A Hyundai Kona újabb és modernebb lett, de megkérik az árát

Export terén hiába a Hyundai legnépszerűbb jármű a Hyundai kínálatában, Dél-Koreában mégis az egyik leggyűlöltebb Hyundai modell. Ez a két jelző egyetlen autóhoz tartozik: a Kona crossoverhez, amely most második generációjába lépett. 

Tavaly, 2022-ben összesen 195 603 darab Kona crossovert szállított a Hyundai a globális piacokra, így Európába, Amerikába, Ausztráliába és persze Ázsiába is, így ezzel a teljesítménnyel a típus a legnépszerűbb jármű egy koreai autógyártó helyi gyártású kínálatában. Saját hazai piacán, Dél-Koreában viszont ugyanebben az időszakban mindössze 8 388 Kona kelt el, így pedig még a hidrogénüzemű Nexo hobbiterepjárótól is kevesebb Kona talált gazdára Koreában.

Ám nem volt ez mindig így: az első alkalommal 2017-ben bemutatott Kona ikonikus formatervével és megfizethető árfekvésével korábban uralta az ország kis crossover piacát. Ám az elektromos változat egy sor gyanús tűzeset miatt folyamatosan veszített hírnevéből, míg végül aztán 2021-ben megszüntették a modell helyi forgalmazását, ez pedig rányomta bélyegét az egész típuscsaládra is. 

A Kona azonban kicsivel kevesebb, mint hat év után egy teljesen átalakult dizájnnal, továbbfejlesztett funkciókkal és szilárd identitással tért vissza. Miután a Kona modellt január 18-án mutatták be Dél-Koreában, a helyi autós szaklapok képviselői nemrég egy tesztvezetésen vehettek részt, amelynek során az 1.6 literes turbós benzinmotorral szerelt Kona modellváltozatokkal egy 80 kilométeres tesztúton győződhettek meg az új modell képességeiről. 

A tesztautó egyedi zöld színe, amelyet a vállalat „Mirage Green"-nek nevez, rendkívül vonzó. A belső teret lime betétek díszítik, amelyek fényűző megjelenést kölcsönöznek az autónak. A vízszintes LED fényszóró határozottan kiemelkedik, trendibb és futurisztikus megjelenést kölcsönözve ezzel a járműnek. Oldalról az új modell sokkal sportos megjelenéssel büszkélkedhet, amely a sokkal nagyobb Tucson vagy IONIQ 5 hobbiterepjárókra emlékeztet.

A belső tér váratlanul tágas, ugyanis a váltóbotot a kormányoszlop elektronikus bajuszkapcsolójára cserélték. Beülve sokkal tágasabbnak tűnik, mint amekkora valójában. A hátsó ülések és a hátsó tér is tágas, mivel az első ülések vastagságát 30 százalékkal csökkentették az előző verzióhoz képest. Egy körülbelül 183 centi magas riporter azonban azt mondta, hogy feje majdnem hozzáért a tetőhöz. A tengelytáv, az első és hátsó kerekek közötti távolság 60 milliméterrel 2 660 milliméterre nőtt az előző modellhez képest. A csomagtartó űrtartalma 30 százalékkal nőtt, vagyis a 374 literes elődöt figyelembe véve annak űrtartalma VDA szerint kb. 486 literes.

A tesztvezetés kielégítően jó volt, különösen néhány biztonsági funkcióval együtt. A továbbfejlesztett vezető asszisztens rendszer az új modell egyik legnagyobb erőssége. Amikor a jármű az előtte haladó autó közelébe ér, az autó automatikusan riasztással figyelmezteti a vezetőt. Amennyiben a sofőr továbbra sem csökkenti a jármű sebességet, a Kona automatikusan lenyomja a fékpedált.

Az autópálya-asszisztens rendszer lehetővé teszi, hogy a jármű a beállított sebességgel önállóan haladjon, miközben megtartja a beállított távolságot az elöl haladó autótól a sáv közepén anélkül, hogy a vezető keze hozzáérne a kormányhoz. Ha a vezető kezét több mint 10 másodpercre leveszi a kormánykerékről, figyelmeztető jelzés lép működésbe. Az ilyen speciális funkciók általában nem szokványosak a koreai értékesítésű kis crossoverekben, amelyek általában olcsóbbak is a Konánál.

Az 1.6 literes turbófeltöltős benzines motorral felszerelt Kona maximálisan 198 lóerőt és 265 Nm-es nyomatékot termel. A háromórás tesztvezetés után az üzemanyag-fogyasztási átlag 7,9 liter/100 km lett, ami nagyjából megfelelt a hivatalosan mért 7,7 liter/100 km-es adatnak.

Az árcédula lehet azonban az új modell egyetlen hátránya. A Kona indulóára Koreában 25,4 millió von (kb. 7,3 mFt), ami mintegy 3 millió vonnal (kb. 900 eFt) drágább, mint az előd, viszont mindössze 470 ezer vonnal (kb. 140 eFt) olcsóbb, mint egy Tucson, a Hyundai középkategóriás hobbiterepjárója. 

Az új Kona kiszállítása január 26-án a benzines és hibridváltozatokkal kezdődött. A Kona tisztán elektromos EV változata várhatóan a második negyedévben kerül bemutatásra.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését