Ismét feltárult az új Hyundai Kona utastere
A Hyundai Kona második generációja valószínűleg lényegesen eltér majd elődjétől: nagyobb, tágasabb, modernebb lesz, azonban műszaki paraméterei kevésbé változnak.
A következő generációs Hyundai Kona prototípusait ezúttal valahol Dél-Európában kaphatták lencsevégre a kémfotósok, amelynek során minden eddiginél tisztább fotókat sikerült készíteniük az autó belső teréről, illetve azt is sikerült elcsípni, amikor a szupertitkos jármű egy mobil töltőállomáson szívja magába az elektronokat.
Az új, 2023-ban érkező Kona külső stílusa, megjelenése radikálisan eltér a most futó modellétől, az új formavilágot valószínűleg leginkább a jelenlegi Hyundai Tucson hobbiterepjáró ihlette, amely óriási sikert hozott az autógyártó számára. A kémfelvételeken látható prototípus erősen álcázott, így még nem igazán lehet megmondani, hogy pontosan mi is rejtőzik alatta.
Az tető azonban nem kapott álcázást, így az megállapítható, hogy nagyon hasonlít a jelenlegi modellre, miközben a tükrök élesebb, cizelláltabb karaktert kaptak, utalva a jármű összképére. Az álca alól kitüremkedik egy markáns él, amely az autó oldalán és az ajtókilincseken fut végig és ennek alapján úgy tűnik, hogy az új Kona sokkal markánsabb karakterű lesz, mint elődje.
A lényeg azonban az utastér, ahol az új Konában egy ugyanolyan két egységből álló képernyő kapott helyet, amit legutóbb az IONIQ 5-ben, illetve az IONIQ 6-ban láthattunk. A Hyundai E-GMP platformra épülő új generációs elektromos autóinak kialakítása minden bizonnyal jelentősen érződik majd az új Kona belső terében is, a kormányoszlopra helyezett váltókar legalábbis erre utal.
Az eddig látott prototípusok méretei alapján az is látszik, hogy az új Kona méretben is jelentősen növekszik. A következő generációs modell várhatóan ugyanarra a K platformra épülhet, már itthon is megjelent Kia Niro EV, ennek alapján a műszaki tartalom is nagyon hasonló lesz: az akkukapacitás 64-ről 64,8 kWh-ra növekszik, miközben a teljesítmény változatlanul 200 lóerő körül marad.
A Niro esetében a nyomatékot a jobb kezelhetőség érdekében 255 Nm-re korlátozták, várhatóan ezt az új Kona is megkapja. Egyetlen látható különbség, hogy amíg az új Niro töltőportját a frontrész közepére helyezték, addig az új Kona töltőnyílása ugyanúgy a frontmaszk bal oldalán található.
A Hyundai hivatalosan még nem közölte, mikor kívánja bemutatni a vadonatúj, második generációs Kona modelljét, ám arra várhatóan 2023 első felében sor kerülhet.
Forrás: insideevs.com