A Hyundai innovatív hőszabályozási technológiákat mutatott be

A Hyundai és a Kia vállalatok három olyan technológiát mutattak be a dél-koreai Szöulban megrendezett „Heat Tech Day” rendezvényen, amelyek célja a jármű belső hőmérsékletének pontos szabályozása az utasok kényelmének és energiahatékonyságának fokozása érdekében.

Az eseményen bemutatták a Hyundai Motor és a Kia hőmérséklet-szabályozás terén elért kutatási és fejlesztési eredményeit, amely az utasok kényelmének kulcsfontosságú szempontja. Ahogy a járművek az egyszerű szállításon túlmutatva saját egyéni életterekké válnak, a vállalatok különféle hőmérséklet-szabályozási technológiákat fejlesztenek ki, hogy megfeleljenek a mobilitás kényelmével kapcsolatos fokozódó igényeknek.

Ezek a technológiák nemcsak a kényelmet javítják, hanem energiát is takarítanak meg, lehetővé téve a járművek energiahatékony kezelését a villamosítás korszakában. A bemutatott három technológia a következő volt: Nano Hűtőfilm, amely a jármű üvegfelületeire helyezve jelentősen csökkenti a belső hőmérsékletet meleg időben. Hősugárzó fűtési rendszer – hideg időben gyorsan és hatékonyan megemeli az utasok körül érzékelt hőmérsékletet. Fémbevonatú fűtött üveg – a világelső 48 V-os rendszer gyorsan továbbítja a hőt az elektromos meghajtású fémbevonatból az üvegre, eltávolítva a jeget és a nedvességet. Mindhárom technológia tömeggyártásra alkalmas technológiai érettségi szinten van.

„A most bemutatott három technológia közelebb áll az ügyfelekhez, mint bármely más technológia" – mondta Young Ho Jung alelnök és a Hőenergia Fejlesztési Részleg vezetője. „Különféle technológiákat fejlesztünk annak érdekében, hogy a lehető legkellemesebb környezetet biztosítsuk, figyelembe véve minden pillanatot, amelyet az ügyfelek a mobilitásban tapasztalnak." 

Még 2023 júliusában a Hyundai Motor és a Kia különféle fejlett nanoanyag-technológiákat mutatott be – többek között a Nano Hűtőfilmet, amely jelentősen csökkentheti a jármű belső hőmérsékletét. A tesztelés során a Hyundai Motor és a Kia több járművet készített elő, az egyikre Nano hűtőfóliát vittek fel, a másikat pedig az eredeti állapotában hagyták. A normál üvegezésű és nano hűtőfóliával nem felszerelt járművek belső hőmérséklete 48,5 °C, szemben a nano hűtőfóliával felszerelt járművek 36,0 °C-os hőmérsékletével, ami az alkalmazott fejlett technológia mellett 12,5 °C-os maximális hőmérsékletcsökkenést jelentett.

A Nano Hűtőfilm nemcsak blokkolja a járművön kívülről érkező infravörös sugárzást, mint a hagyományos színező fóliák, hanem lehetővé teszi a hő távozását is a jármű belsejéből. A rendszer három rétegből áll, köztük kettő a napenergiát tükrözi, míg egy közepes infravörös hullámhosszt bocsát ki. Ezzel több mint 12°C-kal csökkenthető a belső hőmérséklet és a fényáteresztés további befolyásolása nélkül  a meglévő színező fóliákkal is használható.

Idén áprilisban a Hyundai Motor egy „Made Cooler by Hyundai” elnevezésű kampányt is lebonyolított, amelynek keretében ingyenesen átlátszó Nano Hűtőfilmet helyeztek fel mintegy 70 járműre Pakisztánban, ahol az autóüveg színezése törvényileg tilos. Ez pozitív reakciókat váltott ki a lakosság részéről.

A Hyundai Motor és a Kia bemutatta a Hősugárzó Fűtési Rendszerét is, amely technológiát az utasok gyors felmelegítésére tervezték télen. A hősugárzó fűtési rendszer egy fűtőelemet használ, amely sugárzó hőt bocsát ki az utasok lábai felé és gyorsan felmelegíti azokat hideg időben.

A jármű meglévő fűtési rendszere mellett a hősugárzó rendszer akár 17 százalékkal több energiát takaríthat meg a kívánt hőmérséklet eléréséhez, és időt takaríthat meg ennek az állapotnak az eléréséhez; a rendszer három percen belül meleget juttat a test alsó részére, nagymértékben növelve az utasok kényelmét. A hősugárzó fűtési rendszerrel együttesen a klímaszabályozáshoz felhasznált energia csökkentésével várhatóan jelentősen megnövelhető az elektromos járművek hatótávolsága télen.

A rendszer egy magas hőmérsékletű  fűtőfilm elemből és egy égésgátló rendszerből áll. A 110°C-ot is elérő fűtőelem infravörös sugarakat kibocsátó, a hőt kényelmes szintre állító szövetanyagba van becsomagolva. Az égésgátló rendszer érzékeli a test esetleges érintkezését, és azonnal csökkenti a hőmérsékletet,  az égési kockázatok kiküszöbölésével javítva a biztonságot.

A Kia hősugárzó fűtési rendszerrel felszerelt EV9 járművébe kilenc fűtőpanel került felszerelésre, beleértve a kormányoszlop alját, a vezetőoldali ajtót és a középkonzolt, valamint az utasoldali ajtót és a kesztyűtartó alját. A Hyundai Motor és a Kia azt tervezi, hogy a jövőben érkező modelljeibe már beépítik a hősugárzó fűtési rendszert.

Az úttörő Fémbevonatú Fűtött Üvegrendszer télen gyorsan eltávolítja a jeget vagy a nedvességet a jármű szélvédőjéről, jobb láthatóságot és nagyobb biztonságot kínálva a hagyományos volfrámhuzalos fűtőelemekhez képest. A fémbevonatú fűtött üveg láthatatlan, így tiszta, torzításmentes kilátást biztosít az utasok számára.

A 48 V-os rendszer -18°C-on öt percen belül teljesen leolvasztja az üvegfelületet, akár négyszer gyorsabban és körülbelül 10 százalékkal kevesebb energiát fogyasztva, mint a hagyományos légkondicionáló rendszerek. Ezenkívül forró napokon a fémbevonat passzívan blokkolja a napenergia legalább 60 százalékát, csökkentve ezzel a kabin hűtési igényét és jelentősen javítja az energiahatékonyságot.

A Hyundai Motor és a Kia a fémbevonatú fűtött üvegek szabadalma iránti kérelmet nyújtott be a főbb koreai és külföldi piacokon és a tervek szerint a technológiát a jövőbeni járművekben is bevezetik.

Forrás: hyundai.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését