A Hyundai N sportmárkája egy olcsóbb villany-kompakton dolgozik?

A Hyundai technológiai tanácsadója nemrég elkotyogta, hogy a koreai márka N sportrészlege az IONIQ 5 N nyomdokain jelenleg egy kisebb, olcsóbb elektromos élményautó kifejlesztésén dolgozik.

A Hyundai Motor Group (HMG) ügyvezető műszaki tanácsadója, Albert Biermann nemrég egy interjújában elárulta, hogy a vállalat az IONIQ 5 N után egy másik elektromos sportmodell kialakításán kezdett el dolgozni, ám a fejlesztőknek számos kihívást le kell még küzdenie, mielőtt a projekt életképessé válhat. „Egy kisebb villany-N modell – ilyesmin kell dolgoznunk” – mondta Biermann, majd hozzátette: „Máskülönben cserbenhagyjuk a vásárlóinkat, valami kisebb és elérhetőbb autóval kell előrukkolnunk.”   

Biermann azonban, aki csaknem két éve vonult nyugdíjba a kutatás-fejlesztési részleg éléről, hogy tanácsadói szerepet töltsön be a csoporton belül, tisztában van vele, milyen nehéz feladat vár a csapatra – főként azon pozitív visszajelzéseknek köszönhetően, amelyeket a belsőégésű motoros N modellek széles választéka miatt az N részleg kiérdemelt. „Ez nem könnyű játék” – mondta az interjúban. „Nagyon magasra tettük a referenciapontot."

A Hyundai i20 N, i30 N, Kona N és most legutóbb az IONIQ 5 N alapelveinek megőrzése érdekében a fejlesztési folyamatnak vannak bizonyos aspektusai, amelyekben a Hyundai mérnökei nem fognak kompromisszumot kötni. Biermann elmondta, hogy többek között a gyártó felfrissített 800 voltos architektúrája nélkülözhetetlen lesz minden jövőbeli N-szériás termékhez.

„Ha egy N-es autóról van szó, akkor annak versenypályára is alkalmasnak kell lennie – akár 15 vagy 20 percig is. Ha 400 voltos elektromos rendszert választunk, megduplázzuk az áramerősséget, a hőleadást pedig megnégyszerezzük. Ennek hatékonysága rossz. Ha egy i30 méretű autóra gondolunk, a 400 voltos feszültség nem megfelelő” – magyarázta Biermann.

Az akkumulátor kapacitása szintén egy megoldandó problémakör. Az olcsóbb modellekbe gyakran beépített kisebb akkumulátorok nem biztosítanak megfelelő hatótávolságot a hosszabb pályamenetekhez – és nem rendelkeznek a szükséges hűtéssel sem ahhoz, hogy huzamosabb ideig csúcsteljesítményt biztosítsanak, például egy pályanapon.

Biermann azonban tudatában van annak, hogy jelen pillanatban nehéz megindokolni egy ilyen összetett konfigurációt egy kisautónál: „Talán a B-szegmensben nem engedhetjük meg magunknak, hogy egy N-szériás autót 800 voltos rendszerrel hozzunk ki” – mondta, közben pedig ezzel utalt arra, hogy amennyiben az N részleg ezt a technológiát választja, akkor előbb ezt a rendszert más Hyundai és Kia kisautóknak át kell venniük.

Ezen túlmenően Biermann azt is elárulta, hogy az IONIQ 5 és IONIQ 6 a legkisebb modellek, amelyeket a meglévő E-GMP platform számára terveztek. Ez arra is utal egyúttal, hogy a jövőbeli kisebb elektromos N modellekben a gyártó hamarosan megjelenő Integrált Moduláris Architektúra (IMA) megoldását hasznosítja, amely a 400 és 800 voltos modelleket is kiszolgálja számos szegmensben.

Egyelőre nem teljesen világos, hogy a kisebb N modell milyen formában ölt testet és azt sem lehet tudni, hogy mi lehet a neve. „Ki kell találnunk valamit a B vagy C szegmensben” – mondta Biermann. „Sok megbeszélés volt már, de ezen a ponton semmi sem dőlt el. Folyamatosan nyomást gyakorolok, mi legyen a megoldás, mennyi pénzt költhetünk, stb. Ha a B-szegmens mellett döntünk, hogyan biztosíthatunk elfogadható pályaidőt?”

Tekintettel arra, hogy az IONIQ 5 a kompakt ferdehátú szegmens felső végén található, valószínűleg az új, belépő szintű N-szériás elektromos sportautó két, esetleg három kategóriát próbálna lefedni – nemcsak az i20 N és az i30 N helyettesítőjeként, hanem a családbarát Kona N crossovernek megfelelően is. Úgy vélik, hogy az új modell a jobb teljesítmény érdekében megtartja ferdehátú formáját, de talán karcsúbb, dinamikusabb megjelenésű lesz, mint a szögletesebb IONIQ 5. Az új IMA platform rugalmassága miatt azonban minden lehetséges. Ahogyan az is, hogy a Hyundainál egy hagyományos kompakt villanyautó (akár az i30 utódja) alapjain fog elkészülni az új N verzió.

Biermann elismeri, hogy van bőven feladat, és bár egyelőre nem árult el további részleteket, azt mondta, hogy bármely jövőbeli kisautó „közelebb hozza az N szériát ahhoz, ami előtte volt”.

Forrás: autoexpress.co.uk

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését