A Hyundai csoport megerősíti akkuszállítási láncát és termelési kapacitását

A Hyundai Motor Group tovább erősíti az elektromos járművek akkumulátor-ellátási láncát és belső gyártási kapacitását, mivel a világ harmadik legnagyobb autóipari csoportja ár-versenyképes, nagyobb hatótávolságú elektromos járműveket kíván bemutatni.

Nemrég az SQM, egy chilei lítiumbányászati vállalat bejelentette, hogy lítium-hidroxid szállításáról hosszú távú megállapodást kötött a koreai Hyundai Motorral és a Kiával. Az SQM vállalattal kötött megállapodás a Hyundai harmadik lítium-hidroxid szállítási szerződése, amelyet idén írt alá, miután januárban bejelentették a kínai Ganfeng Lithium és Chengxin Lithium Group cégekkel kötött szerződéseket.

A lítium-hidroxidot a magasabb árfekvésű háromkomponensű akkumulátorokban használják, például az NCM (nikkel-kobalt-mangán) akkumulátorokban, amelyek nagy energiasűrűséggel rendelkeznek. Az NCM akkumulátorok viszonylag drágák, de az egyre szélesebb körben használt LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorokhoz képest nagyobb hatótávolságot tesznek lehetővé elektromos járművek számára.

Az elektromos autók hatótávolságával kapcsolatos aggodalmat gyakran az elektromos autók tömeges elterjedésének egyik fő akadályaként említik, mivel sok vezető továbbra is úgy véli, hogy az elektromos járművek nem elegendő hatótávot kínálnak egy feltöltéssel. Az autóipari szakértők véleménye szerint a Hyundai Motor Group közelmúltban kötött lítium-hidroxid szállítási ügyletei annak előjelei, hogy a csoport nagy kapacitású NCM akkumulátorok bevezetésére összpontosít, amivel növelni fogja jövőbeli elektromos autóinak hatótávját.

A Casper Electric, a Hyundai nemrég leleplezett kiskompakt elektromos modelljének alap, 42 kWh-s változata egyetlen feltöltéssel 300 kilométeres maximális hatótávra képes az NCM-akkumulátornak köszönhetően, míg a hozzá hasonló 35,2 kWh-s Kia Ray EV hatótávja LFP akkucsomagjával 205 kilométer. A Casper Electric modellt kétféle, 42 és 49 kWh kapacitású akkucsomaggal Inster néven Európában is forgalmazni fogják. 

A Kia júliustól forgalomba kerülő új, dedikált elektromos EV3 crossovere szintén NCM akkumulátorral kerül felszerelésre LFP akkumulátor helyett. A nagy kapacitású, 81,4 kWh-s NCM akkumulátorral szerelt EV3 nagy hatótávú változata egyetlen töltéssel akár 501 kilométeres hatótávot kínál.

Magasabb ára miatt a Hyundai Motor Group a gyártás internalizálásával igyekszik csökkenteni elektromos járművek NCM akkumulátorköltségeit. A koreai autóipari óriás idén megkezdte a az LG Energy Solution-nal közösen létrehozott indonéz akkumulátorüzemében a gyártást. A Kia az indonéz gyárban készült NCM akkumulátorokat használja majd az EV3 modelljeiben. 

Ho-sung Song, a Kia elnök-vezérigazgatója még májusban hangsúlyozta az elektromos járművek hosszú hatótávolságának fontosságát és arra utalt, hogy a Kia szélesebb körben is kiterjeszti az NCM akkumulátorok használatát. „Az elektromos járművekkel szembeni vásárlói elvárások elemzése alapján megállapítottuk, hogy a hatótávolságnak legalább 450-500 kilométernek kell lennie" – mondta Song egy májusi médiakonferencián, majd hozzátette: „Ebből a szempontból végül úgy döntöttünk, hogy elfogadjuk a NCM akkumulátorok használatát (az EV3-hoz).”

Iparági szakértők szerint a jobb akkumulátorokkal és nagyobb hatótávolsággal rendelkező, ugyanakkor kedvező árú modellek bevezetése szükséges ahhoz, hogy az ipar leküzdje az úgynevezett elektromos járművek bevezetésének szakadékát, különösen akkor, ha a kormányzatok a fiskális megszorításokra hivatkozva az elektromos autók támogatásának további csökkentését fontolgatják. „Az ágazat növekedési stagnálásának leküzdése érdekében az elektromos járműveknek nagy értéket kell kínálniuk mind az árképzés, mind a teljesítmény tekintetében" – mondta egy iparági szakértő, hozzátéve: „A gyártóknak az akkumulátorokkal kapcsolatos ellátási láncukat is jobban diverzifikálniuk kell, hogy csökkentsék költségeiket."

Forrás: koreatimes.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését