A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat
Több más autógyártóhoz hasonlóan a Hyundai is fontolgatja a fizetős szolgáltatások bevezetését autóiban, ám a koreai vállalat a technológia használatával egy lépéssel túllép a többieken a régebbi modellek funkcióinak javítása érdekében.
A Hyundai azt fontolgatja, hogy olyan fizetős funkciókat vezet be autóiban, mint például az ülésfűtés annak érdekében, hogy az értékesítés után is kapcsolatot tarthasson fenn vásárlóival. „Opcióként vizsgáljuk az igény szerinti funkciókat, hogy személyre szabottabbá tegyük az autót” – mondta Marcus Welz, a Hyundai Connected Mobility vezetője.
A Hyundai új, európai székhelyű részlege egy fedél alá fogja egyesíteni a koreai vállalat autó-előfizetési (Mocean) és a kapcsolódó szolgáltatások (Bluelink) vállalkozásait. „Évek óta aggódtunk amiatt, hogyan fogunk több autót eladni” – mondta Welz. „Ma azon aggódunk, mi van, ha csak autókat adunk el?”
Az új részleg „a mobilitás jövőjéről szól, a mai autók birtoklásától az előfizetésre való átállásig” – tette hozzá Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai marketingért, termékfejlesztésért és PR tevékenységéért felelős alelnöke. Az új részleg terveinek kulcsa a Bluelink átstrukturálása. Másokhoz hasonlóan ez az alkalmazás is lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy távolról vezéreljék az olyan funkciókat, mint az előkondicionálás, a zárak és a műholdas navigáció.
Most ezt a rendszert – amely a 10,25 colos infotainment képernyővel felszerelt újabb modelleken elérhető – három fokozatban fogják kínálni: Lite (az első 10 évben ingyenes; csak autóban használható térképek, online szolgáltatások stb.), Plusz (2,99 €) egy hónap hozzáférés az összes távoli szolgáltatáshoz) és a Pro (havi 9,99 euró; fejlett adatvezérelt szolgáltatások, mint például az autóból történő fizetés, beleértve a partnerajánlatokat, hogy „összekapcsolják a járművezetőket a környezettel”).
Ez része a Hyundai azon törekvésének, hogy az értékesítés után közelebb kerüljön az ügyfelekhez. Ennek részeként az igény szerinti integráció az egyik következő lépés – bár a vállalat nem erősítette meg, hogy ez hatással lesz-e a már forgalomban lévő autókra. Ez a koncepció nem újdonság. A BMW például már korlátozza egyes funkciókat, mind a hardvert (fűtött ülések), mind a szoftvert (távfény-asszisztens), amelyeket a fizetőfalak mögött már az autóba szereltek. Ezt azonban számos kritika érte.
Arra a kérdésre, hogy a Hyundai célja ugyanaz volt-e, Welz azt mondta, hogy a rendszerük túlmutat a mai példákon, és „új funkciókat visz be a régebbi autókba”. „Amit az iparágban gyakran látni, az egy régi használati példa, például fűtött ülésekkel” – magyarázta. „Ezt az új technológia, például szoftverfrissítések segítségével juttatták el az ügyfelekhez. Úgy gondolom azonban, hogy az igény szerinti szolgáltatás előnyei pontosan az ellenkezője: új funkciókat vihetünk a régebbi autókba."
Anélkül, hogy elmagyarázta volna, hogy pontosan mely funkciókat lehetne távolról megvalósítani a régebbi autókban, Welz azt sugallta, hogy ehelyett rendszerük a meglévő alkatrészek, például az akkumulátor, a motorok, a parkolókamerák és az érzékelők szoftverének frissítését jelentené a nagyobb teljesítmény, képesség elérése érdekében – bizonyos költség ellenében. „Sok fejlesztést valóban meg lehet tenni a szoftveren keresztül, így kihasználhatjuk a meglévő hardvert. Folyamatosan fejlesztjük ezeket a funkciókat és felszereléseket, majd a felhasználók rendelkezésére bocsátjuk.”
Forrás: autocar.co.uk