Egy éve bizonyít a Hyundai üzemanyagcellás teherautója Svájcban

Egy évvel azután, hogy a Gebrüder Weiss szállítási és logisztikai szolgáltató átvette első üzemanyagcellás teherautóját a Hyundaitól, kiváló minősítést szerzett a vállalat időközi jelentésében. 

A svájci Altenrheinben állomásozó Hyundai Xcient Fuel Cell teherautót napi rendszerességgel használják rövid távú általános rakományszállításra, amihez minden évszakban megbízhatónak bizonyult. Az üzemanyagcellából táplálkozó villanymotor még emelkedőkön is megőrizte teljes teljesítményét, miközben a haszonjárművek évente körülbelül 80 tonna CO2-kibocsátást takarítanak meg.

A 36 tonnás teherautó 2021 januári átvétele óta a jármű körülbelül 70 ezer kilométert tett meg. A fogyasztás még a gyártó által megadott értéknél is alacsonyabb lett és ezalatt az időszak alatt mindössze egyetlen szervízlátogatásra volt szükség, de az is csak műszaki átvizsgálás céljából. „A vásárlás megtérülő befektetés volt az erőforráskímélő közúti teherszállításba. A teherautót elismeréssel fogadták a sofőrök és mindenekelőtt az ügyfelek” – mondja Peter Waldenberger, a Gebrüder Weiss minőség- és környezetirányítási vezetője.

A Gebrüder Weiss a jövőben Ausztriában és Dél-Németországban tervezi a hidrogénes teherautók használatát, mivel a németországi támogatási programok az Alpoktól északra vonzóvá teszik ezek használatát. Korlátozó tényező a hidrogéntöltő állomások elérhetősége, amelyek közül Svájcban már kilenc van. A logisztikai szolgáltató az üzemanyagcellás teherautó mellett már több gázüzemű teherautóval is közlekedik Ausztriában, Németországban és Szerbiában, valamint elektromos meghajtású nagy- és kisteherautókkal Bécsben – többek között ügyfelének, az IKEA-nak a házhozszállítási ágazatban. 

A Gebrüder Weiss a világ legrégebbi szállítmányozási vállalata, több mint 500 éves múltra tekint vissza. Egy globális szállítmányozó vállalat, amelynek fő tevékenysége a szárazföldi szállítás, légi és tengeri fuvarozás és logisztika. A családi tulajdonban lévő vállalat több mint 7 400 embert foglalkoztat világszerte és 170 vállalati tulajdonú telephellyel büszkélkedhet. Az üzleti jelenlét Észak-Amerikában magában foglalja a chicagói központot és az atlantai, bostoni, dallasi, elpasói, Los Angelesi, New Yorki, San Franciscoi, montreali, torontói és vancouveri irodákat.

Az Xcient teherautót egy kettős 95 kW-os üzemanyagcellával rendelkező 190 kW-os hidrogén üzemanyagcellás rendszer hajtja. Hét nagy hidrogéntartály együttes tárolási kapacitása 32,09 kg hidrogén. Az Xcient Fuel Cell egy feltöltéssel körülbelül 400 km-t képes megtenni, amelyet úgy alakítottak ki, hogy optimális egyensúlyt teremtsenek a potenciális kereskedelmi flotta vásárlóinak egyedi követelményei és a svájci töltési infrastruktúra között. Az egyes teherautók üjratöltési ideje körülbelül 8-20 percet vesz igénybe.

Forrás: supplychainquarterly.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei