A Hyundai bemutatta az IONIQ 5 biztonságát

A Hyundai csoport a tűzveszéllyel kapcsolatos egyre növekvő aggodalmak közepette egy olyan különleges törésteszten demonstrálta tisztán elektromos IONIQ 5 modellje biztonságát, amelynek során az akkumulátorral szerelt autó 64 km/órás sebességgel egy 100 tonnás falnak hajtott.

Az elektromos járművek iránti növekvő kereslet ellenére a vásárlók egyik fő aggálya az, hogy a hatalmas, nagyfeszültségű akkumulátorcsomag tűzveszélyes lehet. Mivel a közelmúltban drámai elektromos tüzek uralták a koreai újságok címlapjait, az akkumulátorok kigyulladásának veszélye továbbra is az egyik legnagyobb aggodalomra ad okot a villanyautók tulajdonosai számára.

Idén januárban felrobbant egy Tesla Model Y, miután a jármű nekiütközött a szalagkorlátnak és egy szembejövő terepjárónak. A tűzoltóság vizsgálja a tűz okát, de feltételesen az akkumulátor gyulladására gyanakszanak. Az eset mindössze két nappal azután történt, hogy egy másik Tesla is kigyulladt egy szöuli szervizben. 2022 második felében két IONIQ 5 is tűzeset áldozatává vált. Egy IONIQ 5 néhány másodperc alatt lángba borult, miután decemberben egy épületbe csapódott Észak-Gyeongsangban, egy másik pedig töltés közben gyulladt ki augusztusban Jeju-szigeten.

Az aggodalmak enyhítése és legújabb biztonsági technológiájának bemutatása érdekében a Hyundai Motor Group nemrég a sajtó képviselői előtt töréstesztet hajtott végre a vállalat legnépszerűbb elektromos autójával. A Hyundai azzal hívta meg a koreai autós újságírókat, hogy megmutassa nekik a Namyang fejlesztőközpontban végzett biztonsági értékelési tesztek menetét. A teszt során az IONIQ 5 64 kilométeres óránkénti sebességgel ütközött neki egy 100 tonnás tesztberendezésnek, amelynek során az elektromos jármű frontrészének 40 százaléka megsemmisült.

A töréstesztet követően a HMG kutatói a tesztterületre sétáltak és ellenőrizték a karosszéria deformációjával, szivárgásával, tűzzel, a légzsák működésével és a biztonsági övekkel kapcsolatos esetleges problémákat. Bár a frontrészen és a kerekeken jelentős sérülések látszottak, az IONIQ 5, amely a HMG E-GMP elektromos platformjára épült és amely az amerikai Országúti Biztonsági Intézet legmagasabb G minősítését kapta, sértetlen maradt. 

Négy légzsák – kettő az első üléseken és másik kettő az ülések oldalain – kinyílt és megvédte a próbabábukat. Az ablakok épek maradtak, a légzsák és az akkumulátor jól vizsgázott. Az autó oldalajtói könnyen nyithatók és zárhatók maradtak – ez kulcsfontosságú lehet az utasok számára, mivel egy baleset esetén gyorsan ki tudnak szabadulni az autóból. Valamilyen hűtőfolyadék szivárgott az autó aljából, de az akkumulátoron alig volt látható sérülés, ami nem fogott tüzet és elektrolitszivárgást sem lehetett észrevenni.

„Az akkumulátorok csavarokkal biztonságosan rögzítve vannak azért, hogy megakadályozzák, hogy egy frontális ütközés esetén kiessenek az autóból” – mondta Chang-in Baek, a Hyundai Motor Group átfogó biztonságfejlesztési részlegének igazgatója a teszt előtt tartott sajtótájékoztatón. Egyes riporterek felvetették, sok halálos tűz keletkezik, amikor az elektromos járműveket oldalról találják el.

Baek erre elmondta, annak érdekében, hogy megvédjék az autó akkumulátorait oldalirányból és hátulról érkező ütközések esetén, az elektromos járművek oldalküszöb paneljei extrudált alumínium anyagokkal vannak megerősítve, míg hátsó részük olyan szerkezetben helyezkednek el, amely teljes mértékben elnyeli az autó ütközési energiáját. Baek a tűzoltóság adataira hivatkozva kihangsúlyozta, hogy az elektromos járművek tűzeseteinek aránya nem magasabb, mint a belsőégésű motoros autóké.

A HMG mérnökei járműmodellenként több mint 100 virtuális tesztet végeznek el a tényleges balesetek szimulálására. A tesztrendszerek az autó bevezetése előtt minden fejlesztési szakaszban frontális és átfedéses teszteket is tartalmaznak. Az autógyártó folyamatosan hatalmas erőforrásokat mozgósít a biztonsági tesztekre, mivel a biztonság garantálja a minőséget.

Az 1998-ban alapított Namyang kutatóközpontban mintegy 135 ezer alkalmazott dolgozik. A 2005-ben létrehozott biztonsági tesztépületben a Hyundai több mint 100 töréstesztet végez egy-egy új autómodell esetében, ami évente mintegy 650 tesztet jelent. „Évente körülbelül 10 modellt fejlesztünk és virtuális ütközésszimulációkkal ellenőrizzük az ütközésbiztonsági teljesítményt, amelyeket naponta több mint 100-szor és évente 30 ezerszer futtatunk le” – magyarázta Baek.

Egy virtuális szimuláció eredményének kiértékeléséhez legalább 15 óra szükséges. A Hyundai mérnökei modellenként mintegy 45 ezer órát fordítanak az ütközésbiztonság fejlesztésére a szimuláció segítségével. A biztonsági fejlesztés költsége járművenként 10 milliárd von (kb.3 milliárd Ft). „A világ minden tájáról származó balesetekből származó összes adatot összegyűjtjük és felhasználjuk termékeink fejlesztésére” – mondta Baek.

Amikor sajtó képviselői a Hyundai Motor akkumulátorbiztonságának növelésére irányuló tervéről kérdezték, Jeong-hoon Seo, az akkumulátortervező csapat vezetője kifejtette, hogy a Hyundai azon dolgozik, hogy „javítsa az akkumulátorcsomagok és az autó karosszériája közötti integrációt, valamint új generációs szilárdtest-akkumulátorokat fejlesszen ki.”

Forrás: pulsenews.co.kr, koreaherald.com, koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését