2026-ban jön a Kia EV2, 30 ezer eurós árcédulával

A Kia EV3 első nemzetközi tesztvezetésén résztvevő újságíróknak Ho-sung Song, a Kia elnöke beszélt nemcsak az EV3 modell bevezetéséről de a vállalat további terveiről, elképzeléseiről és jövőbeli modellkínálatáról. 

„Lassú az elektromos átállás? Igen, de a céljaink nem változnak. 2026-ban pedig 30 ezer eurótól induló árakkal dobjuk piacra az EV2 modellt". Így nyilatkozott Ho-sung Song, a Kia elnöke, amely márka 2027-re 15 modellre kívánja bővíteni az akkumulátoros elektromos járművek kínálatát azzal a céllal, hogy 2030-ra 1,6 millió darabot adjanak el belőlük.

A szöuli székhelyű vállalat növekedése a személyautó-szektorban néhány fontos állomáson fog áthaladni, amelynek egyike a B-kategóriás EV2 crossover, ami viszont kompaktabb és gazdaságosabb, mint a jelenleg a Kia árlistáin szereplő autók. De olyan új szegmensekbe is belépnek, mint például az elektromos haszongépjárművek piaca.

A hagyományos modellek frontján viszont érkezik a Tasman pick-up kisteherautó, ami azonban Európába nem jut el. Az öreg kontinensen a modellpaletta fokozatos villamosítása két irányban halad: egyrészt az egyre inkább hibridizálódó belsőégésű modellek, másrészt az EV modellcsalád. Az európai szállítások novemberben kezdődő EV3 első tesztvezetése alkalmával a Kia vezetőjét a Quattroroute olasz autóslap faggatta:

Az adatok azt mutatják, hogy sok vásárló még nem áll készen az elektromos átállásra. Egyes gyártók lassítanak, vagy visszafordulnak. És a Kia?

Folytatjuk stratégiánkat. Igaz, van némi hezitálás, de a terveinken nem változtatunk. Most dobjuk piacra az EV3, majd jövőre az EV4, az EV5 modelljeinket, amelyeket az EV2 fog követni. Mindezt 2026-ig. A kis kompakt különösen sokat fog segíteni abban, hogy nagyobb számú ügyfelet érjünk el elektromos autóinkkal.

Mennyibe fog kerülni az EV2?

30 ezer eurótól felfelé.

Ebben a modellben LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátor lesz, hogy csökkentsék az árat?

Az árak mérséklődnek, ha az akku kisebb, és ez ennél a modellnél is így lesz. Ezen a ponton mindig meg kell találni a legjobb kombinációt az alkatrész különböző elemei között: méret, teljesítmény stb.

Ha az elektromos járművek piaci helyzete tovább romlik, az E-GMP platform lehetővé tenné akár egy belsőégésű motor beépítését is? Egy olcsóbb hibrid EV3-ban nagy lehetőségek rejlenének…

Az E-GMP egy kifejezetten villanyautós platform. Nem szándékozunk többenergiás platformmá alakítani. Az ilyen típusú kínálathoz olyan autóink vannak, mint a Niro.

Az EV3 érkezése nem túl kockázatos a Niro EV számára?

A Niro modellünket továbbra is kínáljuk minden változatában, beleértve a tisztán elektromost is. Azért is, mert egyes vásárlók a Niro dizájnját részesítik előnyben, másoknak jobban tetszik az EV3. Természetesen a Niro egy lehetséges új generációja leginkább csak hibrid hajtásláncot fog kapni.

Másrészről viszont úgy tűnik, hogy a hibrid a vártnál tovább fog életben maradni…

Az átmenet egy hosszú folyamat. Jelenleg az emberek nem térnek le a villamosítás útjáról, csak az belsőégésűről a hibridre váltanak. Régen a vásárlók nem voltak hajlandók a hibridek „prémium árát” elismerni: most már igen. Az átmenetnek ezt a részét tapasztaljuk, amely a hagyományos hajtásból a hibridre megy át. És megoldásaink széles portfóliójával rendelkezünk. Tehát egyrészt növeljük az elektromos modellek számát, de vannak belsőégésű motoros hibrid platformjaink is.

Sportkocsinak is van hely a Kia terveiben? Talán a Stinger örököse…

A Stingernek nem lesz örököse. Vagyis már megvan az EV6 GT.

Forrás: quattroruote.it

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

Egyedi stílussal érkezik a Hyundai IONIQ 3 modellje