Már tesztelik a Kia EV4 szériaváltozatát

Az EV3 bemutatását követően minden figyelem arra irányul, hogy a Kia mikor tervezi bemutatni a tavalyi EV Napon beígért másik új típusát, az izgalmas formatervvel rendelkező EV4 limuzint, amelynek első tesztpéldánya most egy tréleren sikerült lencsevégre kapni.

A Kia a tavaly ősszel megrendezett EV Nap alkalmából nemcsak a már meglévő villanyautó-kínálatát mutatta be, amely az EV6 és az EV9 mellett a kínai piacon már bevezetett EV5 crossoverekből és hobbiterepjárókból áll jelenleg, de az EV3 és EV4 tanulmányautóin keresztül megmutatta a közeljövő két újdonságát is. Ezek közül az EV3 nemrég szériaváltozatban is bemutatkozott, ám az előzetes ígéretek ellenére úgy tűnik, az EV4 limuzin egy kicsit késik, így utóbbi bemutatása 2025 első negyedévére fog csúszni. 

Most azonban egy koreai csatornának sikerült elcsípnie a Kia EV4 szériagyártású változatának egyik korai prototípusát, amint azt egy autószállító tréleren szállítják. A fotók szögei, illetve a fotózás lehetőségei miatt a képek nem adják vissza az autó teljes összképét, ám a részletek is elég beszédesek ahhoz, hogy megállapítsuk róluk: az EV3-hoz hasonlóan az EV4 sorozatgyártású változata is nagymértékben hasonlít a tavaly bemutatott tanulmányhoz. 

Az autó első függőlegesen álló fényszórói ugyanúgy kikerültek az autó sarkaira, ahogy a tavalyi tanulmányon is látható volt, miközben a különösen áramvonalas frontrészen egyedül csak az első kameraegység kandikál ki az álcaponyva alól. Oldalról az ideiglenes felnik is karakteresnek látszanak, ahogyan az is megfigyelhető, ahogyan a tetővonal lendületesen ereszkedik hátrafelé. Ennek végén egy olyan karakteres tetőspoiler kapott helyet, amit eddig inkább ötajtós modelleken láttunk, majd a terjedelmes hátsó traktus mögött a sarkokon egy ugyanolyan függőleges lámpatestet találunk, mint elöl. 

Az EV4 belső teréről a körülmények miatt nem sikerült felvételt készíteni, ám nagy meglepetésre egyébként sem számíthatunk. A Kia mérnökei várhatóan olyan belső teret alkotnak, amely maximalizálja a dedikált elektromos járművek előnyeit, teljesen sík padlóval és minimalista dizájnnal. A műszerfal minden bizonnyal a Kiánál már több modellen alkalmazott, hármas osztású digitális kijelzőkből áll majd, míg a kormányra illesztett menetválasztóval a két első ülés közötti teret is tágas rakodóterekkel fogják kialakítani.  

Az EV4 specifikációival kapcsolatos részletek még nem ismertek, de valószínűleg az E-GMP alapjain elsőkerék-hajtású lesz, akárcsak a már megjelent EV3. Akkumulátorok tekintetében hasonló lehet a kínálat, mint az Ev3 esetében, amelynek alapváltozata 58,3 kWh-s, míg a nagy hatótávú változata 81,4 kWh-s akkucsomaggal jelent meg. Mindkét változathoz egy 204 lóerős első villanymotor kapcsolódik, amivel az EV3 hatótávja akár 600 kilométer is lehet. Tekintetbe véve, hogy az EV4 egy lapos, áramvonalas limuzin lesz, amennyiben hasonló akkuparaméterekkel rendelkezik majd, a hatótávja akár 650-700 km is lehet. 

„Az elektromos járművek vannak a legnagyobb hatással a Kia eladásaira és nyereségére. Terveink szerint közép- és hosszú távon rugalmasan reagálunk a piaci változásokra. Az EV3, EV4 és EV5 egymás után kerül piacra és eltökélt szándékunk, hogy ezt a három modellt sikeressé tegyük.” – mondta korábban a Kia alelnöke.     

A már megjelent EV3-ról és az EV5-ről tudjuk, hogy kizárólag elektromos modellekként az E-GMP platformra épülnek és ezek közül az EV3 kis crossover, az EV4 kompakt szedán, míg az EV5 kompakt hobbiterepjáró modell a Kia elektromos kínálatában. A kompakt benzines K3 limuzin utódmodellje K4 néven már az idei év első felében megjelenik világszerte. Így a K3 szerepét átvevő EV4 kritikusabb szerepet fog játszani, mint a márka egyetlen elektromos szedánja.

Jelenleg a hazai, dél-koreai elektromos autók piacán nem kapható hazai kompakt limuzin, a középkategóriás szedánok szegmensében a Hyundai IONIQ 6 versenyez. Ezért az EV4 megjelenése várhatóan közvetve fel fogja venni a versenyt az olyan importált elektromos járművekkel, mint például a Tesla Model 3. A Kia korábban már bejelentette, hogy az EV3/EV4 modellek a világpiacon 35-50 ezer dolláros áron kerülnek forgalomba.

Ez az első alkalom, hogy a Kia EV4 modell leendő szériaváltozatát nyilvános helyen sikerült lefotózni. Ez egyben azt is jelenti, hogy az autó végső tesztelése elkezdődött, így a bemutatóra várhatóan még 2025. első félévének vége előtt számítani lehet.  

Forrás: thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését