Peter Schreyer a Hyundai csoport vezető formatervezési tanácsadója lett

A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy Peter Schreyert, aki meghatározó modelljeivel hozzájárult a Kia és a Hyundai márkák növekedéséhez, a vállalatcsoport vezető formatervezői tanácsadójává választották.

A Hyundai Motor Group közleményben tudatta, hogy Peter Schreyert, a formatervezési igazgatóság elnökét és vezetőjét a vállalat vezető formatervezési tanácsadójának és márkanagykövetének nevezte ki. A látnoki formatervező új szerepkörében tovább viszi 16 éves monumentális történetét a Csoportnál, amelyhez még 2006-ban csatlakozott.

„Szeretnék köszönetet mondani Chung ügyvezető elnöknek, hogy 2006-ban felhívott és meghívott engem Dél-Koreába” – mondta Peter Schreyer. „Igazán nagy megtiszteltetés számomra, hogy lehetővé tették, hogy először a Kia, majd a Hyundai és a Genesis esetében kiterjesszem formatervezési filozófiámat. Számomra autótervezőnek lenni mindig is álommunka volt, és nagyon boldog vagyok, hogy ebben a kiváltságban részesültem. Nagyon várom, hogy tanácsadóként továbbra is segíthessem a Hyundai Motor Group jövőbeli formatervezési munkáit. márkáinak nagyköveteként tevékenykedhessek." 

A németországi Bad Reichenhallban 1953-ban született Schreyer már kiskorában érdeklődött a művészet iránt. Szakmai végzettségét a müncheni Alkalmazott Tudományok Egyetemén és a híres londoni Royal College of Art-ban szerezte, amely 2007-ben díszdoktori címet adományozott neki. Mielőtt csatlakozott a Kiához, az Audinál és a Volkswagen csoportnál olyan úttörő modellek tervezéséért volt felelős, mint például az Audi. TT, VW New Beetle és VW Golf IV, miközben több mint 25 éven át töltött be különböző pozíciókat.

2006-ban Schreyer egy sorsdöntő telefonhívást kapott, amelyben felajánlották, hogy csatlakozzon a Kia Motors vállalathoz. Vonzotta az a ritka lehetőség, hogy a semmiből új formatervezési irányt hozzon létre, ezért elfogadta, és a Kia formatervezési igazgatója lett. Peter Schreyer volt az első ember, aki erős és jellegzetes dizájn irányzatot hozott létre a márkának.

2013-ban aztán a Hyundai Motor Group elnök-vezérigazgatója lett, így Schreyer egyedi formatervezési megközelítése segítségével a Hyundai és a Kia vonzó márkává válhatott. Az ő inspiráló filozófiájának fejlődése alakította át a márkákat és a Genesis, a csoport luxusautó-márkájamegszületéséhez vezetett. Minden márkához kidolgozta saját és egyedi formatervezési filozófiáját és identitását. Az egyik legjelentősebb elem a Kia jellegzetes és világszerte elismert Tigrisorr motívuma volt. Schreyer néhány figyelemre méltó formatervezési  eredménye látszik a csoport olyan modelljein, mint a Kia Optima, a Soul és a Stinger, valamint a Hyundai hobbiterepjáró-kínálatában a Konától a Santa Féig, valamint a hidrogénhajtású Nexoig. Schreyer nevéhez fűződik többek között a Hyundai márkát meghatározó hatszögletű Kaszkád hűtőrácsa is.

Schreyer a csoport vállalati kultúrájának forradalmasításában is jelentős szerepet játszott, abban a hitében, hogy a legjobb eredményeket az egyenlőségre törekvő együttműködés, nem pedig a szigorú hierarchia hozza létre. Bevezetett egy olyan munkafolyamatot, amely Schreyer egyik nagy szenvedélye – a jazz és a rockzene – filozófiáján alapul, és amelynek során egy csoport különböző készségeket hozhat.

Peter Schreyer pályafutása során áthidalta szülőföldje autótervezési örökségét a Dél-Koreában végbement – gyakran „koreai hullámnak” nevezett – óriási változás által kínált lehetőségek tárházával, amely lefektette az ország sztratoszférikus növekedésének alapjait, mind gazdaságilag, mind az általa alkotott puha hatalom tekintetében. Schreyer formatervei bebizonyították, hogy két egymástól merőben eltérő formatervezési kultúra kombinációja nagyobbá válhat, mint a részeik összege, és valami olyan igazán egyedit eredményezhet, ami segít megragadni a tágabb világ figyelmét és képzeletét.

Forrás: hyundai.news


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését