A Hyundai csoport számára India a fenntartható fejlődés egyik központja lesz
A Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Eui-sun Chung nemrég Indiába látogatott, hogy áttekintse a csoport közép- és hosszú távú jövőbeli mobilitási stratégiáit, amelyek megalapozzák vezető szerepét az indiai piacon és a fenntartható növekedést.
India növekvő stratégiai fontossága miatt Chung elnök látogatásának célja, hogy megszilárdítsa a csoport India vezető mobilitási szolgáltatói pozícióját, miközben feltárja a különböző üzleti lehetőségeket a gyorsan fejlődő indiai piacon. A 2026-ban fennállásának 30. évfordulóját ünneplő Hyundai Motor India „Innovátor a mobilitásban és azon túl” szlogen alatt dolgozza ki 2030-as stratégiáját. A Kia India, amely szintén gyorsan jelentős indiai autómárkává nőtte ki magát, a „Kia 2.0” stratégiáján keresztül a mennyiségi és minőségi növekedést is előmozdítja.
A Hyundai Motor Group jelentős gyártási előrelépést hajt végre az indiai régióban azzal, hogy 1,5 millió jármű gyártására képes éves termelési rendszert hoz létre a Hyundai Motor India és a Kia India számára. A csoport kibővíti elektromos járművek kínálatát és a elektromos járművek ökoszisztémáját hozza létre, hogy felgyorsítsa az ügyfelek felzárkózását és bővítse a töltési infrastruktúrát. Emellett megerősíti vezető szerepét a SUV-értékesítésben és előmozdítja az indiai kultúrára épülő társadalmi felelősségvállalási tevékenységeket.
Chung elnök mélyreható áttekintést adott a Hyundai Motor Group közép- és hosszú távú indiai stratégiájáról és részletes megbeszéléseket folytatott az új Hyundai Motor India Delhi központjában, Gurugramban. Április végén a Hyundai Motor India alkalmazottai részvételével személyes kommunikáció céljából a helyi városházán is egy ülést tartottak. A találkozó célja az volt, hogy megosszák a cégcsoport jövőképét és kapcsolatba lépjenek a kollégákkal még mielőtt az éves egymillió darabos gyártási rendszert létrehozzák és a csoport villamosítási stratégiáját népszerűsítenék.
Chung elnök mellett a Hyundai Motor kulcsfontosságú vezetői – köztük Jae-hoon Chang, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója, valamint Un-soo Kim, a Hyundai Motor India ügyvezető vezérigazgatója – vettek részt a Hyundai Motor India 400 alkalmazottja mellett. Ez az esemény volt az első alkalom, hogy Chung elnök Koreán kívül városházi ülést tartott. Korábban Koreában két városházi ülést vezetett, tavaly pedig a Hyundai Motor Group városházi találkozó formájában rendezett újévi rendezvényét vezette.
A Hyundai Motor Group közép- és hosszú távú stratégiáit az határozta meg, hogy proaktívan reagáljon az indiai autópiacra és tovább erősítse vezető mobilitási vállalat pozícióját. Ennek kulcsa a termelés bővítésének megalapozása. A Hyundai Motor India a jövő év második felében kezdi meg Pune-i üzemében a működést. A nyugat-indiai Maharashtra városában található gyártóüzemet tavaly vásárolták meg a GM-től. A Hyundai Motor jelenleg fejlesztéseket hajt végre a létesítményben azért, hogy egy olyan termelési központot hozzon létre, amely intelligens gyártási technológia és rendszerek felhasználásával évente több mint 200 ezer darab gyártására képes.
A chennai gyár 824 ezer darabos gyártókapacitásának hozzáadásával a Hyundai Motor éves gyártási kapacitása a punei gyárral együtt így több mint egymillió darabra növekszik. A Kia India éves gyártási kapacitása is 431 ezer darabra bővül az idei év első felében. Összességében a Hyundai Motor Group évente körülbelül 1,5 millió darab járművet lesz képes előállítani Indiában.
A Hyundai Motor Group azt is tervezi, hogy villamosítási stratégiája révén megerősíti vezető szerepét az elektromos járművek indiai piacán. A Hyundai Motor India azt tervezi, hogy jövőre bemutatja első helyben készülő elektromos autóját Indiában és proaktívan reagál az indiai elektromos járművek piacának növekedésére. Első elektromos SUV-modelljének 2024 végén a chennai gyárban történő sorozatgyártásával kezdődően a vállalat 2030-ig további öt elektromos modell bevezetését és gyártását tervezi. A Hyundai Motor India értékesítési hálózatának csomópontjait is kihasználja, 2030-ra 485 állomásra bővítve az elektromos járművek töltőpontjainak számát. A Kia India szintén 2025-ben kezdi meg lokalizált elektromos modelljének gyártását és azt tervezi, hogy tovább bővíti elektromos járműveinek számát. A vállalat az elektromos járművek töltési infrastruktúrájának kiépítésére is összpontosít.
A Hyundai Motor Group az elektromos járművek költségeinek jelentős részét kitevő járműakkumulátorok gyártásának lokalizálásával kívánja kiterjeszteni jelenlétét a helyi elektromos járművek piacán. Ez a stratégia biztosítja az árversenyképességet az árérzékeny indiai piacon. A Hyundai Motor és a Kia a közelmúltban szándéknyilatkozatot írt alá az Exide Energy Solutions indiai vezető akkumulátorgyártó céggel és folytatják a dedikált indiai elektromos járművekhez kapcsolódó akkumulátorok helyi gyártásának kialakítását.
Chung elnök a találkozó elején kihangsúlyozta: „Ügyfélközpontú gondolkodásmódunk mindig az üzletmenetünk középpontjában áll azért, hogy fokozzuk mindazt, amit ügyfeleinknek kínálni tudunk, és az emberségünket jobbá tegyük”, kiemelve a vállalat filozófiáját, majd így folytatta: „India sokszínű ország és a Hyundai Motor Group alkalmazottainak kreativitásával és együttműködésével együtt ez a mi erősségünk lehet.”
A Hyundai Motor Group indiai piacon elért sikerét méltatva Chung elnök kiemelte a Hyundai Motor Group technológiai erősségeit, valamint azoknak a lojalitását és bizalmát, akik évek óta a Hyundait választották. „A Hyundai a kompakt autók gyártásában és a fejlett technológia révén hozta el szakértelmét. Az indiai autópiac kedvező feltételei és a Hyundai technológiai erősségei szinergikus eredményekhez vezettek. A Hyundai indiai sikerének kulcstényezője azonban mindenekelőtt az alkalmazottak elhivatottsága, akik a világ legfényesebb elméi közé tartoznak.”
A találkozó során Chung ügyvezető elnök az indiai régió stratégiai fontosságát is hangsúlyozta. „A Hyundai Motor India kulcsszerepet játszott a Hyundai Motor Group növekedésének előmozdításában, hiszen számos kihíváson ment keresztül, beleértve a COVID19 világjárványt, a globális gazdasági válságokat és a félvezetőhiány miatti ellátási lánc megszakadásait. Büszkék vagyunk arra, hogy folyamatosan a második legnagyobb piaci részesedést tudjuk megszerezni ezen az élénk piacon és továbbra is prémium márkává emeljük a Hyundait.”
A Hyundai Motor India alkalmazottai élénk érdeklődést mutattak a vállalat elektromos járművek üzleti terve iránt az indiai piacon. „2030 körül jelentős bővülést várunk az elektromos járművek piacán. A Hyundai erre a fejlődésre számítva a helyi igényekre szabott elektromos járművek fejlesztésére összpontosít, hogy vezető globális elektromos járműmárkává váljunk” – magyarázta Chung elnök. „Az elektromos járművek bevezetésének elősegítése érdekében azt is tervezzük, hogy stratégiai helyszíneken – beleértve a márkakereskedéseket is – proaktívan töltőállomásokat építünk.”
A városház találkozón Chung elnök kihangsúlyozta a társadalmi felelősségvállalási terveit is a régióban: „A Hyundai indiai sikere nemcsak üzleti tevékenységeinkben gyökerezik, hanem az emberiesség és a társadalmi felelősségvállalás iránti elkötelezettségünkben is. Elkötelezettek vagyunk a szén-dioxid-semlegesség előmozdítása és a körforgásos gazdaság támogatása mellett, hogy biztosítsuk az emberiség fenntartható növekedését. Termékeinket úgy alakítottuk ki, hogy társadalmi problémákat kezeljenek, üzleti kezdeményezéseink pedig lehetőséget biztosítanak a fiatalok és a hátrányos helyzetűek számára képességeik fejlesztésére és álmaik megvalósítására.”
A Hyundai Motor Group erőteljes növekedést ért el az elmúlt 28 évben azóta, amióta 1996-ban a Hyundai Motor India először lépett be az indiai piacra. 2004-re a Hyundai Motor értékesítési eredménye mindössze öt év leforgása alatt meghaladta az 500 ezer darabos szintet, ami jelentős eredményt jelent az indiai piacon. A vállalat 2007-ben elérte az egymillió darabot, 2017-ben pedig az ötmillió darabot, míg 2023 végére összesen 8,24 millió darabot értékesítettek. A 2019-es piaci bevezetést követően a Kia India is gyorsan olyan márkává nőtte ki magát, amely évente több mint 200 ezer példányt ad el a márka SUV-versenyképességének köszönhetően.
Az idei január-márciusi időszakban a Hyundai Motor Group márkái összesen 225 686 járművet adtak el Indiában, ami 1,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Hyundai Motor Group célja, hogy idén mintegy 890 ezer darabot értékesítsenek, ami 3,9 százalékos növekedést jelent a 2023-as 857 ezer darabos teljesítményhez képest.
Forrás: hyundai.com