Az IONIQ 5 lesz a Hyundai első Amerikában gyártott villanyautója

A Hyundai még az idén ősszel tervezi megnyitni vadonatúj Metaplant termelőüzemét az amerikai Georgia államban található Savannah városában, ahol az IONIQ 5 lesz az első modell, amely legördül a gyár futószalagjáról. 

Az Egyesült Államokban jelenleg értékesített összes IONIQ 5 modellt Dél-Koreából importálják Észak-Amerikába. Ez a márka legkelendőbb elektromos autója az Egyesült Államokban, 2023-ban összesen 33 918 példány talált gazdára itt, ami 48 százalékos növekedést jelent a 2022-es eredményhez képest és lényegesen több, mint az ugyanebben az időszakban eladott 12 999 darab IONIQ 6 és 8 866 darab Kona villanyautó együttvéve.

A Gerogiában épülő gyáregység, amelyet a Hyundai „Metaplant”-nak nevez, egy hatalmas, 7,6 milliárd dolláros villanyautó-komplexum részét képezi, amely magában foglalja az LG Energy Solution vállalattal közös akkumulátorgyárat is. Jose Muñoz, a Hyundai Motor Group globális vezérigazgató-helyettese elárulta, hogy az IONIQ 5 lesz az első olyan modell, amelyet ezen az új helyszínen gyártásba vesznek, mondván, hogy a típus „egyértelmű bestseller".

Az új gyárban összesen hat elektromos modellt tervez gyártásba venni a koreai vállalat a Hyundai, a Kia és a Genesis márkákból, amelyekből az üzem évente akár 300 ezer darab elkészítésére is képes lesz. Az Auto News jelentése szerint az üzem a kereslet változásaihoz rugalmasan igazodva képes lesz 500 ezer darabra is növelni kapacitását.

Muñoz szerint az elektromos járművek gyártósorának felépítése idén októberben fejeződik be, ahol szinte azonnal megkezdődik az IONIQ 5 típus összeszerelése. A komplexum akkumulátorgyára még egy évig nem készül el, vagyis az IONIQ 5 akkumulátorát továbbra is az SK On magyarországi gyártósoráról fogják beszerezni.

Az Egyesült Államokban gyártott IONIQ 5 a helyi összeszerelés megkezdésével várhatóan jogosultá válik a teljes 7 500 dolláros elektromos autók szövetségi adójóváírására annak ellenére, hogy a beépített akkumulátorcsomagot kezdetben Európából szerzik be. Az összes jövőbeli, a Metaplantban gyártott további elektromos autóhoz a szomszédos LG Energy Solution gyár akkumulátorait fogják felhasználni, amint az akkugyár megkezdi termelését.

Ezzel a lépéssel a Hyundai várhatóan jelentősen meg tudja növelni az IONIQ 5 elérhetőségét az észak-amerikai piacokon, csökkentve az ügyfelek várakozási idejét és javítva a Hyundai azon képességét, hogy megfeleljen az elektromos járművek iránt mutatkozó növekvő keresletnek.

Forrás: carscoops.com, thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését