A Hyundai 2026-tól gyártásba veszi az N Vision 74 szériaváltozatát
Koreai sajtóértesülések szerint a Hyundai Motor Group úgy döntött, hogy autós történelmet írva az N Vision 74 koncepcióautót üzemanyagcellás szupersportautóvá fejleszti és 2026-tól sorozatban is gyártásba veszi.
A Hyundai Motornál már évek óta keringenek pletykák arról, hogy az N sportmárka részére szükséges lenne egy valódi zászlóshajó csúcsmodell fejlesztése. Jelenleg ugyanis a Hyundai sportmárkája kizárólag azokból a modellekből tud építkezni és a sportos autóra vágyók igényeit kielégíteni, amelyek már léteznek a Hyundai kínálatában. Most azonban újabb jelét látjuk annak, hogy a Hyundai egy dedikált N csúcsmodell fejlesztésébe fogott, amely természetesen az N Vision 74 koncepcióból építkezik majd.
A Hyundai Motor belső rendszerében N74 kódnév alatt futó projektjéhez a vállalat már biztosította első körös beszállítóinak a jármű különféle alkatrészeinek specifikációit. A teljesítmény-ellenőrzésre szolgáló „T car”, azaz próbaautó gyártása várhatóan augusztusban kezdődik meg, míg a teljeskörű gyártást 2026 júniusára tervezik.
Az N74 hátsókerék-hajtású rendszerrel kerül felszerelésre, amely egy hidrogén üzemanyagcellás rendszert és egy nagyteljesítményű villanymotort kombinálva legalább 775 lóerős teljesítményt fog leadni. Az autó a 0-100 km/órás gyorsulást várhatóan 3 másodperc körüli tartományban tudja le, ami leginkább a hagyományos belsőégésű motoros szuperautókéhoz hasonlítható.
Az N74 általános formavilága modernizálja a Hyundai 1974-es „Pony Coupé” tanulmányautójának vonalait, amit két „sirályszárnyas ajtóval” (felfelé nyíló ajtókkal) egészítenek ki. Ez a dizájn biztosítja, hogy a szuperautó megőrizze élvonalbeli esztétikáját, miközben tiszteleg a Hyundai öröksége előtt. Míg az N74 végső formavilága egyelőre nem ismert, várhatóan megtartja az N Vision 74 elismert vonalait, amely jelentős globális formatervezési díjakat (iF, IDEA, Red Dot, Good Design) is elnyert.
A sorozatgyártású N74 sportautót 570 kW-os, nagyteljesítményű villanymotorral szerelik fel, ami több mint 775 lóerőt jelent. Ezzel a szériaverzió felülmúlja az N Vision 74 koncepcióautó teljesítményét is, amely 500 kW-os motorteljesítménnyel rendelkezett. Az N74 modellel a Hyundai célkitűzése, hogy olyan belsőégésű motoros szuperautókat múljon felül, mint a Ferrari Roma (620 lóerő) és a Lamborghini Huracan (640 lóerő).
A Hyundai Motor Group üzemanyagcellás szuperautójának fejlesztése nem elsősorban profitcélokat szolgál. Ehelyett a vállalat „hidrogén ökoszisztéma” kiépítése iránti elkötelezettségét szimbolizálja, amelynek célja a hidrogénenergia iránti érdeklődés felkeltése. A fejlett hidrogén üzemanyagcellás technológiát használó szuperautó megalkotásával a Hyundai demonstrálni kívánja vezető szerepét ebben a jövőbeli energiaszektorban.
A „T car” legyártása jelenti az első lépést a sorozatgyártás irányába. Ez a fázis valós utakon történő kiterjedt tesztelést foglal magában azért, hogy ellenőrizzék a jármű teljesítményét és megoldják a problémákat a specifikációk véglegesítéséhez. A Hyundai Motor Group a 2026-tól kezdődő két év során mindössze 200 darab N74 gyártását tervezi, 500 millió von (kb. 130 mFt) vételáron. Ez pedig rengeteg pénz, majd kiderül mennyien lesznek hajlandóak ennyit áldozni egy különleges Hyundai modellért.
A Hyundai Motor Group elnöke, Eui-sun Chung jelentős érdeklődést mutat az N74 fejlesztése iránt. A Lula da Silva brazil elnökkel megtartott februári találkozón Chung elnök bemutatta az N Vision 74 modelljét. Emellett Chung elnök a 2024-es CES-en szintén hangsúlyozta a hidrogén fontosságát és kijelentette: „A kihívások ellenére valakinek élen kell járnia a hidrogén bevezetésében, mi pedig elkötelezettek vagyunk e küldetés mellett.”
Az autó fejlesztése mögött tehát nem feltétlenül a profitszerzés áll, hanem annak bizonyítása, hogy a hidrogén üzemanyagcellás technológia ugyanúgy izgalmas technológia lehet, mint a belsőégésű motorok. Vagy akár a villanyhajtás. Mert az IONIQ 5 N sportautójával a vállalat már bebizonyította, hogy az akkumulátoros elektromos járművek is izgalmasak lehetnek. Amennyiben a mostani pletykák valóra válnak, a Hyundai ezt most egy hidrogén üzemanyagcellás járművel szeretné megismételni.
Forrás: thekoreancarblog.com, motor1.com