Milliós elmaradásban a Hyundai

Iparági szakértők véleménye szerint a Hyundai Motor és a Kia nem tudja minden ügyfelének időben leszállítani a megrendelt járműveket, mivel az autóipari félvezetők globális hiánya továbbra is fennáll és a márciusban összesített hátralékos rendeléseik száma az 1 milliót is meghaladja.

Az autóipari félvezetők kínálatában kialakult hiányra Ukrajna orosz inváziója, illetve a koronavírus-járvány miatt bezárni kényszerült kínai gyáregységek tovább rontották a vállalatok termelési kapacitásait. A Kia belföldi hátralékos rendeléseinek száma a tavalyi év eleji 100 ezer járműről a múlt hónapban 500 ezerre nőtt. A Hyundai Motor hátralékos rendeléseivel együtt ez a szám várhatóan meghaladja az 1 millió járművet. 

Ezek az eddig nem teljesített rendelésállomány a Hyundai Motor és a Kia tavalyi 6,66 milliós autóeladásainak mintegy 15 százalékát teszik ki. A két vállalat összesen 7,47 millió autó eladását tervezte idénre, ám ez a késés komoly akadályt jelenthet a terv teljesítésében.

Márciusban a Kia koreai termelését 26 ezer járművel kellett visszavenni, így az autógyártó csak a termelési cél 82 százalékát tudta teljesíteni. A termelési kiesésben 19 ezer jármű esetében a félvezetőhiány, 7 ezer autó esetében pedig a kábelköteg hiánya volt a kiváltó ok. Az Egyesült Államokban, Mexikóban, Szlovákiában és Indiában lévő Kia gyárakban szintén 14 ezer járművel kevesebb készült el a gyártási fennakadások miatt. Egy közelmúltbeli konferenciahívásban a Kia úgy nyilatkozott: „A napi szerződések átlagos száma növekszik, de a termelés hiánya miatt a rendelési hátralék is nő."

Számos elemző úgy véli, hogy a globális félvezető-ellátási hiány az év hátralévő részében is folytatódni fog. Az AutoForcast Solution piackutató cég szerint az idei globális autógyártás elmaradása a félvezetők hiánya miatt következett be és ennek száma április elejére már elérte az 1,34 millió járművet.

A szállítási válság is súlyosbodik. A Kia Sorento Hybrid és a Sportage Hybrid esetében átlagosan több mint 18 hónapig tart, mire az ügyfél megkapja a járművet, míg a Carnival esetében 8-11 hónap, a Niro Hybrid esetén 11 hónap, a K8 esetén 6-13 hónap, a K5 esetében pedig 5-11 hónap az átlagos szállítási idő. A Hyundai vásárlóinak szintén több mint 12 hónapot kell várniuk a Genesis GV60, GV70, a Hyundai IONIQ 5 és Porter EV járműveik átvételére.

„Az utóbbi időben a járművek gyártása a félvezető- és alkatrészellátás hiánya miatt csúszott, így megnőtt a hátralékos megrendelések száma" – mondta el egy koreai autógyártó névtelenül nyilatkozó illetékese.

Forrás: hkoreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei