Újabb Hyundai szövetség készül?

A Toyota korábbi vezérigazgatója és jelenlegi elnöke, Akio Toyoda október végén Dél-Koreába látogat, ahol többek között stratégiai egyeztetéseket folytat a Hyundai vezetőjével, Eui-sun Chunggal. 

Több mint egy évtizede első szöuli útján Toyoda a tervek szerint találkozik a Hyundai Motor elnökével, Eui-sun Chung elnökel. Az utazás előzményeként „Chung elnök korábban kifejezte azon szándékát, hogy találkozzon Toyoda elnökkel” – mondta egy diplomata. A meghívás elfogadása után Toyoda október 24-én Szöulba repül egy háromnapos látogatásra.

Tavaly az eladott darabszámokat tekintve a Toyota volt a világ legnagyobb autógyártója, míg a Hyundai Motor, beleértve a Kia és a Genesis márkákat is, a harmadik helyen végzett. A látogatás során Chung és Toyoda zártkörű találkozón vesznek részt, ahol megvitatják, hogy a két vezető autógyártó, akik eddig hevesen rivalizáltak egymással, hogyan tudnak fellépni az új versenyhelyzetben.

Iparági források szerint a Hyundai és a Toyota olyan feltörekvő technológiákban fog együttműködni, mint az elektromos járművek fejlesztése, a hibrid járművek és a hidrogénüzemű autók. Egyéb projektek magukban foglalhatják az autonóm és az eVTOL (elektromos városi légimobilitási eszközök) járműveket. A Toyota tanulni szeretne a Hyundai villanyautókra történt sikeres átállásából, míg a források szerint a Hyundai egy együttműködés révén többet tud meg a Toyota vezető hibrid technológiájáról.

Egy másik olyan terület, amelyre mindkét fél fókuszálni kíván, a hidrogénüzemű járművek és az ezt támogató infrastruktúra lehet. A Hyundai jelentős befektetéseket végez a hidrogén- és üzemanyagcellás technológiába, amelyre az évtized végéig mintegy 8,3 milliárd dollárnyi forrást különítettek el. Másrészt a Toyota a hónap elején megerősítette szövetségét a BMW-vel. A vállalatok az üzemanyagcellás rendszerek közös fejlesztésével és az infrastruktúra fejlesztésével „hidrogéntársadalmat” kívánnak létrehozni.

A Toyota és a Hyundai is jelentős beruházásokat hajt végre az elektromos járművek és az akkumulátorok technológiájába, hogy lépést tartsanak a kínai alacsony árfekvésű versenytársaikkal. A Toyota éppen nemrég kapott zöld utat a japán Kereskedelmi és Ipari Minisztériumtól (METI), hogy korszerű elektromos járműakkumulátorokat fejlesszen és készítsen, beleértve a szilárdtest-technológiát is. A tanúsítványt azért kapták meg, mert Japán célja a hazai ellátás biztosítása, miközben a piacot Kína és Dél-Korea irányítja.

A GM-mel múlt héten megkötött együttműködést követően új elektromos járművek és hajtáslánc-technológia közös fejlesztése érdekében a Hyundai egy újabb lehetséges együttműködéssel a Toyotával erősítheti a kutatás-fejlesztést. Több nagy múltú autógyártóhoz hasonlóan a Hyundai is bejelentette, hogy rövid távon fel kell gyorsítania a hibridek gyártását. Mivel a Toyota vezeti a hibrid technológiát, az együttműködésnek van értelme.

A Toyota az elektromos autók fejlesztésében versenytársaitól jócskán lemaradt, így egyértelműen tanulhat néhány dolgot a Hyundaitól, amelyre úgy tekintenek, mint aki az eddigi egyik legsikeresebb átállást hajtotta végre. A Hyundai célja, hogy 14 modellel megduplázza hibrid választékát, amely minden szegmenst lefed. 2028-ig a vállalat 1,33 millió hibridet szeretne eladni, ami 40 százalékos ugrás a tavalyi eredményéhez képest.

A hibridek felfutása ellenére a Hyundai továbbra is úgy gondolja, hogy az elektromos járművek jelentik a jövőt. A vállalat célja, hogy 2030-ig kétmillió elektromos autót adjon el évente, ami az összes értékesítés több mint egyharmada (36%). A koreai autógyártó még idén bemutatja első három üléssoros elektromos IONIQ 9 hobbiterepjáróját. Szeptember elején pedig a Hyundai bemutatta a frissített, 2025-ös IONIQ 5 amerikai változatát, amely nagyobb választékkal, funkciókkal és stílussal rendelkezik. Ez lesz az első olyan modell, amelyet a hatalmas új Metaplant Amerikában fognak gyártani, amely a jövő hónapban nyitja meg kapuit Georgiában.

Forrás: electrek.co

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését