A Hyundai újabb sikeres negyedévet ért el Európában

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb adatai alapján a teljes autóipart sújtó jelenlegi kihívások ellenére a Hyundai Motor Europe jelentős értékesítési eredménnyel tudta zárni 2022 harmadik negyedévét.

A Hyundainak 2022 januárja és szeptembere között összesen 395 649 járművet sikerült eladnia az Európai Unióban, valamint az EFTA és az Egyesült Királyság területén, ami 3,2 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest és meghaladja a teljes piac teljesítményét. 2022 első három negyedévében a vállalat 4,8 százalékos piaci részesedést szerzett Európában, ami 0,6 százalékponttal több, mint 2021 azonos időszakában. Ezzel a Hyundai azon kevés autógyártók közé tartozik, amelyek 2022-ben eddig folyamatos növekedést mutattak.

Amennyiben kizárólag a teljesen elektromos járműveket nézzük, a Hyundai 64 192 zéróemissziós járművet tudott értékesíteni ebben az időszakban, ami teljes eladásainak mintegy 16 százalékát teszi ki. A Hyundai legkelendőbb elektromos autója Európában továbbra is a Kona Electric maradt – ez év januárja óta összesen 30 981 darabot adtak el, miután a Hyundai csehországi HMMC gyártóüzemében 2020-ban megindult a modell sorozatgyártása.

A vállalat bízik abban, hogy a zéróemissziós elektromos modelleladásokból származó részesedése a következő évben tovább fog növekedni. Az idei volt az első teljes év, amikor az IONIQ 5 a piacon volt. A teljesen elektromos, középkategóriás crossoverből 2022 első negyedéve és harmadik negyedéve között 28 014 darabot adtak el, miközben számos rangos elismerést, köztük a 2022-es Világ Év Autója címet is kiérdemelte. Ezenkívül a Hyundai a közelmúltban mutatta be az IONIQ 6 elektromos streamliner limuzinját, amelynek európai forgalmazása az év végén kezdődik meg.

Annak ellenére, amit a Hyundai mára az elektromos mobilitás terén elért, a vállalat további beruházásokat hajt végre az innováció előmozdítása érdekében. A Hyundai N, a vállalat nagyteljesítményű sportmárkája a közelmúltban elért két „guruló labor” koncepciót is bemutatott – az RN22e és az N Vision 74 modelleket – amelyek a jövőre összpontosító zéróemissziós technológiák folyamatos fejlesztésének alapjául szolgálnak majd.

„"Ezek a számok rávilágítanak arra a fejlődésre, amelyet a Hyundai széles kínálata elért Európában, különös tekintettel azon kihívások mellett, amelyekkel az egész iparág jelenleg szembesül” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Az IONIQ 6 premierjével folytattuk vezető szerepünk kiterjesztését az elektromosság terén. Az új elektromos streamliner limuzinunk nemcsak tovább diverzifikálja értékesítési kínálatunkat, de új közönségeket is vonz a márkához. Bár a Hyundai nem követi az iparági trendeket, arra törekszünk, hogy a zéróemissziós átállás élén maradjunk." 

Az EU, az EFTA és az Egyesült Királyság 4,8 százalékos piaci részesedése mellett a Hyundai jelentős növekedést ért el 2022 első kilenc hónapjában kulcsfontosságú piacain, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. A spanyol piac 14 százalékos eladási növekedést mutatott, ha 2021 első három negyedévét 2022-hez viszonyítjuk. Spanyolország rekordszintű, 7,5 százalékos piaci részesedést is elért, ami 1,4 százalékponttal magasabb, mint 2021-ben. Eközben az Egyesült Királyságban a Hyundai új rekordot döntött: 5,3 százalékos piaci részesedést ért el, ami 1,3 százalékponttal magasabb, mint 2021-ben. Ez 21 százalékos növekedést jelent a tavalyi január-szeptemberi időszakhoz képest.

Ha 2021 első kilenc hónapját 2022-hez hasonlítjuk, Németország négy százalékos növekedést produkált. Jelenleg Németországban a Hyundai piaci részesedése 4,1 százalék, ami az elmúlt hat hónapban ötször lépte túl a négy százalékos határt. A Hyundai piaci részesedése Franciaországban 2022 első három negyedévében 3,2 százalékra nőtt, ami 0,5 százalékponttal magasabb a tavalyinál. Az eladások egy százalékkal nőttek 2021 első kilenc hónapjához képest.

A Hyundai európai sikere a márka ügyfélközpontú fejlesztésének és gyártásának tudható be. A Hyundai autótípusainak több mint 70 százaléka Európában, Európa számára készül a vállalat Csehországban, illetve Törökországban található HMMC és HAOS gyártóüzemeiben. A közelmúltban egy sor fejlesztésen átesett HMMC gyártóbázis Európa egyik legmodernebb autógyártó üzemévé vált. Az év elején ez az üzem világviszonylatban a Hyundai első olyan gyára lett, amely villamosenergia-felhasználását teljes egészében megújuló energiával oldja meg. A HMMC évente 350 ezer járművet gyárt szinte minden hajtáslánc-változatban, beleértve az alacsony és zéró károsanyag-kibocsátású modelleket is.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését