Terepváltozattal újult meg az Amerikában készülő Hyundai IONIQ 5

A Hyundai amerikai képviselete bejelentette a felfrissített, 2025-ös IONIQ 5 modellcsalád érkezését, amely egy masszív, a kiépített utakról távoli kalandokra termett új XRT terepváltozatot is magában foglal.

A Hyundai IONIQ 5 kibővített kínálata minden eddiginél nagyobb hatótávot és innovatív funkciókat kínál, ami fojozott kényelmet, teljesítményt és biztonságot eredményez. Az IONIQ 5 lesz az első olyan modellcsalád, amelyet a vadonatúj Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) georgiai üzemében is gyártani kezdenek.

A 2025-re továbbfejlesztett IONIQ 5 modellek, beleértve az új XRT változatot is, idén ősszel érkeznek a Hyundai amerikai márkakereskedéseibe, hogy az IONIQ 5 vonzerejét még tovább növeljék. A gyári összeszerelésű 2025-ös IONIQ 5 XRT további terepképességet és merészebb, masszívabb megjelenést kölcsönöz ennek a Hyundai villanyautója számára.

Az új IONIQ 5 célja az ügyfelek elégedettségének további fokozása azáltal, hogy ez lesz az első olyan Hyundai modell, amely már gyárilag fel lesz szerelve a Tesla Észak-Amerikai Töltési Szabványához (NACS) igazodó töltőportjával. Ez a port bármilyen adapter használata nélkül több mint 17 ezer töltőt nyit meg a Tesla Supercharger hálózatán,  megduplázva az új IONIQ 5 vásárlók számára elérhető egyenáramú villámtöltő hálózat méretét. A 2025-ös IONIQ 5 modelleket kombinált töltőrendszer (CCS) adapterrel is értékesítésre kerülnek. A vadonatúj vagy modellfrissített elektromos Hyundai modellek 2024 negyedik negyedévétől kizárólag NACS-porttal fognak megjelenni Amerikában. 

A HMGMA georgiai üzemében gyártott modellek az értékesítés megkezdésétől várhatóan 3 750 dolláros amerikai adójóváírásra lesznek jogosultak  A jövőben a Hyundai arra számít, hogy az Egyesült Államokban készülő 2025-ös IONIQ 5 modellek további szövetségi adókedvezményekben is részesülni fognak. A lízing esetében az ügyfelek továbbra is jogosultak lesznek arra a 7 500 dolláros kedvezményre, amelyet a Hyundai vonzóbb lízingajánlataival teljes mértékben a fogyasztókra ruház át.

„Az IONIQ 5 már az első naptól kezdve értékesítési sikerünk volt" – mondta José Muñoz, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója, valamint a Hyundai Motor North America elnök-vezérigazgatója. „Továbbra is többet nyújtunk ügyfeleinknek, mimt amit keresnek azáltal, hogy az IONIQ 5 termékcsaládot egy dedikált terepjáró XRT-modellel, NACS-porttal, formai frissítésekkel és az ügyfelek szem előtt tartásával kifejlesztett funkciók hosszú listájával bővítjük. Az IONIQ 5 N megmutatja, milyen izgalmasak lehetnek az elektromos autók."

„Az IONIQ 5 XRT-t úgy terveztük, hogy nagyobb védelmet, konnektivitást és funkcionalitást kínáljon. Ezek lesznek XRT-modelljeink ismertetőjegyei a jövőben" – mondta Brad Arnold, a Hyundai Design North America vezető külső formatervezési menedzsere. „A digitális mintázat az IONIQ pixelünk építőelemeként jött létre. A matt-fekete 18 colos kerekek is ugyanazt az IONIQ pixel témát jelenítik meg, miközben erőt sugároznak és egyben hűtést biztosítanak."

Az IONIQ 5 belső tere továbbfejlesztett ergonómiát és kényelmet kínál a még kényelmesebb élettér érdekében. A középkonzolon az Univerzális Sziget felső részén most már a gyakran használt funkciókhoz fizikai gombok találhatók, köztük az első sorban ülők ülésfűtési és -szellőztetési kezelőszervei, valamint a kormányfűtés és a parkolássegítő funkció gombja. A vezeték nélküli töltőpadot áthelyezték, hogy jelentősen javítsák a használhatóságot.

Az IONIQ 5 akkumulátorai is fontos frissítéseket kaptak. A globális piacokon kapható verziókhoz hasonlóan a választható két akkumulátorméretet megnövelték, az alapcsomag így 58 kilowattóráról 63 kilowattórára nőtt, míg a  nagy hatótávolságú akkumulátor kapacitása 77,4-ről 84 kWh-ra növekedett.

A 2025-ös IONIQ 5 erősebb, új generációs infotainment rendszerrel rendelkezik. A vezeték nélküli Apple CarPlay/Android Auto integráció az egész termékcsaládban alapfelszereltség. Minden modell fel van szerelve vezeték nélküli Over-The-Air (OTA) szoftverfrissítések fogadására alkalmas funkcióval, amelyek biztosítják, hogy a jármű főbb kezelőszervei naprakészek maradjanak és lehetővé teszik az új funkciók távolról történő hozzáadását.

Ezenkívül a Hyundai mérnökei egy sor új biztonsági és kényelmi funkciót vezettek be. Ezek közé tartozik a Hands-On Detection (HOD) kormánykerék, a sávkövetési asszisztens 2, a távirányítású intelligens parkolásasszisztens 2 (RSPA 2) és a parkolási ütközést elkerülő asszisztens – hátramenetben/előre és oldalt (PCA-R/F/S).

A vásárlói visszajelzésekre válaszul számos funkciót, köztük a Hyundai Digitális kulcs 2 Premium és a hátsó ablaktörlő/mosó is beépítésre került. Ezek a hasznos funkciók hozzájárulnak a biztonságosabb és kényelmesebb vezetési élményhez. A korábbi modellekhez képest további intézkedések történtek a biztonság és a menetkényelem fokozása érdekében.

Biztonsági szempontból megerősítették a karosszériát, az első és hátsó ajtókat, valamint a B-oszlop részeit, hogy ezzel is javítsák az oldalsó ütközés elleni védelmet. A jármű nyolc légzsákkal, köztük a második sor oldallégzsákokkal is rendelkezik a fokozott biztonság érdekében.

A kínálathoz a 2025-ös modellévben most először csatlakozik az új IONIQ 5 XRT is, amely a továbbfejlesztett  modell és a nagyteljesítményű IONIQ 5 N között helyezkedik el a kínálatban. Az IONIQ 5 XRT modellt úgy tervezték, hogy vonzóvá tegye az autót azon ügyfelek számára is, akik szeretnék könnyebb terepeken is kipróbálni a tisztán elektromos kalandokat.

Az IONIQ 5 XRT agresszívabb első és hátsó kialakítással büszkélkedhet egyedi lökhárítókkal, stílusos oldalsó szoknyákkal és 18 colos alumínium kerekekkel. A vállalat szerint az XRT verzió első terepszöge 19,8 fokos, hátsó terepszöge pedig 30,0 fokos, ami 2,3 fokkal és 4,6 fokkal jobb, mint a normál autóé. Ezek a jellemzők hangsúlyozzák a modell bővített képességeit a durva kalandokhoz, amihez az XRT megemelt hasmagassága és a felfüggesztés hangolása is hozzájárul. 

Az XRT utastere magával ragadó, dinamikus vezetési környezetet teremt az olyan funkcióknak köszönhetően, mint a H-Tex ülőfelületek egyedi XRT-mintázatával, az XRT-jelvényekkel és logóval, valamint a fekete tetőborítással. Az XRT modell alapfelszereltségként a nagyobb akkumulátort és a kétmotoros összkerékhajtást is megkapja, ami a terepjárós törekvéseit tekintve logikus.

A Hyundai Motor America egyelőre nem hozta nyilvánosságra az új modellévre vonatkozó árazásátg, ahogy a nemrég bevezetett IONIQ 5 N-ről sem volt szó a bemutatón, ám mivel ezen modell viszonylag új és a friss fejlesztéseket tartalmazza, így várhatóan nagyobb változtatások nélkül megy át az új modellévbe.  

Forrás: prnewswire.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését