Ezzel a villanyszörnyeteggel támadja meg a Hyundai idén a Pikes Peaket
A Hyundai bemutatta a nagyteljesítményű IONIQ 5 N villanyautójának TA (Time Attack) változatát és annak specifikációját, amellyel a vállalat részt vesz a június 23-án megrendezésre kerülő Pikes Peak hegyi felfutáson.
A Hyundai Motor bemutatta az IONIQ 5 N TA Spec változatát. Ezen különleges felszerelésekkel ellátott modellek közül kettő darab két szériagyártású IONIQ 5 N modellhez csatlakozva alkotnak egy négy teljesen elektromos hajtású kvartettet, amelyek részt vesznek a 2024. június 23-án megrendezésre kerülő 102. Pikes Peak Nemzetközi Hegyi Felfutás versenyén, az amerikai Colorado Springsben. A csapat a szériagyártású elektromos SUV/Crossover és a módosított elektromos SUV/Crossover kategória rekordjait célozza meg.
A 687 lóerős IONIQ 5 N TA Spec úgy került kialakításra, hogy kiemelje a sorozatgyártású IONIQ 5 N erősségeit anélkül, hogy alapvetően megváltoztatná az autó egységét. Megemlítést érdemel, hogy a sorozatgyártású IONIQ 5 N szabványos nagyteljesítményű elektromos (PE) rendszere is átkerült az új változatba. Az IONIQ 5 N TA Spec maximális teljesítményét a teljesítmény maximalizálása érdekében szoftveres hangolással növelték meg. Ezt úgy valósították meg, hogy a hátsó motor teljesítményét 37 lóerővel (27 kW) megnövelték.
Ezenkívül a Hyundai mérnökei az N az N Active Sound+ hangmodul használatát módosított hangszórókkal (120 dB felett) tette még hangosabbá, hogy egyrészt fokozza a visszajelzést a vezető számára, másrészt azért, hogy lecseréljék az elektromos Pikes Peak versenyautókra jellemző szirénákat.
Azért, hogy az autót a Pikes Peak igényeihez igazítsák, speciális új lengéscsillapítókat, motorsport-specifikus fékeket, 18 colos Yokohama ADVAN 005 slick gumikat és egyedi, nagy leszorítóerejű aerodinamikai csomagot alkalmaztak. A további biztonsági fejlesztések közé tartozik a Recaro Pro Racer SPA Hans ülés, a Sabelt hatpontos Hans biztonsági heveder, a PPIHC specifikációjú bukócsövezés és az elektromos járművek tűzoltó rendszere.
A PPIHC versenyén a két IONIQ 5 N és két IONIQ 5 N TA Spec egy kanyargós, 12,42 mérföldes (20 km-es) pályán küzdi fel magát az emelkedőn, amely több mint 4 700 láb (1 438 méter) magasságban emelkedik fel a Pikes Peak csúcsáig. 156 kanyarral, gyorsan változó időjárási és nagy magasságra jellemző körülményekkel kell szembenézniük, amelyek a vezetőket és a járműveket egyaránt érinthetik.
Az IONIQ 5 N TA Spec modelleket – amelyek különleges „N” dizájn dekorációt viselnek – Robin Shute, a Pikes Peak négyszeres összetett győztese és jelenlegi „Hegy Királya” címvédő és Dani Sordo, a Hyundai Motorsport spanyol ralipilótája vezeti majd. Az IONIQ 5 N sorozatgyártású modelljeit – speciális, N Performance színes dekorációval – Paul Dallenbach, a 11-szeres PPIHC-győztes és háromszoros „Hegy Királya”, valamint Ron Zaras, a PPIHC újonca és az autós médiaszemélyiség fogja vezetni.
A Hyundai Motor először 1992-ben versenyzett a Pikes Peaken. Rod Millen 13:21.17-es idővel nyerte meg a kétkerék-meghajtásos szalonautók divízióját, egy Hyundai Scoupe-t vezetve, amely a vállalat akkor új turbófeltöltésű, kettős felső vezérműtengelyes Alpha motorjával volt felszerelve. A Hyundai történetének másik csúcspontja a Pikes Peak-en 2012-ben voltPikes Peak-en 2012-ben volt, amikor a márka 9:46.164-es pályarekordot döntött egy Hyundai Genesis Coupé-val, amelyet Rhys Millen vezetett.
Forrás: hyundainews.com