Koreában megjelentek a megújult Hyundai IONIQ 5 adatai

A Koreai Környezetvédelmi Minisztérium nyilvánosságra hozta a Hyundai IONIQ 5 megújult változatának adatait, amely a nagyobb akkucsomagnak köszönhetően egy feltöltéssel messzebbre jut. 

A Koreai Energia Ügynökség hivatalos honlapja szerint az újonnan kiadott tanúsítványa szerint a Hyundai IONIQ 5 modell nagy akkumulátoros, hátsókerék-meghajtású változatának hatótávja egy feltöltéssel (a szigorúbb koreai ciklus szerint) 458 km 19 colos gumival, míg 20 colos abroncson változatban 420 km. Figyelembe véve, hogy az előző modell hatótávja 19 colos gumikon 429 km, 20 colos felnikkel pedig 401 km, ez 6,9 százalékos növekedésnek felel meg. Mindezt alapuil véve a WLTP értékek a nagyakkus IONIQ 5 19/20 colos gumikkal felszerelt változatainál a mostani 481/451 km-ről várhatóan 514/482 km-re emelkedhetnek. 

Ez elsősorban a megnövekedett akkumulátorkapacitásnak köszönhető. A Környezetvédelmi Minisztérium által februárban közzétett kibocsátási és zajtanúsítási adatok szerint a 2022-es IONIQ 5 (nagyobbik) 111,2 Ah akkumulátorkapacitása a korábbival megegyezik, de az akkumulátor névleges feszültsége 653 voltról 697 voltra nőtt. Ennek eredményeként az akkumulátor kapacitása (feszültség x kapacitás) 77,4 kWh, ami mintegy 6,7 százalékos növekedést jelent a korábbihoz (72,6 kWh) képest.

Ez megegyezik a Kia EV6 testvérmodell értékével. Korábban az IONIQ 5 sok kritikát kapott azért, mert az EV6 megjelenése után is maradt a kisebb akkumulátorkapacitás. Főleg, mivel köztudott, hogy az Észak-Amerikában megjelent IONIQ 5 az EV6-hoz hasonlóan 77,4 kWh-s akkumulátorral jelent meg a piacon, így a panaszok tovább erősödtek. Végül azonban ugyanolyan kapacitású akkumulátor kerül a globális változatba is, mint az észak-amerikai modellbe, mindössze egy évvel az IONIQ 5 megjelenése után.

Ezenkívül minél magasabb az akkumulátor feszültsége, annál nagyobb az elektromos motor teljesítménye. A tanúsítási adatok szerint az RWD (hátsókerekes) modell esetében a maximális teljesítmény 228,6 lóerő (kb. 168 kW), ami 5 százalékkal haladja meg a korábbit (160 kW). Ez igaz az AWD (összkerekes) modellekre is. Az újonnan kiadott tanúsítvány szerint az AWD modell maximális teljesítménye 74 kW az első motornál és 165,4 kW a hátsó motornál, ami 7,6, illetve 3,4%-kal nagyobb, mint korábban.

Ennek ellenére a hatótáv viszont így is kisebb, mint az EV6 esetében. Az EV6 nagyobbik akkuval szerelt hátsókerekes (RWD) változata 19 colos kerekekkel 475 kilométerre, 20 colos kerekekkel pedig  434 kilométerre van hitelesítve, amivel körülbelül 4 százalékkal messzebbre jut, mint az azonos specifikációjú új IONIQ 5 modell. Ez a különbség feltehetően az IONIQ 5 magasabb, szögletesebb karosszériájának köszönhető. Valójában az IONIQ 5 teljes magassága (1605 mm) körülbelül 5 centivel nagyobb, mint az EV6 (1550 mm). Ez nagyobb légellenállást okoz, ami csökkenteni látszik az üzemanyag-hatékonyságot is.

Ezzel szemben a modellév-váltással bemutatkozó új IONIQ 5 különféle új technológiák alkalmazásával tovább javítja piacképességét. Ez a Hyundai Motor Europe által februárban kiadott sajtóközlemény alapján többek között magában foglalja a digitális külső visszapillantó tükröket. Korábban sok panasz érkezett az IONIQ 5 hóban és esőben különösen rossz hátsó kilátása kapcsán, mivel az autó nem rendelkezik hátsó ablaktörlővel. A mérnökök ezt úgy igyekeznek megoldani, hogy a hátsó kamerát a felső légterelő alá helyezték át.

Egy új akkumulátorkondicionáló rendszer is kerül az új IONIQ 5 fedélzetére. A rendszer várhatóan különösen a hideg téli hónapokban fog jól jönni. A rendszer ugyanis a töltőállomáshoz érkezés előtt az akkumulátort a villámtöltésre alkalmas hőmérsékletre melegíti fel, amivel töltés közben nagyobb teljesítmény érhető el. A Hyundai Motor Europe magyarázata szerint a rendszer „automatikusan aktiválódik, ha egy töltőállomást állítanak be úticélként a navigációban."

Forrás: motorgraph.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei