Koreai teszten a Hyundai Casper Electric

A Casper Electric, a Hyundai Motor legújabb tisztán elektromos kiskompakt crossovere talán kevésbé tűnik igényesnek, de belso terének nagy meglepetéseivel mégis megnyeri a fogyasztók szívét.

A koreai sajtó képviselői nemrég Szöulban és a környező  Gyeonggi tartományban tesztelhették aoglobalis piacokon Inster néven bevezetésre kerülő Casper elektromosa változatát. Az elektromos kisautó első benyomásra az ártalmatlan megjelenésű, körkörös fényszórókkal és az elülső oldalon pixel-stílusú szemöldökkel ellátott, megkülönböztethetően imádnivaló. Az autó apró méretei és dobozos külseje még tovább fokozza aranyosságát.

A 3 825 mm hosszú, 1 610 mm széles és 1 575 mm magas Casper Electric 180 mm-rel növelte 2 580 mm-re növelt  tengelytávját a korábbi belsőégésű motoros modellhez képest. Az extra hossz 80 mm lábtérrel járult hozzá a hátsó sor kényelméhez, ami kellemesen meglepte az újságírókat. Habár a tér még mindig szűkösebbnek hatott,  mint a többi kiskompakt modellben, mégis tágasabb, mint az előző modell.

A kis Casperből hiányzik a középkonzol, ami nem is igazán mínuszpont, hiszen egyszerűbb és letisztultabb megjelenést kölcsönöz az autonak. A sebességváltó a kormányoszlop jobb oldalán egy  elektronikus irányváltóvá alakult.

De az autó mindig emlékeztet: annyit kapsz, anennyit fizetsz. Az olyan részletek, mint a szövet és a műanyag, távolról sem néznek ki jó minőségűnek vagy divatosnak, így látszik, hogy a Hyundai számára az autó tervezése során nem ez volt elsődleges szempont. Vezeték nélküli okostelefon-kapcsolat nem érhető el, de legalább a klíma- és hangvezérlőket befogadó a mai autókban megszokott érintőképernyő helyett fizikai gombokkal lehet irányítani.

A Casper Electric az LG Energy Solution 49 kWh-s nikkel-, kobalt- és mangán - azaz NCM - akkumulátorával van felszerelve, amely 120 kW-os töltővel 30 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető fel. A maximális hatótávolság  akár 315 kilométer is lehet egy feltöltéssel, az akkumulátor a tesztvezetés elején 79 százalékban volt feltöltve, amivel a műszeregység szerint a hátralévő hatótáv 254 km. A körülbelül 60 km-es tesztvezetés után 13,3 kilowattóra/100 km fogyasztással és az akkumulátor 64 százalékos értékével a hátralévő hatótáv 203 km maradt. A Casper Electric koreai hatóság által jóváhagyott  villamosenergia-figyasztása 17,9 kWh/100 km.

Az általános vezetési élmény kielégítő volt tekintve, hogy a Hyundai kisautója messze nem a legerősebb elektromos jármű a piacon. Sportos vezetési üzemmódban a Casper Electric reakciója fürgébbé és erősebbé válik azok számára, akik az dinamikusabb utazást kedvelik. A regeneratív fékerés négy különböző szintben állítható és a második fokozat zökkenőmentes vezetést biztosit. 

A vártnál lágyabb volt a vezetési élmény még akkor is, ha az útviszonyok nem voltak tökéletesek a tesztvezetés alatti heves esőzések miatt. Az újságíróknak jó néhányszor hirtelen kellett gyorsitaniuk, de az autó stabil maradt, rázkódás vagy rezgés nem volt érzékelhető.

Amikor az autó túllépi a megengedett sebességet, a műszerfalon lévő piros jelzőfénnyel figyelmezteti a vezetőt. Ha az autó túl közel kerül az elöl haladó járműhöz, szintén emlékezteti a vezetőt a követési távolság betartására.

A tesztvezetés során az újságírók gyakorlati tapasztalatokat szerezhettek az elektromos kisautó PMSA biztonsági rendszeréről – a Hyundai Motor Group új technológiája, amely képes átvenni a jármű irányítását és azonnal megállítja az autót, ha a vezető hirtelen lenyomja a gázpedált, miközben egy méteren belül akadály van az autó előtt vagy mögött.

Miközben az újságírók a Casper Electric utasülésében foglaltak helyet, a Hyundai Motor oktatója bemutatta a PMSA működését. A jármű előtt néhány méteren belül egy felfújt oszlopot helyeztek el, a sofőr pedig lenyomta a gázpedált. A hirtelen gyorsulni kezdett jármű azonnal megállt, miközben a műszerfalon  figyelmeztető üzenet jelent meg azzal, hogy emelje fel a lábát a gázpedálról és helyezze a fékpedálra, megelőzve a hirtelen gyorsulásból eredő esetleges ütközést. 

„A Hyundai sokat tanult történelméből, különösen a Kona EV akkumulátor-visszahívásából; a Casper EV az akkumulátorokkal kapcsolatos 20 éves know-how-nk eredménye” – mondta Kim Dong-gun, a Hyundai Motor Group akkumulátorcella-fejlesztési csoportjának vezetője a tesztvezetés során. „Akkumulátor-felügyeleti rendszerünk rendszeresen monitorozza a Casper állapotát, hogy megelőzze az olyan nem kívánatos eseményeket, mint a tűz.”

A Casper Electric ára 31,49 millió vonnál (kb. 8,3 mFt) kezdődik. A Hyundai apró villanyautója jövőre kerül forgalomba a globális piacokon, köztük Európában és Japánban is.

Forrás: koreaherald.com, koreajoongangdaily.joins.com, hyundai.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését