A Hyundai öt Xcient üzemanyagcellás kamiont szállít Kaliforniába

A Hyundai Motor bejelentette, hogy 2021-ben 3,5 millió dolláros célzott támogatást (TAG) kapott az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségétől (EPA), amivel öt Xcient Fuel Cell teherautót szállít Kaliforniába.

A First Element Fuel (FEF), az Egyesült Államok legnagyobb hidrogén-töltőállomás üzemeltetője a 8-as osztályú nehéz tehergépjárművekkel a következő öt évben cseppfolyósított hidrogént szállít üzemanyagtöltő állomásaira. 

„A Hyundai aktívan részt vesz egy karbonsemleges hidrogén-értéklánc felállításában világszerte” – mondta Mark Freymüller, a Hyundai Motor alelnöke és haszongépjármű-innovációs részlegének vezetője. „Örömmel szállítjuk Xcient üzemanyagcellás teherautóinkat Kaliforniába, különösen azért, mert ez segíteni fog a helyi érdekelt feleket a hidrogénellátási lánc széndioxid-mentesítésében azáltal, hogy a hidrogén szállítására használt hagyományos teherautókat hidrogénes teherautókra cserélik.”

Ezt a projektet a Déli Parti Levegőminőség-gazdálkodási Körzet (South Coast AQMD) vezeti, amely a TAG támogatására pályázott. A gondos felülvizsgálatot követően az EPA a South Coast AQMD pályázatát választotta, amely a Hyundai Motor öt üzemanyagcellás teherautóját és a kaliforniai FEF üzemanyagtöltő állomás üzemeltetését foglalta magában.

„Ez az, ahol a változás kezdődik. A nehéz teherautók és építőipari gépek okozta szennyezés csökkentése közelebb visz bennünket a tisztább levegőhöz, amelyet közösségeink megérdemelnek” – mondta Wayne Nastri, az AQMD déli parti ügyvezetője. „Nagyon várjuk, hogy ez a projekt életre keljen és elinduljon Dél-Kaliforniában.”

Az amerikai EPA TAG programjának célja a légszennyezés csökkentése az ország azon területein, ahol a legmagasabb a környezeti ózon- és finomszemcsés (PM2.5) szennyezés. A TAG program középpontjában olyan projektek támogatása áll, amelyek: 1) közvetlenül csökkentik a kiemelt kibocsátási forrásokból származó kibocsátást; 2) az ózon-, PM2,5- és/vagy prekurzor-kibocsátást mérhetően csökkentik; és 3) támogatja a Nemzeti Környezeti Levegőminőségi Szabványok (NAAQS) elérését az ország egy vagy több leginkább érintett légterében.

A TAG program értelmében a jogosult állami és helyi légszennyezés-ellenőrző ügynökségeknek közvetlenül az Egyesült Államok EPA-hoz kell fordulniuk, de kiválaszthatnak partnereket is a projektkonzorciumhoz. A 2021-es TAG programban a Hyundai Motor a South Coast AQMD-vel és a FEF-fel együttműködve kifejlesztett egy TAG-programot, amely támogatja a FEF dízelmotoros hidrogénszállító teherautóinak üzemanyagcellás járművekre cserélését.

A TAG projekt teherautó-beszállítójaként kiválasztott Hyundai Motor azt reméli, hogy hosszútávú szállítási tevékenységekben demonstrálja tüzelőanyagcellás elektromos, nehéz tehergépjármű-technológiáját. Az Egyesült Államok EPA által az Xcient Fuel Cell demonstrációs projektjeinek kiválasztásával a szervezet elismeri a Hyundai Motor üzemanyagcellás teherautó-technológiájának jelentős kibocsátáscsökkentési előnyeit.

A bemutatón résztvevő Xcient Fuel Cell 6x4 modell 180 kW-os üzemanyagcellás rendszerrel és 350 kW maximális teljesítményű villanymotorral van felszerelve. A kamion hidrogéntartálya 67 kg hidrogént képes tárolni, az akkumulátor pedig 72 kWh kapacitást biztosít a 37 200 kg össztömeg mellett, így egy feltöltéssel átlagosan 720 kilométert (450 mérföldet) tud megtenni.

Tavaly a Hyundai Motor is bejelentette NorCal Zero projektjét, más néven zéró kibocsátású regionális teherautó-programját, amelyben üzemanyagcellás teherautóival vesz részt. A Hyundai Motor 2023 második negyedévétől kezdi meg 30 darab 8. osztályú Xcient üzemanyagcellás teherautó üzemeltetését Kaliforniában. Ez lesz a 8. osztályú hidrogén üzemanyagcellás teherautók legnagyobb méretű kereskedelmi forgalomba állítása az Egyesült Államokban.

A Hyundai Motor által 2020-ban piacra dobott Xcient Fuel Cell a világ első sorozatban gyártott hidrogén üzemanyagcellás nehéz teherautója. A vállalat már 47 darabot szállított Svájcba, ahol ezek a teherautók 2022 júliusáig több mint négymillió kilométert tettek meg útközben. A Hyundai Motor az ezekből az állami és magánszféra közötti együttműködésekből származó ismereteket a haszongépjárművek széndioxid-mentesítésének további előmozdítása érdekében hasznosítja és a hidrogén üzemanyagcellás technológia további fejlesztésére fordítja.

Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei