Így csapatják az új Hyundai Santa Fe fejlesztői a Sarkkörön
A Hyundai vadonatúj Santa Fe generációjának fejlesztése hatalmas munkát kíván a márka sarkkörön dolgozó mérnökeitől, akik azért úgy tűnik, néha kiélvezik a helyzet adta lehetőségeket is.
A Hyundai éppen öt éve, 2018 februárjában mutatta be a Santa Fe most futó negyedik generációját, amelynek utódján éppen az utolsó simításokat végzik a gyár fejlesztői a messzi északon. A 2022-es értékesítési eredményekről múlt hónapban kiadott sajtóközleményben a dél-koreai márka bejelentette, hogy új, középkategóriás hobbiterepjárója az IONIQ 5 N sportmodellel egyetemben még ebben az évben tartja világpremierjét.
Legutóbb egy olyan szériaközeli prototípus bukkant fel az Északi-sarkkörön található Arjeplog melletti befagyott tó jegén, amely már szinte teljes egészében azokkal a végleges karosszériapanelekkel és lámpákkal rendelkezik, mint ami a későbbi sorozatgyártású modelleken várható. Az erősen álcázott járművet épp nagy tempóval hajszolták végig a pálcákkal kijelölt tesztútvonalon, miközben jelentős hófelhőt hátrahagyva csúszkált a kanyarokban.
A dobozos karosszéria formájában jelentős eltérést jelez a korábbi generációs modellhez képest, a stílus pedig sokkal inkább egy hamarosan szintén érkező elektromos Kia EV9 terepjárót juttat eszünkbe. Mindazonáltal a hátsó kipufogó egy árulkodó jelzés arról, hogy egy belsőégésű motorral szerelt autót láthatunk. A kockaformára ültetett nagy ablakfelületek várhatóan kiváló kilátást biztosítanak, míg a majdnem lapos tetővonal a belmagasságot maximalizálja.
A Hyundai és a Kia márkák esetében immár hagyománnyá vált, hogy egy-egy új generáció esetében elég jelentős mértékben újratervezik autóikat és nagyon úgy fest, hogy a Santa Fe is követi ezt a tradíciót. A logika szerint nagyobb méretekre mindenképpen számítani kell, tekintve, hogy a legújabb Tucson, különösen annak az Egyesült Államokban és más piacokon értékesített hosszú tengelytávú modellváltozata már egyáltalán nem olyan kompakt, mint a korábbi, vagy épp az Európában kapható kivitele. A pletykák szerint az autót jóval feljebb igyekeznek pozícionálni, miközben a LED nappali menetfényekben jellegzetes „H" motívumot alakítanak ki.
Az ötödik generációs Santa Fe projektjea Hyundainál egyelőre „MX5" kódnéven ismeri. A pletykák szerint a debütálásra otthon, Koreában idén nyáron, valószínűleg valamikor augusztusban kerülhet sor. Egy tisztán elektromos változat megjelenése valószínűtlennek tűnik, hiszen ezzel összeütközésbe kerülne a 2024-ben esedékes, hasonló méretű IONIQ 7 villanyterepjáróval. A Concept Seven által megvillantott három üléssoros elektromos hobbiterepjáró követi majd a technikájában rokon Kia EV9 változatát, amely már idén bevezetésre kerül. Nem mellesleg a Santa Fe modellből egy luxuskivitelű Genesis GV90 is születhet.
A világ többi részének valószínűleg még egy kicsit várnia kell a Santa Fe érkezésére, akoreai első megjelenést követően valószínűleg először ott is kerül majd piacra. Európában 2024 első felében, míg Észak-Amerikában valamikor 2024 során kerülhet forgalomba.
Forrás: motor1.com