A Hyundai 530 millió dollárból fejleszti indiai villanyautó-kínálatát
A dél-koreai Hyundai Motor bejelentette, hogy 4 milliárd rúpia, azaz 530 millió dolláros befektetéssel hat elektromos modell érkezik Indiába 2028-ig, ezzel is elősegítve az átállást egy olyan országban, ahol a világ legszennyezettebb városai találhatók.
„A Hyundai, India második legnagyobb autógyártója megfizethető és prémium elektromos modelleket, köztük hobbiterepjárókat és limuzinokat kíván piacra dobni, amelyek közül az első elektromos modell 2022-ben érkezik” – mondta Tarun Garg, a Hyundai Motor India értékesítési és marketing igazgatója. „Szeretnénk kulcsfontosságú közreműködői lenni az elektromos járművek történetének Indiában” – mondta Garg a Reutersnek. A Hyundai indiai részlegének közleménye szerint a beruházást a hat jármű piacra dobásához szükséges kutatás-fejlesztésbe fogják invesztálni.
A kormányok egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályozása világszerte arra készteti az autógyártókat, hogy elektromos járművekbe fektessenek be, amelyek eladásai eredményei 2030-ra várhatóan a globális járműeladások jelenlegi 2 százalékáról mintegy negyedére nőnek. Indiában az elektromos járművek az autóeladások kevesebb mint 1 százalékát teszik ki, de a kormány 30 százalékos részesedést kíván elérni 2030-ra. A Hyundai tervei mögött az is szerepet játszik, hogy a világ legnagyobb villanyautó-gyártója, a Tesla autóinak indiai piacra dobására készül és folyamatosan azon lobbizik a kormánynál, hogy csökkentsék az elektromos járművek importvámját.
A Hyundai ezzel riválisaihoz, a Tata Motorshoz és a Mahindra & Mahindrához csatlakozik, akik szintén az elektromos autózásra helyezik a fő hangsúlyt egy olyan időszakban, amikor India a környezetszennyezés és az üzemanyagimport csökkentése érdekében az autógyártókat a villamosításra kényszeríti. Az ország vezető autógyártója, a Maruti Suzuki azonban alternatív üzemanyagokba és hibrid technológiába fektet és arra számít, hogy tömegesen csak 2025-től fognak az elektromos járművek megjelenni.
„A Hyundai jövőbeli elektromos autói vagy a dedikált elektromos, globális moduláris platformra (E-GMP) készülnek, amelyet Indiában is piacra dobnak, vagy olyan módosított platformra, amelyre jelenleg benzinmotoros autóit építi” – mondta Garg. „A dedikált elektromos platformra épített autók hatótávolsága akár 800 kilométer is lehet, míg a többiek 350-400 kilométert tudnak majd megtenni egy töltéssel” – tette hozzá.
A vállalat 2019-ben dobta piacra Kona Electric modelljét Indiában, de kevés autó kelt el, mivel az ár magas volt, a töltési infrastruktúra pedig akkoriban elhanyagolható volt. Garg elmondta, hogy a Kona megtanította a vállalatnak, hogy elektromos járműveit megfizethetővé kell tenni, miközben különféle töltési megoldásokat is kínálnia kell. „A Kona az indiai kereslet teszteléséről szólt. Az ebből szerzett tapasztalatok önbizalmat adtak nekünk, hogy lendületet vegyünk” – mondta.
A Hyundai jelenleg is tárgyalásokat folytat beszállítóival az elektromos járművekhez kapcsolódó alkatrészek helyi beszerzéséről és gyártásáról, aminek segítségével megfizethetőbbé lehet tenni az autókat. Gang arról is beszélt, hogy az otthoni töltők kínálata mellett a Hyundai stratégiai kapcsolatok kialakítására is törekszik a nyilvános töltési lehetőségek biztosítása érdekében.
Források: wtvbam.com