A Hyundai IONIQ 5 N akár 600 lóerős is lehet

Albert Biermann szerint a villamosítás nem akadálya a nagy teljesítménynek vagy a szórakozásnak, így az IONIQ 5 N hiába nagyobb és nehezebb, mégis erősebb és gyorsabb lesz egy mostani i30 N modellnél.

A Hyundai első, alapjaitól elektromos járműnek tervezett nagyteljesítményű változata jövőre jelenik meg a bemutatótermek kínálatában. Az álcázott autókat már sokszor, sok helyszínen, többek között a németországi nürburgringi versenypályán is kapták lencsevégre a hivatalos leleplezés előtt. A Hyundai IONIQ 5 N elektromos nagyteljesítményű modell gyorsabb és nagyobb teljesítményű lesz, mint a mai benzinmotoros Hyundai i30 N sportmodell – mondja a mindkét jármű fejlesztésében meghatározó szerepet vállaló magas rangú mérnök, Albert Biermann.

A Hyundai IONIQ 5 N lesz a dél-koreai autóóriás első nagyteljesítményű elektromos autója, amely az E-GMP elektromos jármű platformra épülő első modelljén alapul. Bár a Hyundai IONIQ 5 N ára, műszaki adatai és teljesítményadataiT még nem hozták nyilvánosságra, a Hyundai magas rangú vezetője és az N nagyteljesítményű divíziójának egykori főnöke, Albert Biermann szerint elég gyors lesz az előítéletek megváltoztatásához. „Sokkal gyorsabb lesz, mint a Hyundai i30 N” – mondta Biermann egy közelmúltbeli németországi médiakonferencián. „Hogy is lehetne lassabb? Csaknem 600 lóerős."

Arra a kérdésre, hogy pontosítsa a két villanymotor kombinált teljesítményét az érkező összkerékhajtású elektromos modellben, Biermann annyit mondott: „Még nincs véglegesítve, lehet 580, 600, 620 lóerő. Ez mindenképpen rengeteg."  A jelenlegi Hyundai i30 N turbófeltöltős, 2,0 literes négyhengeres motorral és nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóval az egyik legjobban gyorsuló elsőkerék-hajtású sportmodell manapság, nulláról százra 5,5 másodperces értékével.

Annak ellenére, hogy az érkező Hyundai IONIQ 5 N modell hatalmas teljesítménnyel rendelkezik, Biermann azt is elmondta, hogy az autó nemcsak a sebességről fog szólni, hanem hangzásról és érzésről. „A gyorsabb nem számít” – mondta Mr. Biermann. „A vigyorgásról, a szívverésről van szó. A kérdés az, hogy mennyire szórakoztató? Mekkora a vigyorod?"

Arra a kérdésre, vajon a Hyundai a nagyteljesítményű benzines autók jellegzetes pattogó, rotyogó kipufogóhangját utánozzák-e, Biermann elismerte: „Ez a legnagyobb kihívás. A sebesség már megvan, hatalmas tempónk van. Amikor csatlakoztam a vállalathoz, sokat beszélgettünk a zajcsökkentésről, most pedig arról beszélünk, hogy hangot kellene adnunk az elektromos autókhoz, hogy kellemes érzést és némi izgalmat adjunk a sofőrnek. Ami a „popcorn” hangokat illeti, nehéz leutánozni egy dinamikus robbanást egy égetőrendszerben, ha csak az utastérben található hangszórókat használjuk. A hang természetesen fontos, de csak egy része a játéknak."

Emiatt azután, bár a Hyundai IONIQ 5 N összkerékhajtású, Biermann megerősítette, hogy az új nagyteljesítményű modellnek is lesz „Drift üzemmódja” – amely egy gombnyomásra a legtöbb erőt a hátsó kerekekre küldi, így lehetővé teszi a hátsó kerekek csúszását zárt körülmények között, például versenypályákon.


A Hyundai IONIQ 5 N és a hármasikrek másik két modellje – a Kia EV6 GT és a Genesis GV60 Performance villanyautók – hasonló funkciókat kínálnak. Bár a Hyundai IONIQ 5 N is rendelkezik regeneratív fékrendszerrel, „erős tárcsafékekkel” is érkezik. „Természetesen” – mondta Mr. Biermann. „Ha ez egy Hyundai N sportautó, akkor át kell mennie a kegyetlen nürburgringi teszteken is."

Forrás: drive.com.au

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését