A Hyundai villanyautói a Teslánál jobban teljesítenek Koreában

A közhiedelemmel ellentétben a Tesla villanyautói hatótávban és töltésben a Hyundai Motor elektromos autóinál gyengébben teljesítenek, legalábbis egy koreai kormányzati tanulmány szerint.   

A Környezetvédelmi Minisztérium legutóbbi tanulmánya szerint a Tesla Model 3 Long Range modell egy feltöltéssel akár 528 kilométert is képes megtenni szobahőmérsékleten, azaz 25 Celsius fokon, ami a leghosszabb a koreai állami támogatás alá eső 18 modell közül. A Tesla Model Y Long Range változata a második lett 511 kilométerrel.

A 400 km feletti maximális hatótávolsággal rendelkező modellek között szerepelt a Genesis GV60 (alap kétkerék-hajtás) 470 kilométerrel, a Genesis G80 433 kilométerrel, a Volvo Polestar 2 (Long Rage egymotoros) 417 kilométerrel, a Chevrolet Bolt EV 414 kilométerrel, a Hyundai IONIQ 5 (Long Range kétkerék-hajtás) 405 kilométerrel.

Az egyetlen feltöltéssel elért maximális hatótáv az egyik legfontosabb szempont, amikor a fogyasztók elektromos jármű vásárlásán gondolkodnak. A Deloitte idei tanulmánya szerint a koreai fogyasztók körülbelül 10 százaléka a hatótávot választotta elsődleges szempontként, amely visszatartja őket az elektromos járművek vásárlásától. A koreai fogyasztók azt várják el egy elektromos járműtől, hogy az akár 639 kilométert is meg tudjon tenni egyetlen feltöltéssel.

Kiderült azonban, hogy a valóságban a Tesla Model 3 átlagosan 440 kilométert, míg a Model Y 433 kilométert képes megtenni, amely 88 kilométerrel (17 százalék), illetve 78 kilométerrel (15,3 százalék) kevesebb, mint a szobahőmérsékleten elérhető maximális hatótáv. A Koreai Méltányos Kereskedelmi Bizottság a közelmúltban vizsgálatot indított a Tesla azon modellekre vonatkozó állításával kapcsolatban, amelyek a koreai vásárlókat félrevezethették a hatótávot illetően és vizsgálják felül az esetleges büntetőintézkedések meghozatalát. A Model 3 Performance tényleges hatótávja szintén 273 kilométerre csökkent 446 kilométerről.

„Általában 400-500 kilométer hatótáv elég egy autónak a koreai piacon. De technológiai fejlesztésre van szükség, mivel a tényleges hatótáv télen 20-30 százalékkal csökken” – mondta Kim Pil-soo, a Daelim Egyetem autómérnöki professzora. Télen Koreában gyakran -10 Celsius-fok körül mozog a hőmérséklet.


A Genesis G80 a legjobb, 94,9 százalékos vezetési hatékonysággal büszkélkedhet alacsony hőmérsékleten, szemben a többi 80 százalékos átlagos hatékonyságával. A Hyundai luxusmárkájának elektromos limuzinja akár 411 kilométert is képes megtenni -6, -7 Celsius-fokon, ami a 433 kilométeres szobahőmérsékleten mért maximális hatótáv 94,9 százaléka.

A Deloitte tanulmánya szerint az elektromos autók töltési ideje egy másik kulcsfontosságú tényező, amelyre a fogyasztók számítanak, amikor az elektromos járművek vásárlása mellett döntenek, és 15 százalékuk a hosszú töltési időt választotta annak indokaként, hogy ne vásároljon elektromos járműveket. Itt a Renault Samsung ZOE modellje a legrövidebb, 9 óra 25 perces töltési időt produkálta 7 kW-os lassú töltési módban, míg a Genesis GV60 a leghosszabb, 11 óra 45 percet érte el.

A 350 kW-os ultragyors töltési üzemmódban a Hyundai IONIQ 5 80 százalékra töltése mindössze 18 percig tartott, ami a leggyorsabb a 18 vizsgált modell közül. A Kia EV6, a Genesis G80 és a GV60 töltése 22 percet vett igénybe. Az ultragyors töltés azonban csak a Hyundai Motor E-pit állomásain érhető el jelenleg Dél-Koreában. A Tesla Model 3 80 százalékra töltése 40 percig tartott a 250 kW-os Supercharger töltőoszlopon. „A gyorstöltés lerövidíti az akkumulátorok élettartamát, ezért jobb, ha nem használjuk gyakran” – tette hozzá Kim.

Forrás: pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei