Még idén érkezik a Hyundai Santa Fe új generációja

Koreai sajtóértesülések szerint a Hyundai Motor felgyorsította a Santa Fe hobbiterepjárójának fejlesztési folyamatait annak érdekében, hogy a jelenlegi modell csökkenő eladási számait minél előbb orvosolni tudja. 

A 2018-ban bemutatott negyedik generációs Hyundai Santa Fe a szintén negyedik generációs Kia Sorento 2020-as piacra dobása óta egyre kevesebb eladási sikert tud elkönyvelni saját, hazai piacán. Egészen addig a Hyundai hobbiterepese volt a legkelendőbb a dél-koreai SUV modellek között azóta, amióta a modell első generációját 2000-ben bemutatták. Iparági források szerint a Hyundai már javában dolgozik a Santa Fe vadonatúj, ötödik generációs, MX5 gyári kódnév alatt készülő modelljén, amely az eredeti ütemtervnél is korábban mutatkozhat be.  

A Hyundai ugyan mindössze két évvel a bemutatót követően egy erőteljes modellfrissítéssel megpróbálta megerősíteni a Santa Fe pozícióját, amely technológiájában inkább közelebb állt a teljes modellváltáshoz. Általában ugyanis a Hyundainál egy új generáció bemutatását követően 3 év múlva egy ráncfelvarrás következik, amelynek keretében az alapkoncepción csekély mértékben változtatnak, csak némileg felfrissítik a formát és a technikát. Ehhez képest a Santa Fe esetében és a többi Hyundai modellhez képest szokatlan módon egy teljesen új platformot alkalmaztak egy új dizájnnal együtt, amelyet a vásárlók leginkább „furcsának” minősítettek.

A Santa Fe modellből összesen 57.578 darabot adtak el tavaly Dél-Koreában, míg a Kia a vadonatúj generációs Sorento-ból 76.883 darabot tudott értékesíteni. Ez még a Hyundai Palisade 64.791 darabos eredményénél is kevesebb, amely nagyobb és jóval többe kerül, mint a Santa Fe. Eközben egy jóval kisebb modellből, a Renault Samsung QM6-ból (Koleos) 46 740 darabot regisztráltak ugyanebben az időszakban. Ezeket a számokat nézve a Santa Fe tehát teljes vereséget szenvedett a Hyundai saját piacán, ahol valaha ez a modell uralkodott.

Ám a Santa Fe nehéz helyzetét saját vállalatának kínálata sem könnyíti meg, hiszen a nemrégiben megjelent Tucson, amely Dél-Koreában és az Egyesült Államokban forgalmazott hosszított változatban kapható, mindössze 1 centiméterrel kisebb, mint a Santa Fe. Ráadásul A Tucson ugyanúgy kapható hibrid és plug-in hibrid változatokban is, azonban valamilyen okból a Santa Fe környezetbarát modelljeit csak jóval később tették elérhetővé Dél-Koreában. Emiatt a hyundainál várhatóan úgy határoztak, hogy a következő generációs Santa Fe közepes hobbiterepjáróból nagyterepjáróvá fog növekedni. 

A negyedik generációs Sorento (kódneve MQ4) megjelenéséig a Santa Fe volt az első számú hobbiterepjáró Dél-Koreában. A Santa Fe az első saját fejlesztésű hobbiterepjáróként mérföldkő volt a Hyundai Motor történelmében és generációin keresztül rengeteg vásárló választotta a Santa Fe modellt, amely generációról generációra jobbá vált. Mindeközben a hajtáslánccal ugyan akadtak gondok, a kialakításra egyáltalán nem volt panasz.

De a Santa Fe félidei frissítésének bemutatásával ez megváltozott. A helyzet még rosszabbra fordulhat, amikor a Kia valamikor június során bevezeti az új generációs Sportage modellt a koreai piacra. A Tucsonhoz hasonlóan ez is nagyobb lesz, meghajtása egy hibrid rendszerrel is kiegészül, mindezt olyan formába csomagolva, amely a K5 vagy a Sorento modellekhez hasonlóan felkelti a vásárlók figyelmét, így még több ügyfelet csábíthat el. Sok szempontból valószínűtlennek tűnik tehát, hogy a Santa Fe eladásai a mostani kialakítással fellendülnének. A teljes éves darabszámok nem tűnnek kicsinek, azonban az a tény, hogy a facelift ellenére ezek csökkentek, ami azt bizonyítja, hogy valami nincs rendben.

Ennek persze a Hyundai Motor is tudatában van, így már korábban megerősítették, hogy már elkezdtek dolgozni az MX5 kódnéven ismert ötödik generációs Santa Fe modellen, amelyen először lesz látható a Hyundai vadonatúj, éjszaka világító márkajelzése. A vadonatúj Santa Fe tehát az eredetileg vártnál 8-10 hónappal korábban, akár még az idei év vége előtt megérkezhet. Ennek megfelelően az első tesztpéldányoknak hamarosan meg kell jelenniük az utakon.

Forrás: thekoreancarblog.com

 Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei