A Hyundai Elantra N TCR sorozatban negyedik alkalommal nyert a Nürburgrigen

A Team Americas csapatát képviselő Mason Filippi, Harry Gottsacker, Bryson Morris és Mark Wilkins négyes Hyundai Elantra N TCR versenyautójával megnyerte a 2024-es Nürburgring 24 órás TCR-kategóriáját, így a Hyundai zsinórban negyedik éve nyerte meg ezt a versenyt.

A kvartett azután lépte át a célvonalat, miután a 25 km-es pályán 44 kört teljesített egy olyan verseny végén, ahol a száguldást erősen korlátozta a sűrű köd, amely a vasárnapi etapot néhány kör erejéig a biztonsági autó is korlátozta, miután a piros zászló több mint 14 órán át tartott. Történelmi első, második és harmadik helyen vezettek a kategóriában az első olyan évben, amikor a Hyundai Motorsport három autóval is indult a versenyen. A Team Europe, a címvédő kategóriagyőztes pilóták, Mikel Azcona, Marc Basseng és Manuel Lauck voltak, míg a Team China, azaz Hongwei Cao, Zhang Zhendong, Rainey He és Andy Yan a dobogó harmadik fokára álltak fel a #832-es rajtszámú Elantra N TCR versenyautójukkal.

A Bryan Herta Autosport pilótáiból álló csapatnak jól indult a hétvége. A Nürburgring 24 órás versenyének debütálója, Morris a péntek délutáni utolsó selejtező végén egy remek körrel megszerezte a kategória pole pozícióját európai csapattársai előtt.

A Team Americas és a Team Europe egymás mellett kezdte a versenyt, de Manuel Lauck volt az, aki a csúszós körülmények között a legjobban rajtolt – a Nordschleifén szerzett tapasztalatai segítettek átvenni a vezetést és korai előnyt építeni. Lauck erős dupla etapja, majd Mikel Azcona kanyarjai miatt az autó bekerült a legjobb 40-be az összesítésben, mielőtt az autó a boxba kényszerült, hogy tengelyt cseréljen. Az elvesztett idő miatt az autó a TCR-kategória éléről a harmadik helyre esett vissza, bár Marc Basseng saját maga dupla etapot hajtott végre, hogy ismét feljebb kapaszkodjon a sorrendben. Amint Lauck visszaült a volán mögé, az Európa-csapat azon a küszöbön állt, hogy visszaszerezze a második helyet a kínai csapattól, amikor a versenyt piros zászlóval intették ki hét órával a verseny előtt, helyi idő szerint 23:22-kor, miután erős köd ereszkedett a pálya fölé, ami biztonsági okokból a verseny leállításához vezetett.

A verseny csak vasárnap délután 13:30-ra indult újra öt körrel a biztonsági autó mögött, amikor mindhárom Elantra N TCR csapat ugyanabban a körben volt. A verseny azonban soha nem folytatódott, mivel a hosszan elhúzódó köd arra kényszerítette a bírákat, hogy a korai finist hirdessenek ki, egy órával az eredeti 24 óra lejárata előtt. Az idő előtti befejezés megerősítette, hogy a Team Americas győzött, így Laucknak nem volt ideje – aki akkoriban a Team Europe-ban vezetett – hogy befejezze a visszaelőzést. Ennek ellenére a Hyundai Motorsport kategória dobogós helyezéseit ünnepelhette meg a küzdelmekkel teli Nürburgringi 24 órás verseny végén.

A Hyundai Driving Experience csapata jól kezdte VT2 Front kategóriagyőzelmének védelmét. Az i30 Fastback N Cup autójuk Michael Bohrer nyitánya után ismét vezette a kategóriát, amikor Jens Dralle defektet kapott. A késés miatt az autó a harmadik helyre esett a kategóriában, de Marcus Willhardt, majd Gyumin Kim felhozta azt a második helyig, mielőtt a versenyt felfüggesztették. TCR-társaikhoz hasonlóan a verseny befejezése megakadályozta őket abban, hogy elinduljanak az első hely felé az utolsó szakaszban, így csalódottan a kategória második helyén fejezték be a versenyt.

„Tudtuk, hogy Elantra N TCR csapataink 1-2-3-as helyezést érhetnek el, ha elkerüljük a hibákat és célba hozzuk az autókat” – mondta a verseny végén  Hyundai Motorsport Pályaverseny projektmenedzsere, Julien Moncet. „Mason, Harry, Bryson és Mark a Team Americas #831-es autójával nagyon egyenletes versenyt vívtak, ami végül sikerük kulcsa lett és tudtuk, hogy gyorsak is lehetnek, miután Bryson megszerezte a pole pozíciót a kvalifikációból. Manuel Lauck elképesztően teljesített vegyes körülmények között az első szakaszban azért, hogy megszerezze a vezetést, de egy technikai probléma – bár a csapat jól kezelte – költségesnek bizonyult, amikor a piros zászló megállította abban, hogy visszatérjen. A China Team kiváló munkát végzett a nehéz helyzetben, még úgy is, hogy csapatunk legkevésbé tapasztalt pilótái végeztek a dobogón. Sajnálatos, hogy sok hónapos felkészülés után, beleértve az autók kifejezetten erre az eseményre való felkészítését, az időjárási viszonyok miatt leállították a versenyt. Ez olyasmi, amit nem tudunk kontrollálni, de ennek ellenére történelmi 1 2 3 helyezést értünk el a TCR kategóriában. Pilótáink kimaradtak apályán a sok incidensből és ismét megmutatták, hogy a Hyundai Motorsport autói a legmagasabb szinten és olyan megerőltető pályán is képesek teljesíteni, mint a Zöld Pokol.”

Forrás: hyundai.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését