Egyedi formákkal és szegmensében vezető hatótávval megérkezett a Hyundai Inster

A Hyundai Motor a 2024-es Puszani Autószalonon mutatta be a kiskompakt kategóriába tartozó Inster villanyautóját, amely egyedi dizájnjával, szegmensében a legnagyobb hatótávjával és variálhatóságával tűnik ki a konkurensek közül. 

A Inster merész formaterve a futurisztikus, innovatív stílust kombinálja a kompakt crossoverek tágas belső terével. Biztonsági kiegészítőivel és kifinomult technológiai csomagjával együtt az Inster a kategóriájának legjobb, 355 kilométeres hatótávjával büszkélkedhet. Az Inster környezetbarát rugalmasságot, valamint agilis vezetési dinamikát és zökkenőmentes kapcsolódást biztosít. Kompakt pozicionálása fokozott hatékonyságot biztosít a nagyobb modellekhez képest.

A 2021-ben bemutatott, eddig kizárólag Koreában értékesített benzinmotoros Casper formatervezési örökségére építve az Inster stílusfejlődését a 3 825 mm-esre nyújtott karosszéria és a 2 580 mm-es tengelytáv támasztja alá, amellyel nagyobb belső teret és masszívabb megjelenést biztosít. Eközben az autó mindössze 1 610 mm-es szélességével és 1 575 mm-es magasságával ideális a nagyvárosi forgolódáshoz. 

Kibővített méreteivel az Inster a hagyományos A-szegmensbe tartozó kisméretű városi autók és a nagyobb B-szegmensű kompakt kisautók között helyezkedik el. Ez a tágasabb belső térnek és a megnövelt csomagtérnek köszönhetően az ügyfelek által elvárt manőverezhetőséget és könnyű kezelhetőséget kínál fokozott praktikummal és rugalmassággal. A fenti szegmens nagyobb modelljeivel összehasonlítva az Inster kompakt méretei ideálissá teszik városi vezetéshez, miközben kényelmessé teszik a városi parkolást.

„Az Insterrel a kisméretű SUV imázsát egy merész új helyszínre vittük a globális közönség számára” – mondta Simon Loasby, a Hyundai Design Center alelnöke és vezetője. „Az Inster a sajátos dizájnnal és a benne rejlő lehetőségeket izgalmas, ügyfélközpontú módon maximalizáló belső térrel jóval felülmúlja méretosztályát. Az Insterrel újradefiniáljuk, mit jelent egy kiskompakt elektromos autót vezetni." 

Az Inster külső kialakítását a robusztus, de kompakt SUV profil és a sík, tiszta felületek jellemzik, az autó megerősített sárvédői, a csúcstechnológiás, köralakú lapokkal kiegészített lökhárító és a merész védőlemez kihangsúlyozza az Inster első és hátsó kialakítását. Az Inster személyiségét a LED nappali menetfények és a pixelgrafikus irányjelzők, a hátsó lámpa és a lökhárítók tükrözik leginkább. A vásárlók még inkább megkülönbözethetik az autó megjelenését a vetítőlámpás LED fényszórókkal és a kéttónusú külsővel, kontrasztos fekete tetővel. A specifikációtól függően 15 colos acél, 15 colos könnyűfém vagy 17 colos könnyűfém keréktárcsák is kaphatók.

Belül az Inster továbbfejlesztett technológiát és kényelmet kínál a 10,25 colos digitális műszeregységgel, a 10,25 colos, navigációval ellátott infotainment érintőképernyővel és a vezeték nélküli töltődokkolóval, amely a tágasság érzetét növelő kompakt középkonzol részét képezi. A pixeltéma belül is megismétlődik, az Inster kormánykerekén található grafika megerősíti az autó csúcstechnológiás arculatát. A belső kialakítás személyre szabható felső ajtókárpitokkal is rendelkezik, amelyek segítségével a tulajdonosok igényeik szerint átszabhatják járművük belső megjelenését.

Az Inster belső tere sokoldalúságot és tágasságot kínál, az első sor ülései pedig könnyű átjárhatóságot biztosítanak. Az összes ülés síkba hajtható – beleértve a vezetőülést is – a nagyobb rugalmasság érdekében. Rendelkezésre áll egy sík első üléspad, valamint fűthető első ülések és kormánykerék is. A második sor ülései 50/50 arányban ledönthetőek és előre-hátra csúsztathatóak.

Mind a külső, mind a belső térben fenntartható anyagokat használnak. Az Inster külsején fekete, magasfényű újrahasznosított festék található, amely a fekete festékben hagyományosan használt korom pigmentet egy újrahasznosított gumiabroncsból készült színezővel helyettesíti. A belső térben pedig palackokból újrahasznosított polietilén-tereftalátot (PET) és cukornádból kivont bio-polipropilént is felhasználnak.

Az Inster kiemelkedik egyenáramú töltési sebességével és maximális hatótáv-értékeivel, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy kevesebb időt töltsenek a töltéssel, tovább utazzanak és teljes mértékben kihasználják a rendelkezésükre álló energiát. Az alapfcsomagént kínált 42 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt Inster opcióként egy nagy hatótávolságú, 49 kWh-s akkumulátorral is elérhető. Mindkét modellt egyetlen villanymotor hajtja, amely az alapváltozatban 71,1 kW-ot (97 LE), a nagy hatótávú autóban pedig 84,5 kW-ot (115 LE) ad le. Mindkét változat 147 Nm nyomatékot kínál.

A nagy hatótávú modell egyetlen töltéssel szegmensében kiemelkedő 355 km-es (WLTP) hatótávjával az Inster újradefiniálja, mire képes egy kiskompakt városi elektromos jármű, lenyűgöző rugalmasságot biztosítva 15,3 kWh/100 km-es becsült energiafogyasztással. Egy 120 kW-os egyenáramú, nagyteljesítményű töltőállomáson az Inster optimális körülmények között körülbelül 30 perc alatt képes 10-ről 80 százalékra feltölteni. Az Inster alapáron 11 kW-os fedélzeti töltővel is fel van szerelve, valamint akkumulátorfűtő rendszer és nagy hatásfokú hőszivattyú is elérhető.

A külső és belső járműről töltési funkció (V2L) biztosítja a külső eszközök tápellátását (110 V/220 V), lehetővé téve a kétirányú töltést további felszerelés nélkül. Ez lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy szabadon használjanak vagy töltsenek olyan eszközöket, mint az elektromos kerékpárok, robogók és kempingfelszerelések.

A hatótáv és a töltés mellett az Inster csúcstechnológiák tárházát kínálja, beleértve a fejlett biztonsági és vezetőtámogató funkciók sokaságát. Az Inster emellett 64 színű LED hangulatfény világítással, digitális műszeregységgel, egyérintéses napfénytetővel és Hyundai Digitális Kulcs 2 (NFC) lehetőséggel is rendelkezik.

A Hyundai új A-szegmensű, kiskompakt városi elektromos járműve a szegmens legteljesebb technológiai csomagját kínálja, beleértve az olyan átfogó fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) funkciókat, mint a térhatású monitor (SVM), a parkolási ütközést elkerülő hátsó asszisztens (PCA-R). ), Holttérfigyelő Monitor (BVM) és frontális ütközésmegelőző 1.5 (FCA 1.5) rendszer. A sávtartó asszisztens (LKA) és a sávkövető asszisztens (LFA), valamint a holttér-ütközést elkerülő asszisztens (BCA), a hátsó keresztirányú ütközést elkerülő asszisztens (RCCA), a biztonságos kilépést támogató figyelmeztetés (SEW), az intelligens sebességtartószintén és számos más funkció is elérhető opció. 

Az Inster elsőként Koreában kerül forgalomba ezen a nyáron, ahol támogatásokkal együtt 20 millió von (Ékb. 5,4 mFt) körüli áron lehet majd megvásárolni. Ezt követően Európa, Közel-Kelet és Ázsia csendes-óceáni térségében kerül bevezetésre. A legtöbb felszerelés és technológia alapfelszereltségként érkezik, a fokozott kényelmi és a dizájnfelszerelések opcionálisan lesznek elérhetők. A specifikációkat a bevezetéshez közeledve hozzák nyilvánosságra. Az Inster családhoz a jövőben egy további változat, az Inster Cross is csatlakozik, amely masszívabb, terepre fókuszáló kialakítással rendelkezik majd. 

Forrás: hyundai.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését