A Hyundai csoport második az amerikai villanyautó-piacon

A Hyundai csoport a Tesla után a második helyen végzett az idei év első három negyedévében, miután az elektromos járművek iránti kereslet lassulásával kapcsolatos aggodalmak ellenére az elektromos járművek regisztrációinak száma megugrott az Egyesült Államokban.

Az Automotive News amerikai autóipari kiadvány jelentése szerint az Egyesült Államokban regisztrált elektromos járművek száma az idei év első három negyedévében (januártól szeptemberig) 61 százalékkal 852 904 darabra emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Az összes járműnyilvántartás forgalomba helyezési adatait százalékában kifejezve az elektromos járművek aránya 5,2 százalékról 2,2 százalékponttal 7,4 százalékra ugrott.

Gyártók szerint a Tesla állt a lista élén 57,4 százalékos piaci részesedésével. A Tesla elektromos járműveinek amerikai regisztrációja elérte a 489 ezret. A Teslát követte a Chevrolet (50 ezer darabbal és 5,9 százalékkal), a Ford (47 ezer darabbal és 5,5 százalékkal), míg a negyedik helyen a Hyundai (41 ezer darabbal és 4,8 százalékkal), ezt követően a BMW (31 ezer darabbal és 3,7 százalékkal), a Rivian (30 ezer darabbal és 3,5 százalékkal), a Mercedes-Benz (27 ezer darabbal és 3,2 százalékkal), a Volkswagen (27 ezer darabbal és 3,2 százalékkal), majd a Kia kilencedik helyen (23 ezer darabbal és 2,7 százalékkal).

Amennyiben összeadjuk a negyedik Hyundai és a kilencedik Kia eladási darabszámait, abban az esetben ezek együttes forgalomba helyezési számai elérik a 64 ezer darabot, ami 7,5 százalékos piaci részedésnek felel meg, ami lehetővé teszi a Hyundai Motor Group számára, hogy a Tesla mögött a második helyre ugorjon. A Hyundai Motor Group a két koreai autógyártó tulajdonosa.

Elemzők szerint a Hyundai Motor Group az Inflációcsökkentési Törvény (IRA) utóhatásai ellenére jól szerepelt Amerikában, amelynek részeként az állam csak észak-amerikai gyártású elektromos járműveket támogat. A Hyundai és a Kia az Egyesült Államokban értékesített elektromos járműveket teljes egészében koreai gyárakban állítja elő és onnan exportálják Amerikába, így az IRA elektromos járművekre vonatkozó támogatási rendelkezései alapján nem jogosultak semmiféle támogatásra.

A Hyundai és a Kia azonban felpörgette az elektromos járművek vállalati lízingeladásainak az IRA szerinti támogatásra jogosult részét. Így az elektromos járművek eladásai viszonylag erősek maradtak az IRA bevezetése óta is, ennek eredményeként pedig a Hyundai-Kia az egyesült államokbeli elektromos járművek piacának nagy részét tudta megszerezni a támogatásra nem jogosult nem amerikai márkák között.

Az Automotive News azt is elemezte, hogy a Hyundai és más nem egyesült államokbeli márkák, mint például a BMW és a Mercedes-Benz gyorsan növekednek, miközben a Tesla részesedése az amerikai elektromos járművek piacán tovább csökkent. Az idei év első kilenc hónapjában a Tesla részesedése az összes amerikai járműregisztrációt tekintve 8 százalékponttal 57,4 százalékra csökkent a 2022 azonos időszakában mért 65,4 százalékról, míg a Hyundai részesedése 4-ről 0,8 százalékponttal 4,8 százalékra emelkedett.

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei