A Hyundai IONIQ5 N kategóriájában új mércét állított fel a Pikes Peak hegyi felfutáson
A Hyundai Motor bejelentette, hogy IONIQ 5 N versenyautói június 23-án sikeresen teljesítették a Broadmoor Pikes Peak Hegyi Felfutás (PPIHC) versenyt, ezzel rekordot döntöttek a módosított elektromos és a széria SUV/Crossover kategóriákban.
Ezzel a sikerrel a vállalat nagyteljesítményű elektromos járművével ismét felülmúlta a várakozásokat. A Hyundai Motor az idei Pikes Peak hegyi felfutáson két IONIQ 5 N TA (Time Attack) specifikációval és egy sorozatgyártású IONIQ 5 N járművel vett részt. Mindhárom modell egy kihívásokkal teli, 12,42 mérföldes (20 km-es) pályát hódított meg, amely több mint 1 438 méter magasra emelkedik a Pikes Peak csúcsára, 156 kanyarral, kiszámíthatatlan időjárási és nagy magassági viszonyok között, amelyek a vezetőket és a járműveket egyaránt megviselik.
A Hyundai World Rally pilótája, Dani Sordo által vezetett IONIQ 5 N TA Spec 09:30.852-es időeredménnyel fejezte be a versenyt és ezzel megnyerte a kiállítási osztályt. A Randy Pobst által vezetett második TA Spec 09:55.551 perces eredménnyel fejezte be a versenyt. A szériagyártású IONIQ 5 N Ron Zaras, a PPIHC újonca és autóipari médiaszemélyisége vezette, aki 10:49.267-es idővel ért célba, bemutatva a modell módosítások nélküli vezető képességeit.
Az IONIQ 5 N TA Spec úgy került kialakításra, hogy jelentős módosítások nélkül kiemelje a szériagyártású specifikációval rendelkező IONIQ 5 N erősségeit. A maximális motorteljesítmény növelését célzó kisebb szoftverhangolásokon és néhány nagyteljesítményű alkatrész-változtatáson kívül, beleértve az új lengéscsillapítókat, a motorsportra hangolt fékeket és a slick gumikat, a TA Spec megtartotta a sorozatgyártású IONIQ 5 N vásárlóinak számára is rendelkezésre álló lehetőségek nagy részét.
„Teljesen le vagyunk nyűgözve, hogy új rekordot állítottunk fel a Pikes Peak-en és a teljesítményünkkel is összességében” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor alelnöke és az N márka és motorsport vezetője. „A jövőben továbbra is olyan izgalmas motorsport tevékenységeket tervezünk, mint például ez a Pikes Peak, ahol bemutathatjuk sorozatgyártású járműveink kiváló teljesítményét és folytatjuk a technológia fejlesztését, amely nemcsak megfelel az ügyfelek igényeinek, de az elvárásaikat is meghaladja.”
Az IONIQ 5 N Pikes Peak-en elért kiemelkedő teljesítménye alátámasztja a Hyundai N elkötelezettségét az elektromos járművek technológiáinak folyamatos kihívásaival szemben azért, hogy javítsa azok teljesítményét. A Hyundai N sportmárkája elkötelezett amellett, hogy bővítse a nagyteljesítményű elektromos járművek által kínált lehetőségeket, nemcsak a sorozatgyártású IONIQ 5 N-nel, hanem olyan változatokkal is, mint az IONIQ 5 N eN1 Cup Car és az IONIQ 5 N TA Spec. A Hyundai N továbbra is speciális specifikációjú modelleket tervez piacra dobni, hogy szélesítse az elektromos motorsport látókörét.
„Az idei Pikes Peak eredménye annak az álomnak a betetőzése, amelyet oly sokan álmodtak meg a Hyundai N színfalai mögött” – mondta Joon Park, az N Brand Management Group alelnöke és vezetője. „Az összes tudásunkat összeraktuk, hogy egy olyan nagyteljesítményű elektromos járművet hozzunk létre, amely korábban nem létezett és ma megerősíthetjük, hogy ez a technológia versenyképes lehet még a világ legkeményebb hegyi versenyén is.”
A Hyundai Motor először 1992-ben versenyzett a Pikes Peak-en. Rod Millen egy Hyundai Scoupe autóval 13:21.17-es eredménnyel megnyerte a kétkerék-meghajtású széria szalonautó divíziót. A Hyundai Pikes Peak történetének másik jelentős pillanata 2012-ben történt, amikor egy Hyundai Genesis Coupe, amelyet Rhys Millen vezetett, 9:46.164-es eredményével pályarekordot döntött meg.
Forrás: hyundainews.com