Az ifjabb Chung vezetésével a Hyundai jövőorientált vállalattá alakult

Immár két éve, hogy a Hyundai Motor Group elnöke, Eui-sun Chung októberben átvette Dél-Korea legnagyobb autógyártójának vezetését, amely időszak alatt a vállalat a jövő mobilitási megoldásai felé fordult. 

Chung vezetésével a vállalatcsoport az elmúlt két év során a jövő növekedési motorjainak biztosítására összpontosított, beleértve az IONIQ 5 modellel kezdődően az elektromos járművekre átállást, valamint más innovatív ágazatokba, mint például a robotikába, a városi légi mobilitásba (UAM) és az autonóm vezetésbe fektetett be. Autóipari elemzők szerint ezzel Chung a Hyundai Motor Group példájával egyértelműen mércét állított az iparágban.

Ugyanakkor számos kihívással kell szembenéznie, mint például az 1 millió járművet meghaladó megrendelések állománya és az Egyesült Államok inflációcsökkentési törvénye (IRA), amely az eddigi legnagyobb kihívás, amelyet Chung elnöknek le kell küzdenie. Emellett a csoport irányítási struktúrájának átszervezése, valamint a munkavállalók és a menedzsment közötti gyakori konfliktusok megoldása is rendkívül nehéz helyzetbe állítja a csoport vezetőit.

Chung rendkívüli vezetői képességekről tett tanúbizonyságot, amikor előremozdította a Hyundai Motor Group elektromos járművekkel kapcsolatos törekvéseit, kezdve az IONIQ 5 és a Kia EV6 villanyautók bemutatásával. Ezek az elektromos modellek a csoport saját fejlesztésű, kifejezetten elektromos járművek részére kifejlesztett E-GMP platformra épülnek. „A belsőégésű motorok korszakában gyors követők voltunk, de az elektromos járművek korszakában minden vállalat ugyanazon startvonalról indul. Nekünk kell az elsők között lennünk, akik ebbe az irányba mozdulnak" – mondta erről Chung elnök.

Az IONIQ 5 már világszerte elismeréseket gyűjtött minőségéért és számos rangos díjat gyűjtött be, köztük a Világ Év Autója és az Év Elektromos Autója díjat a Világ Év Autója választáson. A Kia EV6 pedig a világ egyik legkeményebb megmérettetésén, a 2022-es Év Európai Autója versenyen első koreai autómodellként megszerezte az Év Autója címet.  

Az elektromos járművek értékesítési eredménye is egyre növekszik. A Hyundai Motor Group tavaly 252 719 darab elektromos járművet adott el, amellyel bekerült a globális elektromos járműgyártók első öt helyezettje közé. Az idei év első negyedében a Hyundai Motor Group 76 801 elektromos járművet tudott értékesíteni, ami 73 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A hazai, koreai piacon ez a növekedés 155 százalékos, míg a globális piacokon 52 százalékos növekedést jelent.

Amikor az USA elnökeként Joe Biden idén májusban Koreába látogatott, Chung elnök egy nagyszabású beruházási csomagot mutatott be. Akkoriban a vállalat azt az ígéretet tette, hogy 5 milliárd dollárt fektet be az Egyesült Államokban, amely mellett egy elektromos járművek részére készülő üzemet is felépítenek Georgiában, 5,5 milliárd dolláros értékben.

Három hónappal később azonban az Egyesült Államok kormányzata elfogadta az IRA törvénycsomagot, amely januártól adójóváírást kínál azon elektromos járművek vásárlói számára, akik Észak-Amerikában készült villanyautókat vásárolnak. Emellett az elektromos járművek akkumulátorainak is meg kell felelniük a kritikus ásványi anyagok beszerzési, valamint az akkumulátor-alkatrészek gyártására és összeszerelésére vonatkozó követelményeknek is.

A Hyundai Motor Group által tervezett 10 milliárd dolláros amerikai beruházásból 5,5 milliárd dollárt terveznek egy Georgia állambeli elektromos jármű- és akkumulátorgyártó létesítmény építésére, amely a tervek szerint 2025-ben, három évvel az IRA csomag bevezetése után kezdi csak meg a tömeggyártást. Chung elnök eddig kétszer utazott üzleti ügyben az Egyesült Államokba, augusztus végén és szeptember végén, de konkrét eredmény és megoldás még nem született a problémára.

A Hyundai Motor Group lendületét fékező munkaerő-gazdálkodási problémák egy másik fontos feladatot jelentenek, amelynek leküzdéséhez Chung vezetési készségei szükségesek. Júliusban a Hyundai dolgozói és vezetése megállapodott a bérekről és a kollektív szerződésről, ám a Kiánál a dolgozók nem tudtak megegyezni a menedzsmenttel. Emiatt a Kia szakszervezete úgy döntött, hogy részleges sztrájkot hirdet, amivel a csoportnak ismét meg kell birkóznia. 

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését