Üzembe állt a Hyundai üzemanyagcellás kukásautója
A Hyundai Motor még 2021-ben mutatta be hidrogénüzemű teherautójának legújabb, szemétszállító változatát, amelynek működéséről nemrég egy kisfilmet is készítettek.
A filmben bemutatják a városok, települések lakói életkörülményeinek javítása érdekében tett legújabb lépést, amelynek során üzembe állították a világ első hidrogénüzemű üzemanyagcellás kukásautóját. A Hyundai Motor Group fejlesztése azon elgondoláson alapszik, miszerint a hidrogén üzemanyagcellás technológia a főként lakott területen üzemelő szemétszállító teherautókban történő alkalmazása nemcsak a kipufogógázok megszűnését eredményezi, de jelentős zajcsökkentő hatással is rendelkezik, ami további különféle környezeti előnyökkel jár a helyi közösségek, a higiéniai dolgozókat és a lakosok számára.
A teherautó fejlesztése során több résztvevő szervezet, például a koreai Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztérium, a Koreai Járműkutató Intézet, a Koreai Ipari Technológiai Értékelő és Menedzsment Intézet és Cshangvon városának erőfeszítéseit egyesítették. A közzétett filmben látható hidrogénüzemű kukásautó egy olyan modell, ahol az üzemanyagcellás rendszert és a hidrogéntartályt úgy optimalizálták, hogy illeszkedjen a létező teherautóhoz.
A filmben a hidrogénüzemű szemétgyűjtő teherautó bevezetésével bemutatják a munkakörnyezet jelentős javításának folyamatát, miután azt is láthatjuk, milyen nehézségekkel kell szembenéznie a munkásoknak, akik a város tisztasága megőrzésének főszereplői és a jelenlegi belsőégésű motoros kukásautókkal kénytelenek dolgozni.
Ennek bemutatására először azt a képet láthatjuk, hogy a környezetgazdálkodás dolgozói a kipufogógázok, a hő és a teherautók zajhatásai mellett is a legjobb képességeik szerint végzik munkájukat. Ennek javítása érdekében az újonnan bemutatott hidrogénüzemű teherautó nemcsak a környező levegőt tisztítja meg kipufogógázok kibocsátása helyett, de sokkal kellemesebb munkakörnyezetet biztosít, valamint a zajcsökkentéssel és egy egyszerű mosdókagyló beépítésével nagymértékben javítja is a munkakörülményeket. Ezzel nemcsak a munka hatékonyságát javítja, hanem azt is megmutatja, hogyan válik egészségesebbé egy szemétgyűjtő munkás élete.
Az üzemanyagcellás kukásautó a Hyundai Nexo két darab üzemanyagcellás rendszerével rendelkezik, maximális teljesítménye a speciálisan kialakított motornak köszönhetően 240 kW (326 LE), maximális nyomatéka 3 800 Nm. A teherautó tömege 9,5 tonna, terhelhetősége pedig 4,5 tonna. Különleges jellemzője, hogy a teherautó könnyedén megmássza a meredek domboldalakat is.
Az üzemanyagcellás kukásautó az eddigiekhez képest mintegy 40 százalékkal csökkenti az általános zajhatást, segítve a munkásokat abban, hogy hatékonyabban végezzék munkájukat. Haladás és állás közben is csak egy villanymotor vagy egy gép hangja hallatszik, a belsőégésű motorral szerelt haszongépjármű által általában keltett zaj, rezgés pedig szinte egyáltalán nem. A főként hajnalban végzett begyűjtési munkák jellegéből adódóan csökkentek a gépjárművek zajával kapcsolatos lakossági panaszok is. Ezen túlmenően, a szemétszállítási munkák során megfelelően tisztálkodni nem tudó piszkos dolgozók nehézségeinek megoldására és a higiénia biztosítása érdekében egy egyszerű mosdókagylót is beépítettek, amely a hidrogén üzemanyagcellás rendszerből kibocsátott tiszta vizet hasznosítja.
A Hyundai Motor Group a Cshangvon városában lebonyolított hidrogénüzemű kukásautó bemutató üzemelése során nyert adatokat a környezetbarát mobilitásként figyelemfelkeltő hidrogénüzemű teherautók különféle felhasználási módjainak tanulmányozására, valamint a technológia továbbfejlesztésére fordítja. „A filmben megjelenő hidrogénüzemű szemétgyűjtő teherautó a jövőben jelentős szerepet fog játszani abban, hogy életünket a környezetbarát hidrogénenergiával még jobbá tegyük” – mondta a Hyundai Motor egyik képviselője.
Forrás: hmgjournal.com