A Hyundai nem mond le a belsőégésű motorokról
A Hyundai elkötelezett az erőforrások széles spektrumának folyamatos fejlesztése mellett, jelezve ezzel egyben azt is, hogy a belsőégésű rendszerekről továbbra sem fog lemondani az elkövetkező időszakban.
Annak ellenére, hogy számos márka a belsőégésű motortechnológia fokozatos megszüntetésére tett és tesz különböző lépéseket, a Hyundai a tisztán elektromos és hidrogéntechnológia mellett elkötelezett a belsőégésű motorok további fejlesztése mellett is. Albert Biermann műszaki tanácsadó legutóbb az N Vision 74 és RN22e prototípusok menetpróbája kapcsán nyilatkozva elmondta, hogy a világ egyes részei még nem állnak készen az elektromos járművek technológiájára.
„Folytatjuk a belsőégésű motorok következő kibocsátási szintekhez igazítását. Nincs más választásunk. Úgy értem, nem mondunk le a belsőégésű motorokról, igaz, globális szereplők vagyunk” – mondta. „És több régióban még jó ideig nem fog rendelkezésre állni megfelelő infrastruktúra az elektromos járművek számára."
Biermann egyelőre nem zárja ki, hogy a Hyundai egy vadonatúj belsőégésű motorcsalád fejlesztésébe fektet be, ahogyan azt sem, hogy esetleg a már meglévő motorcsaládot finomítaná tovább. „Tehát továbbra is folytatjuk a belsőégésű motorok fejlesztését, de vajon felépítünk egy teljesen új belsőégésű motorcsaládot? Igen, úgy értem, be kell tartani a kibocsátási előírásokat és ez néha intenzív fejlesztést igényel. Az Euro 7 például elég nagy kihívást jelent. Szóval ez napirenden van."
Az Euro 7 emissziós szabványok várhatóan 2025-től lépnek életbe. Bár a szabványok végleges változatáról még nem született megállapodás, jelenleg három irányvonalat vizsgálnak. Bármelyik variáció is kerül majd elfogadásra, ez várhatóan eltérő mértékű, de mindenképpen többletköltséggel jár az autóvásárlók számára.
Az első lehetőség a meglévő Euro 6 kibocsátási szabványok leszűkítése, a második lehetőség az Euro 6 szabványok sokkal szélesebb körű felülvizsgálata, míg a legszélsőségesebb harmadik lehetőség szerint „valós emisszió-ellenőrzést végeznének a járművek teljes élettartama alatt.”
Forrás: carexpert.com.au