A Hyundai Dél-Ázsiában is erősít
A dél-koreai Hyundai Motor az elmúlt öt évben jelentős lépéseket tett jelenlétének kiterjesztésében az indiai szubkontinensen, ahol a legfrissebb hírek szerint négy új (CKD) összeszerelő üzemet nyitott meg.
A CKD összeszerelés a feltörekvő piacokra belépéskor az autógyártók által előnyben részesített módszer a teljes járműgyártási folyamatával szemben annak költséghatékonysága miatt. Eui-sun Chung elnök vezetésével, aki csak az elmúlt évben kétszer is járt Indiában, hogy megerősítse a vállalat piacbővítési törekvéseit, a Hyundai Motor nemcsak az indiai piac megszerzésére összpontosít, hanem fokozza erőfeszítéseit az Indiával határos dél-ázsiai piac megszerzésére is.
Iparági források szerint a Hyundai Motor az elmúlt öt évben négy dél-ázsiai országban avatott új személygépkocsi-összeszerelő üzemeket. A második legnagyobb dél-ázsiai piacra, Pakisztánban történt 2020-as terjeszkedését követően a Hyundai Motor 2022-ben bemerészkedett Bangladesbe, a régió harmadik legnagyobb piacára, ezt követően pedig 2023 szeptemberében Srí Lanka és 2024 márciusában Nepál következett.
A Hyundai összesen hat összeszerelő üzemet nyitott a tengerentúlon ebben az időszakban, ahol a CKD volt az egyik alkalmazott összeszerelési módszer. Ez a módszer a termékek félig összeszerelt állapotban történő exportálását jelenti, ami alacsonyabb vámtételnek minősül a teljesen összeszerelt járműexporthoz képest és így lehetővé teszi az autógyártó számára, hogy csökkentse a helyi piacokon az eladási árakat, valamint megtakarítsa a szállítási költségeket.
A Hyundai Motor ezeket az előnyöket tengerentúli terjeszkedési stratégiájában kihasználta, amelynek során a 2010-es évek végéig elsősorban Délkelet-Ázsiára összpontosított. A vállalat terjeszkedett Laoszban és Mianmarban, miután 2011-ben megnyitotta első vietnami gyárát és 2022-ben nyitott egy második személygépkocsi-gyártó üzemet, miután 2018-ban egy haszonjármű-összeszerelő üzemet is felállított, hogy a Toyotát megelőzve 2023-ban megszerezze a vietnami piac vezető helyét.
A stratégia Dél-Ázsiában megismétlésére vonatkozó döntés a régiónak Délkelet-Ázsiához képest magas potenciális piaci értékéből fakad. Az olyan országok, mint Pakisztán, Banglades, Sri Lanka és Nepál, összesen több mint 500 millió lakossal, még mindig viszonylag visszafogott aktivitást mutatnak az új autók piacán.
A hozzávetőleg 174,7 millió lakosú Bangladesben történelmileg a használt autók értékesítése dominált, ami a teljes járműeladás mintegy 80 százalékát teszi ki. A közelmúlt trendjei azonban elmozdulást jeleznek, a piaci adatok szerint az újautó-eladások aránya a 2016-os mindössze 7 százalékról 2020-ra 16 százalékra nőtt a teljes járműeladáson belül. Ezen piacok Indiához való közelsége azt is lehetővé teszi a Hyundai Motor számára, hogy hasonló értékesítési stratégiát alkalmazzon, amely már dicséretes eredményeket hozott az indiai piacon.
Forrás: pulsenews.co.kr