Egy középmotoros Hyundai sportautó lett volna az N széria belépője
Hosszú évek óta keringtek a hírek a Hyundai tervezett középmotoros szupersportautójáról, amely „koreai NSX-ként” karbonvázzal és akár üzemanyagcellás hajtáslánccal is rendelkezhet, ám a terv soha nem kapott zöld utat a gyártótól.
A 670 lóerős villanymotorokkal és a fedélzeti hidrogénerőművével kiegészített, páratlanul mesés külsejű Hyundai N Vision 74 próbavezetése után Albert Biermann, a Hyundai N diviíziójának volt főnöke, jelenlegi tanácsadója leült az újságírókkal, akik természetesen az N jövőjéről is megkérdezték a szakembert. A korábban a BMW M részlegénél dolgozó Biermann elárulta, hogy az N sportmárkának nem mindig az volt a terve, hogy az i30N sportkompakttal jelentse be érkezését.
„Egy N szupersportautón dolgoztunk” – említette meg Biermann közömbösen. Arra kérdésre, hogy mi volt a tervezett csúcsmodell neve, Biermann így válaszolt: „Nem igazán volt neve, mi csak az Elnök autójának hívtuk.” Szóval ez lett volna a Hyundai válasza a Honda NSX-re – egy szuperautó mainstream jelvénnyel? „Persze, de nem olyan unalmas” – mondja száraz mosollyal a volt kutatás-fejlesztési vezető.
Korábban még 2018-ban is említette Biermann, hogy a Hyundai még mindig egy igazán egyedi sportkocsin gondolkodik. A szakember most tovább részletezte az autó specifikációját, ami igazán izgalmasan hangzott. Elmondta, hogy a Hyundai szuperautója szénszálas alvázra épült volna, középmotoros elrendezéssel. „Terveink voltak egy benzines motorra hibrid rendszerrel és anélkül, vagy elfogadhatták volna a hidrogén üzemanyagcellás hajtást is.”
A most 65 éves férfi olyan hangnemben beszélt, hogy mi lehetett volna, mint amikor a BMW M részlegnél szintén egy középmotoros szupersportautót próbált kidolgozni. Az autót megtervezték és meg lehetett volna építeni, de a BMW testülete úgy határozott, hogy csak egy középmotoros csúcsmodellnek van helye a palettán és ez a plug-in hibrid i8 lesz, nem pedig egy M emblémás rakéta.
A Hyundai igazgatótanácsa pedig úgy rendelkezett, hogy „Az elnök autója” maradjon a rajzasztalon. „A gond az volt, hogy az autó több mint 150 ezer dollárba (kb. 63 mFt) került volna és akkoriban úgy gondolták, hogy egy Hyundai nem érheti el ezt az árszintet." Biermann a továbbiakban egyetért abban, hogy valószínűleg ez volt a helyes döntés, hiszen az i30N, később pedig az i20N és a Kona N a Hyundait a sportautóra vágyó vásárlók új közönségéhez juttatta el éppen azért, mert megfizethető.
Ha mindez igaz, a koreai autóóriás ebben az évtizedben már biztosan nem tér vissza a korábbi elgondolásához és valószínűleg sosem tudjuk meg, vajon milyen lehetett volna a Hyundai válasza az olyan modellekre, mint az Audi R8, a McLaren Artura és a Porsche 911 Turbo. Vagy komolyan vennék manapság egy ilyen, hat számjegyű vételárral rendelkező koreai szuperautót, például ha az N Vision 74 sportautót limitált szériában mégis a gyártási programba vennék?
Forrás: topgear.com