A Hyundai az új koreai kormányzat miatt gyorsíthatja villanyautós terveit

A dél-koreai autógyártókra, köztük a Hyundai csoportra várhatóan nagyobb nyomás nehezedik, hogy felgyorsítsák a villanyautókra átállást, mivel az új Suk-yeol Yoon kormányzat várhatóan már 2035-től betiltja a belsőégésű motoros járművek koreai értékesítését. 

Ez az első ígéret az újautó-eladások százszázalékos elektromos járművekre való teljes átállásához, amely az új elektromos járművek bevezetésének kezdeti szakaszában igen nagy terhet jelenthet a legtöbb koreai autógyártó számára. Az ötletet először a People Power Party (PPP) képviselője vetette fel, amit Yoon választási ígéretei közé is felvett. Ha ez valóban bekerül a Yoon-kormányzat politikai célkitűzései közé, akkor a helyi autógyártók számára ezt igen nehéz lesz lekövetni.

Fentiek fényében az ország vezető autógyártójának, a Hyundai Motor Groupnak is felül kell vizsgálnia közép- és hosszútávú villamosítási stratégiáját. Korábban a Hyundai csoport azt tűzte ki célul, hogy 2030-ig 290 ezer elektromos autót értékesít Koreában, ami a teljes helyi újautó-eladások 36 százalékát tenné ki. A vállalat célja, hogy először az európai piacon 2035-ben érje el a 100 százalékos villamosítást, majd 2040-ig kövesse a példát más nagy piacokon, például az Egyesült Államokban és Koreában. 

„Az eladási adatok drasztikus növekedését látva a tendencia a villamosítás irányába torzult azzal, hogy a globális autógyártók tavaly több elektromos modellt is bemutattak" – mondta egy jelentős autógyártó tisztviselője. „Még a Hyundai is csak 36 százalékos villamosítás elérését tűzi ki célul 2030-ra, így 2035-re nehéz lesz elérnie a 100 százalékos arányt, ami a többi autógyártó számára még nehezebbé teszi a cél elérését."


A Földművelésügyi-, Infrastrukturális és Közlekedési Minisztérium adatai szerint a tavaly Koreában regisztrált 1,74 millió új járműből 10 439 db volt elektromos autó, ami az összes jármű mindössze 5,8 százalékát tette ki. Bár az új elektromos járművek aránya évről évre növekszik, a szakértők úgy ítélik meg, hogy irreális az arány 100 százalékra emelése 2035-ig. „A kormány fokozatosan csökkenti az elektromos járművek támogatását és valószínűleg az árak sem fognak könnyen csökkenni" – mondta egy másik autógyártó képviselője. A cél eléréséhez óriási támogatások, beruházások elkerülhetetlenek lesznek.

A hatás várhatóan az autóalkatrész-gyártókat is érinti, mivel az elektromos járművekhez 30 százalékkal kevesebb alkatrészre van szükség, mint a belsőégésű motoros járművekhez, ami elbocsátásokat vonhat maga után. A Koreai Autógyártók Szövetsége által tavaly decemberben végzett felmérés szerint, amelyben 300 alkatrészgyártót kérdeztek meg, 56,3 százalékuk még nem lépett be az elektromos járművek piacára. A piacra lépő cégek 35,5 százaléka mondta azt, hogy több mint öt évre volt szüksége egy termék előállításához. További jelentős akadály az elektromos járművek töltési lehetőségeinek hiánya Korea-szerte, különösen a lakott területeken.

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei