Gyakorlatilag elkészült a Hyundai IONIQ 9

A Hyundai IONIQ 9 három üléssoros nagyterepjárója ugyan csak a novemberi Losa Angelesi Autószalonon fog debütálni, a legfrissebb kémfotók alapján azonban az eddigi legjobb képet kaphatunk arról, kívül-belül mire számíthatunk.  

A Hyundai új elektromos autóját a vállalat „SEVEN” koncepciója vetítette előre, ezért sokan azt hitték, hogy IONIQ 7 néven fog megjelenni, amikor gyártásba kerül. A jelenlegi állapot szerint ehelyett IONIQ 9 lesz a típus neve, mivel a Hyundai három üléssoros SUV-ja a Kia tavaly megjelent három üléssoros EV9-esének megfelelője lesz. A hamarosan érkező Hyundai IONIQ 9, a három üléssoros elektromos hobbiterepjárót nemrég sikerült kívül-belül körbefotózni még a novemberi Los Angelesi Autószalont megelőzően. Ezeken jól láthatóak a szériagyártáshoz hasonló világítóelemek, valamint a gyártásérett belső tér is. 

A nevétől függetlenül egyértelmű, hogy a Hyundai új három üléssoros modellje a többi IONIQ modellhez hasonlóan rendkívül hű marad a modern koncepcióhoz, még azt a jellegzetesen modern világítást is megkapja, amely a teljes hátsó részt LED-lámpákkal öleli körbe. Ez még a hátsó csomagtérnyílásra szíjazott fekete álcázóponyva alatt is drámai módon megmutatja a vörös fénygyűrűt. Az elülső jellegzetes LED-lámpák szintén közvetlenül illeszkednek a koncepcióhoz. Az első irányjelzők a sarkoknál villogó sárga pöttyök sorozataként jelennek meg olyan stílusban, amelyet már korábban is láthattunk – tipikus Hyundai formatervezési stílus, amit már megszokhattunk.

A három üléssoros IONIQ figyelemreméltóan sima áramló sziluettjével, valamint az oldalüvegek és az oszlopok zökkenőmentes integrálásával. Az első sárvédők kidudorodásának egy része jól látható, ami szintén közvetlenül illeszkedik a koncepcióhoz, így arra számítunk, hogy a tanulmányautó teljes formai játéka valamilyen formában megjelenik a szériajárműben is.

A kémfotósoknak sikerült kiváló fényképeket készíteniük az érkező IONIQ 9 belső kialakításáról is, amely szintén a szériaközlei állapotot tükrözi.  Ezeken egy nagy, szétterjedő fekvő képernyőt látunk, amely tartalmazza a vezető műszeregységét, majd az infotainment kijelző középső egységébe folyik át. Az elegáns szellőzők vízszintesen húzódnak a műszerfal mentén, egy sor gomb tetején, amelyek mindhárom üléssor hangzását kezelik. A kapacitív érintő ikonok a középkonzol alján helyezkednek el a klímabeállítások kezeléséhez, a külső széleken nagy fizikai hőmérséklet-tekerőkkel.

A Hyundai elképzelése az új IONIQ belső teréről minden bizonnyal előremutatónak tűnik. A kilincsek kialakítása is nagyon egyedi, valamint bőséges kormánykerék-vezérlőket és néhány érdekes kapcsolót is láthatunk a kormánykeréktől jobbra és a középső kartámasz körül. A prototípus kilométer-számlálója mindössze 108 mérföldet mutat, tehát ez egy nagyon új konstrukció, viszont már teljes előszériás gyártási specifikációkkal. A műszeregységben jól láthatóan megjelenik a hatótávolság és ez jó képet ad arról, hogy ez az elektromos jármű milyen hatótávolságra képes. 

A prototípus körülbelül tíz mérföldet (kb. 16 km) haladt el a gyártó műszaki központjától, amikor végre megállt és a kémfotósoknak sikerült körbefotózni az utasteret is. Ezen a ponton az akkumulátor 95 százalékos töltöttséget jelzett és a hátralévő hatótáv a műszeregységben minden bizonnyal 308 mérföld (kb. 493 km). A kijelzőn a maximális és minimális hatótávolság is látható volt: 480 mérföld (kb. 768 km) a maximális, de 204 mérföld (kb. 326 km) minimum. Nem tudjuk, milyen tényezőket vesznek figyelembe ezeknél az értékeknél, de úgy tűnik, hogy normál vezetési körülmények között több mint 300 mérföld (kb. 480 km) várható.

Ezzel a teljesen gyártási specifikációval rendelkező prototípussal a Hyundai új, három üléssoros IONIQ 9 (vagy IONIQ 7 – az idő majd eldönti) modellje már nagyon közel jár ahhoz, hogy elkészüljön. A koncepció drámaian egyedi világítása és modern dizájnja mára szilárdan a valóság része. Ezzel együtt izgatottan várhatjuk a Hyundai IONIQ 9 novemberi bemutatkozását. 

Forrás: thekoreancarblog.com

 Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését