A Kia szinte minden új villanyautójából készít sportos GT verziót

A Kia vezetői az EV3 bemutatása kapcsán megerősítették, hogy a jövőben az EV6 GT-hez hasonlóan az EV3, az EV5 és még a hatalmas EV9 három üléssoros hobbiterepjáró modellkínálata is sportos GT változattal egészül ki.   

A Kia még 2022-ben mutatta be először az 577 lóerős EV6 GT változatát, most pedig azt is megerősítette, hogy a következő néhány évben minden egyes elektromos járművéből hasonló sportos változatot is bemutat. Vagyis az összkerékhajtású nagyteljesítményű elektromos autók trendje nem fog egyhamar lelassulni.

„A GT-változatot úgy tervezik, hogy az a csúcsváltozatú termék legyen – hogy nagyobb vágyat keltsen, és egy kicsit jobban elfordítsa a fejeket” – mondta David Hilbert, a Kia Europe marketingfőnöke. „Ez az, amit az EV6 GT csinált, hamarosan pedig érkezik egy EV9 GT is. Azt hiszem, azt is megerősítettük már, hogy az EV5 GT változata is készül.”

Ez annyit jelent, hogy a Kia valóban mindent belead a GT verziókban. Az EV9 már jelenleg is kapható duálmotoros hajtáslánccal, ami 378 lóerőt tesz lehetővé, szóval milyen lehet ez a 2,6 tonnás családi busz, ha a teljesítményét jóval 500 lóerő fölé emelik?

„Az EV3 esetében ez a nagyteljesítményű változat 2026-ban érkezik. Ez egy összkerékhajtású GT-változat lesz. A GT-k soha nem lesznek a nagy volumenű termékek, mert réspiacnak tekinthetőek és legyünk őszinték, a normál elektromos autóink teljesítménye egyébként is elég jó” – mondta Hilbert, majd hozzátette: „Az elektromos járművek azonnali forgatónyomatéka biztosítja azt a gyorsulást és a menetdinamikát, amely a dedikált platformnak, az alacsony tömegközéppontnak és az autó sarkaiig kinyomott kerekeknek köszönhető.”

A Kia koreai termékmenedzsere, Ha-Jun Seo az EV3 GT megjelenési terveivel kapcsolatos megkeresésekre válaszolva megerősítette, hogy az EV3-ból is készül nagyteljesítményű változat és utalt arra is, hogy a piacra dobás a jövő év második felében történhet meg. Bár konkrét részleteket még nem hoztak nyilvánosságra, az EV3 GT nemcsak külsőleg különbözteti magát a hagyományos modelltől, de nagyvonalú, 81,4 kWh-s akkumulátorkapacitásával és összkerékhajtási rendszerével az EV3 GT várhatóan a korábban megjelent EV6 GT-hez hasonló teljesítményt nyújthat.

A Kia az EV3 GT mellett az EV9 GT változatát is fejleszti. Az EV9 GT hasonlóképpen nagyteljesítményű kettős motorral rendelkezik, amely 0-100 km/óra sebességre 4 másodperces tartományban gyorsulhat. Az EV9 és EV3 GT megjelenésével a Kia mindhárom dedikált elektromos járművéből kínál majd nagyteljesítményű változatokat.

Forrás: topgear.comthekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését