Ezért nem lett ötajtós a Hyundai IONIQ 6

A Hyundai tervezői az IONIQ 6 modellt különösen áramvonalas limuzinként álmodták meg, de vajon nem lett volna célszerű egy hátsó ajtóval megnövelni a csomagtér praktikumát? Simon Loasby, a Hyundai formatervezője többek között elmagyarázza, miért nem így döntöttek.   

Vitathatatlanul számos kérdés merül fel a Hyundai IONIQ 6 formatervével kapcsolatban – de a legnagyobb kérdés az, hogy miért szedán és nem liftback vagy ferdehátú lett a végleges kialakítás? A válasz a Hyundai stílusfőnöke, Simon Loasby szerint nagyon egyszerű: Ez nem működött. „Amikor zsanérokat helyeztünk a tető végére, rengeteg fejteret veszítettünk és ebben nem akartunk kompromisszumot kötni. Ott egyensúlyban vannak az egyes elemek" - mondta Loasby. „Tehát szokás szerint egyensúlyoztunk ezek között a funkciók és attribútumok között és előnyben részesítettük az áramvonalas [karosszériaformát], légellenállási együtthatót."

Loasby szerint a belmagasság és a belső tér másik megfontolása – az ereszkedő tetővonal fényében – az volt, hogy az IONIQ 6 is kapjon-e napelemes tetőt, ahogy az egyes piacokon az IONIQ 5-ben az elérhető. A márka úgy döntött – annak ellenére, hogy a napelemes tető nagyon népszerű elem az IONIQ 5-ben, hogy ez túlságosan korlátozná a belső tér nagyságát, ezért ezen a modellen ilyen opciót nem kínálnak. Ezt nagy eséllyel legközelebb az IONIQ 7 nagyterepjárón láthatjuk majd ismét, amely nagyobb, sima tetőfelületével 2024-ben mutatkozik be.  

A dizájner azt is elmondta, hogy ez az IONIQ modell annyira eltér minden eddig megszokottól, ami lehetőséget adott a globális tervezőcsapatoknak, hogy másképp gondolkodjanak a célról. „Nagyon szórakoztató és pokolian ijesztő is egyben, mert még soha nem csináltunk ilyen autót. Olyan terjedelmekkel, arányokkal és esztétikával van dolgunk, amilyet még soha nem csináltunk" – magyarázta.

Csak ne hívja senki szedánnak. A márka ragaszkodik ahhoz, hogy ezt az autót – amelynek négy ajtaja, motorháztetője és csomagtartója van, akárcsak egy szedánnak – „elektromos streamliner” elnevezéssel kell jelölni. Bármelyik leírást is választjuk, Loasby azt mondja, hogy a dizájnnak sokféle inspirációja van. „Minket minden áramvonalas dolog inspirált. Vegyünk egy vándorsólymot – nézd meg annak a madárnak az alakját, amikor zuhan, 320 km/órás sebességet képes elérni ilyenkor. Ha megnézzük ennek a formáját, a görbületeit, akkor tanulhatunk a természettől.”

„Amikor 38 hónappal ezelőtt egy üres papírlappal nekikezdtünk, kreatív ötletbörzét tartottunk a vezetőinkkel a tervezőstúdióinkban világszerte – volt egy köteg kinyomtatott A4-es papírom. Ez átkarolta a repülőgép- és vonattervezést, a sebességrekordokat célzó autók tervezését, a természetet, és azt mondtam: Ha a hatékonyságot akarjuk megtestesíteni, akkor funkcionális hatékonyságra van szükségünk, mert ez hatótávolságot és érzelmi hatékonyságot is jelent, és mert ez vonzza hozzánk az embereket és emlékezetes marad.”

Loasby elmagyarázta azt is, hogy az üres lap megközelítés 2020-ban a nagyon hasonló Prophecy koncepcióautóján keresztül végül az IONIQ 6 végső dizájnjához vezetett. Számos ikonikus autó is bekerült a késztermékbe – nehéz nem látni a Porsche 911 hatását például a hátsó lámpák kialakításában. Loasby elmondta, hogy az „áramvonalas” témája egy gyakori megközelítés, amely folyamatosan előtör a járműtervezésben.

"Számos vállalat hasznosította már az ’áramvonalasítást’, ami újra és újra visszatér, így azt gondoltuk, olyan tervezési irányt, lendületet használunk, amely előre viszi a vállalatot. És ezt vettük alapul, ezt használtuk ki. ... ami folyamatosan felbukkan, évtizedeken átívelve” – mondta, majd hozzátette: „Ez megmosolyogtat. Korábban nem csináltunk ilyet és valószínűleg senki sem csinálta még ilyen módon, ebben az árfekvésben és most, 38 hónappal később bemutattuk. Ez nagyszerű."

Forrás: carsguide.com.au

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését