Megszüntették a dízelmotoros Hyundai i30 gyártását
A Hyundai népszerű kompakt modelljéhez a múlt év végétől nem lehet dízelmotorokat rendelni, amely lépést a gyártó a dízelmotorok iránti kereslet csökkenésével indokolt meg.
Februárban immár két éve lesz annak, hogy a Hyundai felfrissítette és modernizálta a csehországi Nosovicében készülő i30 modellcsaládját. Az i30 továbbra is összesen háromféle frissített karosszériaváltozatban, kompakt ötajtós, kombi és Fastback karosszériával készül, amelyek a hagyományos belsőégésű hajtásláncokhoz kapcsolható lágyhibrid rendszert is kaptak.
A 2020-as facelift során bevezettek egy teljesen új fejlesztésű 1.5 literes DPi szívóbenzines erőforrást, valamint egy szintén 1.5-ös turbófeltöltős benzinmotort is, amely mellett az egyliteres T-GDI motort is változatlanul meghagyták a kínálatban. Ekkor még az 1.6 literes dízelmotort kétféle teljesítményszinttel is kínálták, ez utóbbiakat azonban az elmúlt év végével kivezették a kínálatból.
A legfrissebb árlistákban már nem is tüntetik fel ezeket a dízelmotoros változatokat, azok egyetlen karosszériaváltozathoz sem rendelhetőek. Ennek hátterében a szigorodó környezetvédelmi előírások állnak, amelyek már az elmúlt időszakban is okoztak némi gyártáskiesést ezeknél az erőforrásoknál. Az i30 esetében azonban emellett a tartós keresletcsökkenés is közrejátszhatott a döntés meghozatalában.
„A kompakt autók szegmensében tapasztalható csökkenő kereslet miatt kikerültek az i30-ból a dízelmotorok. Nem számítunk arra, hogy belátható időn belül újra kínáljuk ezeket. Az i30-as modell dízelmotorjainak forgalmazását nemcsak a helyi cseh piacon, de minden érintett piacra teljesen leállították a gyártást" – mondta David Pavlíček, a Hyundai cseh képviseletének szóvivője. Az i30 modell mostantól kizárólag benzinmotorokkal készül.
Ennek ellenére egyelőre nem mindenhol érzékelnek csökkenő keresletet a dízelmotoros kompakt modellek iránt. A Kie Ceed testvérmodell legfrissebb árlistájáról sem hiányzik egyelőre a dízelmotor, a Peugeot 308 és az Opel Astra új generációiban is szerepel az árlistákban. A kivezetésről a Skoda Octavia esetében sem esik szó, ahol tavaly a vásárlók hozzávetőleg fele döntött a dízelmotor mellett.
Forrás: autorevue.cz