A Hyundai Amerikára helyezi át villanyautó-fókuszát
A Hyundai Motor újrakalibrálja elektromos járműveinek stratégiáját, nagyobb hangsúlyt fektetve az észak-amerikai piacra, miközben csökkenti európai célkitűzéseit..
A Hyundai Motor Befektetői Kapcsolatok (IR) legutóbbi jelentése szerint a vállalat fenntartja 2030-ra kitűzött 2 milliós villanyautó-eladási célját, ám mindeközben módosítja regionális fókuszát. Az észak-amerikai célt 690 ezer darabra emelik, ami 4,5 százalékos növekedést jelent az előző évi tervhez képest, míg az európai célt 8,4 százalékkal 467 ezer darabra csökkentik.
A Hyundai stratégiai arányvátozását a környezetbarát járművek nagyobb észak-amerikai növekedési üteme vezérli, ami jobban illeszkedik a vállalat azon törekvéséhez, hogy „Top Globális Villanyautó” szereplővé váljon. Ezzel szemben Európában a kereslet átmeneti lassulása tapasztalható, amelyet az elektromos járművek szakadékának neveznek, ami versengőbbé teszi a piacot és ezzel együtt kevésbé teszi vonzóvá az agresszív terjeszkedést.
Az idei év első felében a Hyundai elektromos autóinak értékesítési eredménye az Egyesült Államokban elérte a 32 491 darabot, ami 32,1 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez a növekedési ráta meghaladja a hibridekét, amelyek 20,7 százalékos növekedést értek el, ami az elektromos járművek elterjedésének erőteljes emelkedését jelzi. Következésképpen a Hyundai környezetbarát járműveiből az év első felében összesen 90 466 darabot értékesítettek, így a környezetbarát járművek a teljes értékesítés 21 százalékát tették ki, ami pedig rekordszint egy féléves időszakhoz képest.
Ezzel szemben a Hyundai elektromos járműveinek piaci részesedése Európában csökkenőben van. Az elektromos autók eladásainak aránya a teljes európai piacon tavaly augusztusban 21 százalékon tetőzött, de közel egy éve 10 százalék körül mozog. A Hyundai zászlóshajója, az IONIQ 5 szintén 36,9 százalékos eladási csökkenést könyvelhetett el, igy az idei év első felében 8 157 darabot tudtak eladni a tavalyi év azonos időszakához képest.
Ennek eredményeként a Hyundai a tavalyi célhoz képest alacsonyabb, 300 ezer darabos villanyautó-eladási célt tűzött ki erre az évre. A vállalat emellett a 2027-re kitűzött célját is 841 ezer darabra módosította, ami alacsonyabb, mint a tavaly 2026-ra előirányzott 940 ezer darab. Ez mérsékelt kilátásokat tükröz a koreai és európai piacokon elhúzódó elektromos szakadék miatt.
A 2030-ra kitűzött 2 millió darabos cél elérése érdekében a Hyundai az eddigieknél jobban összpontosít az észak-amerikai piacra. Az Egyesült Államokban, Georgia államban épülő Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) üzem várhatóan felgyorsítja ezt az erőfeszítést, amint az év második felében megkezdi működését. A Hyundai azt tervezi, hogy októberben kezdi meg az IONIQ 5 gyártását a HMGMA gyártósorain, míg az IONIQ 9 és más modellek jövőre csatlakoznak, így az üzem éves gyártási kapacitása elérheti az 500 ezer darabot.
A Hyundai idei Befektetői napján ismertetett stratégiáit, köztük a hibrid modellek bővítését és az Kiterjesztett Hatótávú Elektromos Járművek (EREV) bevezetését szintén elsősorban Észak-Amerikában tervezik bevezetni azl villamosításra átállás részeként.
A Hyundai Motor jelentése hangsúlyozta a vállalat elkötelezettségét a 2030-ra kitűzött elektromos járművek értékesítési célja mellett, valamint azt a törekvését, hogy „Top Globális Villanyautó” szereplővé váljon. Az Észak-Amerikára irányuló stratégiai fókusz, amelyet a hamarosan működésbe lépő HMGMA létesítmény támogat, várhatóan döntő szerepet játszik e célok elérésében.
Forrás:businesskorea.co.kr