A Hyundai csoport az amerikai megbízhatósági listák élén
A Hyundai Motor Group az első helyen végzett autógyártó a J.D. Power 2022-es amerikai járműmegbízhatósági tanulmányában (VDS), ahol a Hyundai, Kia és Genesis az iparág négy legjobb márkájának összesített rangsorában hármat foglalnak el.
A Kia az összes hagyományos és prémiumgyártót is figyelembe véve a legmagasabbra értékelt márka, míg a Genesis a legjobb prémiummárkaként összesítésben a negyedik helyen végzett. A Hyundai Motor a VDS PP100 (100 járműre jutó problémák) pontozási kritériumai alapján összesítésben a harmadik helyen áll. A Hyundai Motor a középkategóriás hobbiterepjárók és a középkategóriás limuzinok szegmensében a Santa Fe és a Sonata modelljével is elnyerte a legmagasabb kitüntetést. A Kia Sorento immár második egymást követő évben megszerezte a felső középkategóriás hobbiterepjáró-szegmens legmagasabb kitüntetését.
„Mi a Hyundai Motor Groupnál a hosszú távú tulajdonosi elégedettséget tartjuk a siker egyik legfontosabb mércéjének” – mondta Seog-ju Cha, a Hyundai Motor Group minőségbiztosítási részlegének vezetője. „A VDS eredményei a Hyundai, a Kia és a Genesis azon elkötelezettségéről árulkodnak, amely szerint olyan járműveket készítsünk, amelyek nemcsak a tulajdonosok által régóta méltányolt területeken – például a dizájn és a vezetési élmény – jeleskednek, hanem olyan innovatív technológiák terén is, amelyek az általános tulajdonosi élmény döntő részévé váltak. Arra törekszünk, hogy az összes általunk készített járműben fenntartsuk ezt a magas színvonalat.”
Az új kritériumok alapján a Kia két pozíciót ugrott előre és összesítésben megszerezte az első helyet 145-ös PP100-as pontszámával, 47 ponttal megelőzve ezzel az iparági átlagot. Ez a második egymást követő év, amikor a Kia a tömegpiaci márkák között megszerezte a vezető helyet, hiszen tavaly két prémium márka mögött összesítésben a harmadik helyen végzett. A VDS történetében ez az első alkalom, hogy egy nem prémium márkát összesítésben elsőként díjaztak a rangsorban.
A Genesis összességében négy, a prémium kategóriában pedig három helyezést javított 155-ös PP100-as csúcspontszámával, amivel 37 ponttal megelőzte az iparági átlagot. A Hyundai Motor összességében négy hellyel, a tömegpiacon pedig egy hellyel javította értékelését, így 148 pontos eredménnyel a harmadik helyre került, 44 ponttal megelőzve az iparági átlagot és megszerezte a VDS-tanulmányban a valaha volt legmagasabb pozícióját.
A 2022-es VDS felméréshez a J.D. Power 32 autómárka 29 487 ügyfelét kérdezte meg az Egyesült Államokban. Ebben csak a személyes használatra bejegyzett új, 2019-es modellévű autók és kisteherautók ellenőrzött vásárlóit és lízingbevevőit vették figyelembe. A tanulmány újratervezése után az iparág problémaszintje 2022-ben 59 százalékkal magasabb, mint 2021-ben, az iparági átlag pedig 121-ről 192-re nőtt.
Forrás: hyundaimotorgroup.com