A Hyundai IONIQ 7 már 2023 elején megérkezhet

A Hyundai Motor az IONIQ 5 crossover és az IONIQ 6 limuzint követően gőzerővel dolgozik az elektromos széria harmadik, eddigi legnagyobb tagján, amely IONIQ 7 néven már jövőre bemutatkozhat. 

A Hyundai Motor a Genesis prémiummárkával közösen a kizárólag elektromos járművekhez készült „E-GMP” platformon 2030-ig összesen 17 új elektromos modell bevezetését tervezi és az elektromos járművek piacán 1,87 millió darab eladásával 7 százalékos piaci részesedést és 10 százalékos üzemi eredményt kíván elérni. A tavaly megjelent IONIQ 5 crossover után az IONIQ 6 az idei év második felében érkezik meg, míg a kínálat csúcsán a hétszemélyes IONIQ 7 nagyterepjáróról eddig úgy tudtuk, az csak 2024-ben mutatkozhat be. 

Az eddigi legfrissebb információk szerint azonban a Hyundai keményen dolgozik azon, hogy a vártnál hamarabb piacra tudja dobni IONIQ villanyautó-márkájának harmadik modelljét, az IONIQ 7 hobbiterepjárót. Iparági források szerint az eredetileg 2024-re tervezett tisztán elektromos Hyundai nagyterepjáró már 2023 elején megjelenik. A Hyundai nagyméretű elektromos hobbiterepjáró modellje várhatóan a Tesla Model X vagy a Mercedes-Benz „EQE modelljével fog versenyezni az autópiacon.

Az E-GMP platformnak és az IONIQ 5 és 6 modellekhez képest nagyobb tengelytávnak köszönhetően a Hyundai jövőbeli nagyterepjárójának utastere nagyszerű élettérré válik, amely egyben nagyobb akkumulátorcsomag beépítésére is alkalmas lesz. Az eddig közölt információk szerint az IONIQ 7 egy feltöltéssel akár 640 km megtételére is alkalmas lesz az akkumulátor megnövekedett energiasűrűségének köszönhetően.

Az IONIQ 7 külső kialakítása várhatóan nem lesz annyira széles és a ’45 Concept kinetikus kockalámpáira emlékeztető elemeket, valamint függőleges nappali menetfényeket is kap. Emellett várhatóan a frontrészen elhelyezett fényforrások pixeleit a jövőben a járművezetők közötti kommunikációra, illetve az úton lévő gyalogosokkal való kommunikációra is felhasználják majd.

Az IONIQ 7 utasterében várhatóan a lehető legnagyobb mértékben lecsökkentik a fizikai gombok számát a nagy érintőkijelzők javára és a tervezők minimalista belső kialakítást valósítanak meg. Ezenkívül, mivel nagyterepjáró modellként jelenik meg, így várhatóan az autó már alapfelszereltségként kettős villanymotorokkal fog megérkezni. A SEVEN tanulmányautó bőséges belső térkínálatot jelenített meg a 3,2 méter hosszú tengelytávnak köszönhetően, míg a lapos padlónak köszönhetően teljesen sík elrendezést biztosított.

Amennyiben az iparági pletykák igazak lennének, abban az esetben a Hyundai elektromos nagyterepjárója szinte ugyanakkor mutatkozhatna be, mint a Kia testvérmárka ugyanazon platformara épülő EV9 terepjárója is. Egyelőre azonban csak ez utóbbi modellről láthattunk még álcázott prototípusok, amelyek azonban a technológiai azonosságok miatt akár az IONIQ 7 tesztelésére is alkalmasak lehetnek. Jövőre minden kiderül. 

Forrás: thekoreancarblog.com

 Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését