kínálatában.

Az Instagramon felkerült videón a kis elektromos az erős álcázás ellenére felismerhető, a dizájn egyértelműen a Casperre utal, amely eddig egy háromhengeres, 1,0 literes benzinmotorral és kétféle teljesítményszinttel volt elérhető. A képek alapján a Hyundai a Casper EV modelljét a VW e-up! kisautóhoz viszonyítja. 

Egy korábbi fényképen az elektromos Casper első töltőcsatlakozója látható, ami hasonló a legújabb Kona Electric modellen található elhelyezéshez. Érdekes itt megjegyezni, hogy mindkét modell a belsőégésű verziókkal közös platformra épül. Ez egyértelmű különbséget mutat a Hyundai dedikált villanyautó-kínálatától, amely az IONIQ modellcsaládot foglalja magába. Annak ellenére, hogy az autó megjelenése közelít ahhoz, amit a benzines változatok kaptak, bizonyos változtatásokat végrehajtottak. Kívül egyedi villanyautós részletek kerülhetnek az autóra, míg belül a Casper digitális műszerekkel és nagyobb információs és szórakoztató képernyővel rendelkezhet.

A Hyundai európai tesztjein lefotózott elektromos Casper prototípusain azonban észrevehető egy különbség, ami lényeges lehet a jövőben. Dél-koreai megerősített információk szerint a Casper EV európai változata ugyanis a koreai változatok 3.595 mm-es méretéhez képest hosszabb tengelytávval érkezik az öreg kontinensre, ami elsősorban a hátul utazók lábhelyének bővítésére fordítanak. Eközben állítólag az alatta lévő akku kapacitása is nagyobb lesz, mint a koreai verziókba tervezett 35,2 kWh. 

Továbbá ellentétben azzal, amit sokan feltételeznek, a Hyundai Casper EV nem fogja leváltani az i10 kisautót az európai piacon. Noha a jelenlegi A-szegmens Hyundai kisautója nemrégiben kapott egy félidei modellfrissítést, az autóból még legalább egy teljes generációváltásra számítani lehet. Ez összhangban van az autógyártó azon terveivel, hogy akár az i20 és az i30 újabb generációjával is előrukkolnak. A Hyundai azonban elkötelezett amellett, hogy 2035-ben végleg leállítja a belsőégésű motoros autók értékesítését.

Forrás: carblogindia.com, thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését