A Hyundai városi vezetéstámogató rendszert fejlesztett
A Hyundai csoporthoz tartozó Mobis vállalat egy olyan vezetéstámogató rendszert fejlesztett ki, amely elsősorban városi környezet szűk utcáiban segítheti a gyakorlatlan autóvezetőket.
A Hyundai Mobis bejelentette, hogy Mobis Parkolórendszer néven (MPS) kifejlesztette a világ első városi Fejlett Vezetéstámogató Rendszerét (Advanced Driver Assistance System – ADAS), amely a Szűk Tér-asszisztenst (NSA), a Tolatási asszisztenst (RA) és a Távoli intelligens parkolási asszisztenst (RSPA) foglalja magában. A rendszer segítségével az autó képes az akadályokat elkerülve áthajtani egy szűk utcán, áthajtani a mélygarázs kapuján, vagy hátrafelé haladni egy zsákutcában, ahol két autó áll az út mindkét oldalán. Mindez pedig egyetlen gombnyomással lehetséges.
Ezt a technológiát a Hyundai Mobis saját szoftverlogikája és szériagyártású ultrahangos érzékelői segítségével fejlesztette ki. Ez a technológia arra a tényre épül, hogy míg a radarok és LiDAR szenzorok a távolban elhelyezkedő tárgyak felismerésére vagy nagysebességű haladásnál lehetnek hasznosak, addig az ultrahangos szenzorok inkább szűk utcákba vagy mélygarázsokba valók. Az ultrahangos érzékelők kis távolságon belül felismerik a tárgyakat, míg a szoftverlogika és a vezérlőrendszer az önvezetést vezérli.
A rendszer egyik alapvető technológiája a Szűk Tér Asszisztens (NSA). Az autónak mindössze 40 cm többlettérre van szüksége mindkét oldalon, hogy önállóan keresztülvigye az autót egy szűk utcán. Egy másik alapvető technológia a Tolatási Asszisztens (RA), amely valós időben rögzíti az autó utazási útvonalát, és egy gombnyomásra magától létrehozza a fordított útvonalat. A kormánykerék állását és a jármű sebességét automatikusan szabályozza közben.
Az MPS rendszeren túl a biztonság és kényelem érdekében számos egyéb technológiát is integráltak a rendszerbe, ezzel is tovább növelve a vezetéstámogató megoldás versenyképességét. A Távirányítású Intelligens Parkolóasszisztens (RSPA) rendszer képes merőlegesen vagy párhuzamosan leparkolni egy autót úgy, hogy egy üres helyet találva a vezető kiszáll az autóból és megnyomja a távirányítót. A 3D Surround View Monitor (SVM) jobb parkolási élményt biztosít azáltal, hogy 360 fokban és háromdimenzióban mutatja az autó körüli területet. A Hátsó Autonóm Vészfékrendszer (R-AEB) szintén integrálásra került.
A Hyundai Mobis azt javasolja a globális autógyártóknak, hogy mielőbb alkalmazzák ezen kapcsolódó technológiákat. Az alkalmazási kört kiterjesztik a célalapú járművekre (PBV), valamint a nagyméretű hobbiterepjárókra is, amelyek népszerűsége jelenleg is gyorsan növekszik.
A Hyundai Mobis egyik automatizált városi vezetési technológiát a másik után mutatja be és eltökélt szándéka, hogy a PBV által képviselt új jövőbeli járműpiacot vezesse. A cég márciusban mutatta be M.Vision Pop nevű, kivételesen kisméretű városi mobilitási koncepcióját és az önvezető járművekhez múlt hónapban sikerült kifejlesztenie az összecsukható kormányrendszert és a 90 fokban elforgatható e-corner modult.
Forrás: mobis.co.kr