Érkezik a Hyundai Elantra frissítése
Egyre több helyszínen tesztelik a Hyundai egyik legnépszerűbb négyajtós limuzinját, az Elantra facelift változatának prototípusa legutóbb épp az Egyesült Államok útjain tűnt fel.
Lehet, hogy nem is tűnik olyan messzinek, ám a Hyundai Elantra most futó hetedik generációját éppen három éve, 2020 tavaszán mutatták be, vagyis a típus idén immár betölti harmadik modellévét. Habár az Elantra még mindig meglehetősen újnak hat, a Hyundai az életciklus közepénél kötelezően elkezdett dolgozni a frissítésen, amint azt az Egyesült Államokban tesztelésen elcsípett, erősen álcázott prototípus kémfelvételei is bizonyítják.
Noha a prototípus karosszériájának nagy része le van takarva és vastag tömítőburkolatok kerültek a vásznak alá, még így is láthatóvá vált néhány jellegzetes módosítás. A jelek szerint a Hyundai Elantra eleje jelentősen átalakult, karcsúbb fényszórókat és kisebb hűtőrácsot kapott, amely mostantól elszakad a lökhárító alsó nyílásától és egy fekete díszítőelemen keresztül vizuálisan kapcsolódik az oldalsó szívónyílásokhoz. Az álcán lévő gyűrődésekből ítélve megvan az esély arra, hogy a fényszórók egy közvetlenül a hűtőrács felett futó LED-sávon keresztül összekapcsolódnak.
Az autó profilját szintén igyekeztek jól elfedni, valószínűleg azért, hogy elrejtse az ajtók éles karaktervonalait. A Hyundai elég jó munkát végzett a far eltakarásával is, a LED hátsó lámpák előtt két kerek lyukkal próbálta becsapni a bámészkodókat. A jelek szerint a világítótestek formája kissé megváltozott, miközben az újratervezett lökhárítókon a fényvisszaverőket is áthelyezték.
A kémfotóoknak sajnos nem sikerült közelebb kerülni és bepillantani az utastérbe, de sikerült képet készíteniük a teljesen digitális műszerfal egyetlen paneljéről, amely így szemre nagyjából változatlannak tűnik. Valószínűsíthető, hogy a Hyundai a formai változtatások helyett új szoftvert épít bele és néhány dolgot megváltoztat a modell belső elrendezésén.
A frissített modell hajtáslánc-kínálatáról egyelőre semmilyen információ nem áll rendelkezésre, ám mindenképpen csak kisebb változásokra számíthatunk. Az Egyesült Államokban az alapmodell jelenleg 2.0 literes, 147 lóerős teljesítményű benzinmotorral, valamint a hatékonyabb, 1.6 literes hibrid motorral, 141 lóerős rendszerteljesítménnyel kapható. Létezik még a sportos N Line az 1.6-os turbós benzinmotorral, amely 201 lóerőt tud leadni, valamint van egy nagyteljesítményű zászlóshajó modell, az Elantra N 2.0 literes turbóval, akár 286 lóerős teljesítményszinttel.
A megújuló Hyundai Elantra várhatóan 2023 végén vagy 2024 elején debütálhat Dél-Koreában, ahol Avante néven forgalmazzák. Később 2025-ös modellévű változatként az Elantra várhatóan az Egyesült államokban is megjelenik, míg Ausztráliában i30 Sedan néven ismerik a típust. A Hyundai a limuzinok csökkenő népszerűsége miatt korábban úgy döntött, hogy nem kínálja az Elantra típust Európában, bár egyes piacokon azért feltűnik a kínálatban.
Forrás: carscoops.com